کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوست موز مجدد افراطی‌ها برای دولت؛

آیا موسوی‌لاری و دوستان افراطی‌اش، شعار مردم در ۹ دی را فراموش کرده‌اند؟

4 آبان 1393 ساعت 19:10

آیا آقای موسوی لاری که همراه با دوستان فتنه‌گرش، سیلی محکمی از مردم در ۹ دی خورد، یادش رفته که تفکر آنها چگونه در خدمت آمریکا و اسرائیل قرار گرفت و تبدیل به آشوبی شد که مردم به آن یک "نه" بزرگ گفتند؟


سرویس سیاسی جهان نیوز – ابوذر علوی تبار: اخیرا آقای موسوی لاری در مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان، ادعاهای عجیبی مطرح کرده که گذر ساده از کنار آن نه تنها عملی ناصواب که رویکردی بسیار خطرناک است. البته پیش از این بارها از ماجرای پوست موزهایی که از سوی افراطیون زیر پای دولت حجت الاسلام روحانی انداخته می شود تا دولت را به مرز افراط بکشانند، نوشته بودیم (لینک ۱ - لینک ۲ - لینک ۳) اما اظهارات موسوی لاری بیشتر شبیه تعیین تکلیف است تا پوست موز انداختن!

موسوی لاری در این گفتگو در پاسخ به خبرنگار روزنامه معروف به ارگان خانوادگی هاشمی که علت تغییر نکردن برخی مدیران دولت قبل همچون استاندار خراسان رضوی را خواسته؛ گفته است: "متاسفانه... آنچه اشاره كرديد واقعيتي تلخ است و همچنان بعضي مديران ارشد دولت قبل، سر پست خود هستند."

این اظهار نظر قیم‌مآبانه یک اصلاح‌طلب برای دولت آقای روحانی در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور در اولین نشست مطبوعاتی خود گفته بود: "دولت آینده دولتی است که کارآمدی و شایسته سالاری را مبنای کار خود قرار می دهد همه عزیزانی که در این ۸ سال کار و تلاش کرده اند و مدیر شایسته هستند در برابر آنها تواضع می کنم و از آنها استفاده خواهد شد..."

البته ناگفته نماد که به نظر می‌رسد اینگونه فشارها به دولتی که امروز علنی نیز شده، متاسفانه توانسته خط اصلی دولت که در وعده اولیه رئیس جمهور به آن پرداخته شد را خدشه‌دار کند و برخی مدیران -فارغ از کارآمدی بالای آنها- تنها به علت آنکه با دولت فعلی هم خط نبوده‌اند، از کار برکنار شده‌اند.

او البته در ادامه در اظهارنظری شاذ که معلوم نیست از کجا به آن رسیده، مدعی می‌شود: "در سطوح مديران فقط فرمانداران و بخشداران باقي مانده از دولت قبل نيستند بلكه مديران وزارت كار و رفاه اجتماعي، مديران صنعت، مديران جهاد کشاورزی و... همه اين افراد تقريبا همان مديران سابق هستند البته با تغييرات جزئي در بعضي نهادها انجام شده است"

شاید بهتر باشد نام این مدیرانی که آقای موسوی لاری مدعی شده را از ایشان بپرسیم تا سوتفاهمی پیش نیاید وگرنه هر کسی که کوچکترین آشنایی با فضای سیاسی داشته باشد، می‌داند که آن سه مدیری که موسوی لاری به آنها اشاره کرده به ترتیب، علی ربیعی (عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی)، نعمت زاده (رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی) و محمود حجتی (عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت و وزیر دولت خاتمی) است.


موسوی لاری در ادامه ادعای بزرگتری نیز می‌کند و از اصول‌گرایان می‌خواهد تا با مردم همراه شوند!

وی با ادعای اینکه در تمام دولت‌های خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی گفتمان برتر اصلاح‌طلبی بود(!) می‌گوید: "اصلاح‌طلبي يک انديشه، فكر و يک گفتمان است. اين گفتمان در مقابل ساير گفتمان‌های رايج در كشور از يک برتری كاملا محسوسی برخوردار است!"

موسوی لاری در ادامه ضمن تلاش برای تبرئه کردن اصلاح‌طلبان از آنچه در فتنه ۸۸ انجام دادند و کشور را به مدت ۶ ماه در آشوب فرو بردند، مدعی می‌شود: "احساسم اين است كه اصلاح‌طلب‌ها نظرشان اين است كه خصومتي با اصولگرايان ندارند اگر در يك رقابت، اصولگرايان مسئوليتي به عهده شان گذاشته بشود اصلاح‌طلبان كاملا تمكين مي‌كنند ولي آن سوي ماجرا این چنین نيست!"

البته وی که در برابر سؤال‌های سفارشی خبرنگار روزنامه خاندان هاشمی نشسته درباره این ادعاهای اعجاب برانگیز بازخواست نمی‌شود و کسی از او نمی‌پرسد که چگونه است که او و دوستانش به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشیدند و با شعار جعلی تقلب کیان نظام را به بازی گرفتند و با موبه‌مو اجرا کردن فرامین کودتای مخملی عملا در پازل دشمن قرار گرفتند؟ و از کجای معادلات سیاسی کشور، او به نتیجه رسیده که "اصلاحطلبی" گفتمان برتر کشور آن هم به‌طور محسوس(!) است؟

در پایان ضمن دعوت از ایشان برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات مطرح شده، می‌پرسم که آیا آقای موسوی لاری که همراه با دوستان فتنه‌گرش، سیلی محکمی از مردم در ۹ دی خورد، یادش رفته که تفکر آنها چگونه در خدمت آمریکا و اسرائیل قرار گرفت و تبدیل به آشوبی شد که مردم به آن یک "نه" بزرگ گفتند؟ آیا او شعارهای مردم در این روز بزرگ را فراموش کرده؟


کد مطلب: 388154

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/388154/آیا-موسوی-لاری-دوستان-افراطی-اش-شعار-مردم-۹-دی-فراموش-کرده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com