سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

حرکت‌ هیآت‌ عزاداری ساماندهی می‌شود

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 386447
استاندار تهران گفت: به تشکیل کمیته‌ای متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری تهران و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در این کمیته حرکت‌ هیئت‌های عزاداری ساماندهی می‌شود تا با تداخل و افزایش ترافیک مواجه نشویم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید حسین هاشمی در جلسه هماهنگی هیأت‌های مذهبی در ایام محرم اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در تاریخ شیعه اتفاق افتاده عاشورای حسینی است که هر سال باشکوه‌تر از سالهای دیگر برگزار می‌شود و علیرغم تکنولوژی‌های مختلفی که نسل جدید از آن بهره می‌برند ولی در ایام محرم و صفر جوانان بیشتر در عزاداری‌ها و مراسمات مذهبی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: نخستین حرکت مردم نهاد در تاریخ بشریت حرکت‌های هیأت‌های مذهبی بوده است و این حرکت وسیع هر ساله گسترده‌تر از سالهای گذشته می‌شود.

هاشمی به حفظ وحدت مسلمانان با توجه به شرایط منطقه اشاره کرد و گفت: وحدت باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که دشمنان با وحدت در جمهوری اسلامی مخالف هستند و می‌خواهند آن را تضعیف کنند.

استاندار تهران به تشکیل کمیته‌ای متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری تهران و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در این کمیته حرکت‌های هیئت‌ها ساماندهی می‌شود تا با تداخل و افزایش ترافیک مواجه نشویم.

هاشمی با تأکید بر اینکه آمادگی کامل برای برگزاری محرم و صفر در استان تهران وجود دارد گفت: در این جلسه موضوع قمه‌زنی نیز مورد بررسی قرار گرفت که مراجع تقلید در این خصوص فتوای مشخصی دارند. این موضوع در سال گذشته مورد کنترل قرار گرفت و امسال نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
https://jahannews.com/vdcjxmetauqeoxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxmetauqeoxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *