پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۸
۳۱

دعوت دیپلماتیک برای مداخله در انتخابات ایران!

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب: 385027
اساسا مبدعان و پیشبران این تحریم‌ها باید با اتهام جنایت علیه بشریت در پای میز محاکم بین‌المللی بنشینند لذا این تحریم‌ها باید به دلیل ماهیت ضدانسانی آن رفع شود نه به دلیل فراهم کردن امکان حضور اصلاح‌طلبان در مجلس.
دعوت دیپلماتیک برای مداخله در انتخابات ایران!
به گزارش جهان، وطن امروز نوشت:  ۱- تحلیل ساختاری سخنان ظریف در شورای روابط سیاسی خارجی آمریکا مبنی‌بر اینکه اگر توافق هسته‌ای صورت نگیرد مردم ایران در انتخابات آینده جواب ما را خواهند داد، نشان می‌دهد مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای بیش از آنکه دغدغه حفظ منافع ملی را داشته باشد در چالش‌های حزبی– انتخاباتی داخل کشور گرفتار شده است.

قطعا طرح مسائل داخلی ایران در شورای روابط خارجی آمریکا و استمداد از سیاستمداران کشوری بیگانه برای تسهیل روند ورود اصلاح‌طلبان به مجلس دهم یادآور خاطرات تلخ دیپلماسی قاجاری است. انتظار عمومی ملت از ظریف این بود که به جای طرح مسائل داخلی ایران در آن شورای صهیونیستی به طور‌ مبنایی از حقوق حقه ملت ایران دفاع می‌کرد و از موضع اقتدار درباره عواقب سوءعدم رفع تحریم‌های ملت ایران برای غربی‌ها سخن می‌گفت. غیرقابل کتمان است که التماس به بیگانگان و دعوت از دشمن برای نقش‌آفرینی در امور داخلی ایران در ادبیات انقلابی ملت ما فاقد وجاهت ملی و مشروعیت دینی است.

۲- نیم‌نگاهی گذرا به حوادث ۵۰ سال اخیر ایران نشان می‌دهد آمریکا همواره مبتنی بر خوی استعماری و استکباری ذاتی‌اش بیشترین خصومت‌های ضدانسانی را با ملت ایران داشته است. به فرمایش مقام معظم رهبری، آمریکا دولتى خودبرتربین، غیرمنطقى، عهدشکن و دولتى سخت در پنجه‌ تصرف و اقتدار شبکه‌ صهیونیسم بین‌المللى است. به طور‌ واضح طلب یاری برای رسیدن به کرسی‌های مجلس شورای اسلامی از دولت سیاهی که پرچمدار دشمنی با ملت ایران است عملا نقطه تاریکی در پرونده هر فرد و جریان سیاسی محسوب می‌شود. حقیقتا طرح چنین خواسته‌ای از سوی یک مقام ارشد دولتی از دشمن بدسابقه‌ای مانند آمریکا برای ملت انقلابی ایران ناهضم و نامقبول می‌نماید.

به طور‌ معمول عبرت‌های تاریخی حکم می‌کند دیپلماسی لبخند در مقابل آمریکای مستکبر عاقبتی جز تبدیل شدن فرآیند به دیپلماسی التماس ندارد و باید پذیرفت صهیونیسم بین‌الملل سالیان متمادی است که منتظر چنین لحظه تاریخی‌ای است.

۳- بدیهی است مجموعه تحریم‌های تحمیلی بر ایران در تعارض آشکار با حقوق بین‌الملل است و عملا این تحریم‌ها تخریب زیرساخت‌های زیست انسانی ملتی را نشانه گرفته است. اساسا مبدعان و پیشبران این تحریم‌ها باید با اتهام جنایت علیه بشریت در پای میز محاکم بین‌المللی بنشینند لذا این تحریم‌ها باید به دلیل ماهیت ضدانسانی آن رفع شود نه به دلیل فراهم کردن امکان حضور اصلاح‌طلبان در مجلس.

طبیعتا مطالبه رفع تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ملت ایران از سوی مقام ایرانی در بطن تنگ منافع حزبی و انتخاباتی برخی جریانات سیاسی معلوم‌الحال، ظلمی آشکار بر ملت انقلابی ایران است. افزودن این بخش از سخنان رسانه‌ای ظریف «وقتی در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ توافقات ما به نتیجه نرسید، مرا بازنشسته کردند و کسان دیگری را روی کار آوردند» بر تلخی این دیپلماسی سهمگین می‌افزاید. به هر حال در گفتمان دیپلماسی انقلابی ایستادگی پای خطوط قرمز نظام و عدم تأثیرپذیری از تهدیدات غربی‌ها رمز پیروزی بر دشمن است. نمی‌توان در بوته تفاسیر سلیقه‌ای نرمش قهرمانانه را به وادادگی سیاسی در مقابل دشمن قسم خورده، تعبیر و اجرایی کرد.

۴- در چند روز گذشته تشکیل یک کمپین هسته‌ای شرم‌آور تحت عنوان «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» به اسم عده‌ای کارگردان سینمایی و طرح ۶سوال مبتذل هسته‌ای روی دیگری از سکه بی‌رونق دیپلماسی لبخند و التماس را به نمایش گذاشته است. در واقع امیدوارسازی دشمن به نتیجه‌بخش بودن تحریم‌ها در عرصه به زانو درآوردن ملت ایران از طریق ارسال سیگنال‌های جهت‌دار داخلی به اردوگاه دشمن برآیند نهایی این نوع دیپلماسی ناموجه است. در آستانه مذاکرات حساس هسته‌ای تشکیل چنین کمپین‌های صرفا تبلیغی، خدمت شایان توجهی به دشمنی است که منتظر بروز شکاف سیاسی در داخل ایران است. در عین حال ملاحظه انتشار اخباری درباره ادعای یکی از بانیان انصرافی کمپین مبنی بر اینکه حضور او در هسته مرکزی این کمپین براساس تقاضای ظریف از وی بوده است، موجب می‌شود رخدادهای یادشده با وجود انکارهای بعدی ظریف به شکلی خطرآفرین به نظر‌ آید.

۵- در خاتمه لازم به ذکر است دستگاه دیپلماسی باید عمیقا متوجه باشد که اتکا به وحدت ملی و ایستادگی پای مطالبات تاریخی ملت ایران در عرصه هسته‌ای ظرفیت بی‌پایانی است که هر دشمن مستکبری را به زانو در می‌آورد. کوچک‌ترین خطای محاسباتی دستگاه دیپلماسی در عرصه وادادگی سیاسی و گذشت از حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران می‌تواند عاملان پشت پرده و مسببان اصلی این خطای غیرقابل گذشت را با قهر انقلابی ملت ایران مواجه کند.

آقایان باید بدانند که ناکارآمدی دیپلماسی را نمی‌توان برای همیشه در پشت لبخندهای ابزاری و التماس‌های دیپلماتیک پنهان کرد. حقیقتا نمی‌توان خطاهای دیپلماسی را در متن انتخاب وزارت امور خارجه به‌عنوان یکی از ۳دستگاه برتر اجرایی کشور کمرنگ نشان داد. مردم در چارچوب شعور سیاسی– انقلابی خویش و فارغ از اقدامات نمایشی– تبلیغی کماکان منتظر ملاحظه دستاوردهای واقعی دولت در عرصه دیپلماسی انقلابی و دفاع از حقوق مسلم هسته‌ای ملت رشید ایران هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا عاقبت مارو ختم به خیر کنه
احسان
افرادی که ذاتا ذلیل هستند نمی توانند نمایندگی ملتی بزرگ وعزیز را بنمایند.
Iran, Islamic Republic of
اونقت وقتی داد ملت بلنده که این افساد طلبها بی غیرت و وطن فروش هستند .. به آقایان بر می‌خورد....
حقیقتا بی غیرت تر و بیش رف تر از این افساد طلبها فقط خودشان هستند
ک.م
باش تا صبح دولتش بدمد
که این هنوز از نتایج سحر است!!
کریم شیره ای
یعنی میخواهی بگی خاک به شرمون شده ؟
زهیر
شده ?!?!خیلی وقته داداش شما نئشه ای نمی فهمی
Iran, Islamic Republic of
آقايان آنچه در ذهنشان از مردم مخفي كرده بودند را به زبان آوردند
Iran, Islamic Republic of
امان از این خنده های ظریفانه که در مقابل غربیها کار دست ما می دهد!
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
در حقیقت آقای ظریف میخواد به غربیها یادآوری کنه که اصلاح طلبها چقدر برای اونها مفیدند و این فرصت نباید از دست برود
کوروش گاری چی
اقا فرشاد هیچ احتیاجی به این کار نیست خود مقامات صهیونیستی و آمریکایی بارها تآیید کرده اند که اصلاح طلب ها سرمایه آنها هستند
ظریف سیاستمداری ظریف
Iran, Islamic Republic of
ظريف، سياستمداري نحيف!
میثم
نمایندگان مجلس چرا نظاره میکنند و از وزیر امور خارجه در صحن علنی سوال نمی شود که صحت و سقم این سخنان چیست ووی رادرمقابل افکار عمومی
ملت ایران
قرار بدهندتا کوس رسواییشان ....
امیرحسین
شما اگر اندکی هوش سیاسی داشتی میفهمیدی که آقای ظریف در واقع غربی ها رو تهدید کرد.
یعنی گفت که اگر از این فرصت بدست آمده برای تعامل و رسیدن به توافق استفاده نکنید، در آینده با کسانی طرف خواهید شد که غرب ستیزند و هرگز با شما مذاکره نخواهند کرد. (با توجه به اینکه آمریکایی ها از ما بیشتر به توافق احتیاج دارند.)
این نشان از هوش و درایت آقای ظریف داره.
تارینه
شما حالت خوبه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
امریکاییها بیشتر از مابه توافقات احتیاج دارند؟؟؟؟!!!!
فعلا که این دولت تدبیر وامیده که تمایل که چه عرض کنم سینه چاک برقراری رابطه و توافق باامریکاست اون هم به هر قیمتی!!!!!
قمر تاح خانوم
امیر حسین جان ننه فقط خدا کنه هوش ظریف به تو نرفته باشه که اونوقت باید خاک برسرمون بریزیم
جناب ظریف در سال 82 هم به غرب التماس میکرد که اجازه بدهید ما 4 تا سانتریفیوژ داشته باشیم و آنها میگفتند اجازه نمیدهیم !
کوروش گاری چی
من شک دارم که این بابا اندازه 4 سانتر یفییوژ هم غیرت داشته باشه که برای آن التماس کنه مطمئنم التماس میکرده از اساس این فن اوری در ایران جمع بشه
Iran, Islamic Republic of
اگه یه مجلس انقلابی داشتیم الان راحت این بابارو استیضاح میکردند
ولله من از نماینده هایی که باعث شدند ظریف وزیر بشه نمیگذرم
چرا مجلس به خاطر این صحبتها با طرف غربی از طرف اقای ظریف ایشان را به مجلس احضار نمیکند و پاسخ نمیخواهد مجلس هم دارد کم کاری میکند
France
دیپلمات خوب بودن با سیاستمدار خوب بودن تفاوت زیادی دارد؟ سالها کار کردن در سازمان ملل دانش و تجربه بی نظیری در کار دیپلماسی به ارمغان می آورد. ولی سیاست خارجی منحصر به عرف و قواعد حقوق بین الملل نیست. منصب وزارت، ویژگیهای دیگری هم می طلبد از جمله داشتن نگرش استراتژیک، تسلط به زوایا و عبرتهای تاریخ روابط بین الملل، آشنائی با اصول جغرافیای سیاسی و ژئوپولتیک، آشنائی با ساختار رسمی و غیر رسمی اقتصاد بین الملل، شناخت عوامل قدرت ملی،... ولی متاسفانه در بسیاری از این موارد ضعفهای آشکاری مشاهده می شود.
متین
با شما موافقم . جناب ظریف فکرمیکنه اگه انگلیسی صحبت کنه و لبخند بزنه یعنی خیییییییییلی دیپلماته !!!!!!!
قمرتاج خانوم
ننه چرا اینقدر فلسفه بافتی یک باره میگفتی ظریف به درد این کار نمیخوره خلاص
حسین
Iran, Islamic Republic of
من از بیان سخنان ظزیف در شورای روابط سیاست خارجی امریکا بیزارم وآن را محگوم می کنم ما میمیریم ولی حاضز به پذیرش ذلت وحقارت ودل سوزی امریکای جنایتکار نیستیم واقعا ظریف این ننگ را به کجا خواهد برد
نیم‌نگاهی گذرا به حوادث ۵۰ سال اخیر ایران نشان می‌دهد که عده ای دائما در حال خیانت بوده اند
البته یه خوبیهای هم داره
ممکنه خارجیها از ترس احمدی نژاد حاضر به تفاهم بشن
Iran, Islamic Republic of
چه اشکال و ایرادی در سخنان ظریف وجود داشت که شما این قدر جوسازی می کنید؟



بس کنید با این کارهای مسخره.



حتما قبل از سخن گفتن باید از شما اجاه بگیرد؟!




هر چی دقت میکنم می بینم جز حقیقت چیزی نگفته.


جو بیخود ندید
زهیر
می دونی غیرت رو چطوری می نویسند?????
ف.ا
United States
... چرا كامنت من و ساير اصلاح طلبها رو منتشر نميكنى؟ ...
Iran, Islamic Republic of
اينقدر جوش نزن!
گاهي كامنت ما اصولگرا ها هم منتشر نمي شه ولي بازم به جهان كه خيلي بهتر از سايتهاي ديگه نظرات را نشر ميده.

من سابقه نوشتن در سايتهاي مطرح را دارم ولي اصلاح طلبها و برخي اصولگرانماها اصلا خيلي گزينشي و وحشتناك نسبت به حذف نظرات كاربران عمل مي كنند.
مهدی
Australia
بابا اصلاً آقای ظریف کاره ای نیست . باید ازشخصی
که ایشان را منظورم آقای ظریف است که باز نشسته
بود سرکارآورد وبمجلس معرفی کرد گله کرد که چرا
تابحال به آقای ظریف دراین زمینها گوشزدی نکرده
است . یا اینکه اصلاّ خواسته خود شخص روحانی
این است . این آقا که توی خونش نشسته بود و
حقوق بازنشستگی میگرفت .