جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

کاهش ۱۰ درصدی قیمت زمین در تهران

جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 384954
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران قیمت فروش هر مترمربع زمین مسکونی در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته ۱۰.۱ درصد کاهش یافت، ضمن آن‌که متوسط اجاره ماهانه نیز در مدت یاد شده ۵.۲ درصد افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود اطاعات قیمت و اجاره مسکن پایتخت در بهار ۹۳ را منتشر کرد. بر این اساس متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران ۴۴۱۰۴ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۳.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰.۱ درصد کاهش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به فصل قبل ۸.۱ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸.۱ درصد کاهش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های کلمگی حدود ۸۷۸۷۸ هزار ریال در منطقه ۳ و کمترین آن حدود ۱۴۹۶۶ هزار ریال در منطقه ۲۰ بوده است.

تغییرات قیمت فروش قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده بین حداقل ۱۰۰۰۰ هزار ریال در منطقه ۱۹ و حداکثر ۲۱۵۵۵۶ هزار ریال در منطقه یک بوده است.

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران منطقه ۸ با ۱۰.۱ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۱۹ با ۱.۳ درصد دارای کمترین سهم بوده است.

*متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های ملکی در شهر تهران ۳۹۲۰۶ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۷.۲ و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲ صدم درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های ملکی نسبت به فصل قبل ۱۵.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۸۱۷۳۳ هزار ریال در منطقه یک و کمترین آن ۱۹۶۴۲ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.

تغییرات قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۶۸۷۵ هزار ریال در منطقه ۱۲ و حداکثر ۲۱۴۶۸۱ هزار ریال در منطقه ۲ بوده است.

از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران منطقه ۵ با ۱۲.۲ درصد دارای بیشترین سهم و منطقه ۲۲ با ۸ صدم درصد دارای کمترین سهم بوده است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های ملکی در شهر تهران ۱۶۹۷۷۴ ریال بوده که نسبت به فصل قبل ۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد معملات اجاره زیربنای مسکونی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۴.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۳۲.۷ درصد افزایش داشته است.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد ودیعه ۲۷۷۱۱۳ ریال در منطقه سک و کمترین آن ۸۸۸۹۱ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.

تغییرات مبلغ اجاره ماهانه بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسککونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۱۹۰۲ ریال در منطقه ۲۰ و حداکثر ۸۹۲۱۵۵ ریال در منطقه یک بوده است.

از کل معاملات اجاره زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران منطقه ۵ با ۱۳.۵ درصد دارای بیشترین شهم و منطقه ۲۲ با ۱.۲ درصد دارای کمترین سهم بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
100% میره بالا، 10% میاد پایین...!