سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱

خبرخوش برای معلولان و زنان سرپرست

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 381797
رئیس سازمان بهزیستی از افزایش مبلغ وام اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی افرادی که پشت نوبت دریافت خدمات قرار داشتند تحت پوشش قرار کرفته اند.
به گزارش جهان؛ دکتر همایون هاشمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده طی ماههای گذشته ۳۰۰ هزار نفر که در نوبت دریافت خدمات سازمان بهزیستی قرار داشتند همگی تحت پوشش قرار گرفته اند و فعلا پشت نوبتی نداریم.

وی با اشاره به مشکلات نیازمندان در جامعه گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی جامعه به گونه ای است که مشکلات زیادی گریبانگیر افراد به خصوص نیازمندان است به همین دلیل هر روز دامنه فعالیت سازمانهای حمایتی مانند بهزیستی گسترده تر می شود و ما نیز به تبع آن در تمامی بخشها و حوزه ها به نیازمندان و همچنین مددجویان تحت پوشش خدماتی در حد اعتباراتمان ارائه می دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد وام اشتغال به مددجویان نیز گفت: در سال جاری با توجه به افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی وام اشتغال مددجویان بخصوص معلولان و زنان سرپرست خانوار افزایش پیدا کرده است بطوریکه هم اکنون ۱۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

هاشمی گفت: معلولانی که قصد دارند در شغلی که توانایی انجام آن را داشته و در آن مهارت و تجربه کافی کسب کرده اند فعالیت کنند و برای راه اندازی شغل مورد نظر از سازمان وام دریافت کنند.

به گفته وی،زنان سرپرست خانوار نیز در قالب گروههای همیار می توانند نسبت به تشکیل تعاونیهای محلی اقدام کنند و به منظور کمک به آنان وام اختصاص خواهیم داد که البته تا کنون ۱۹ هزار گروه همیار در سازمان بهزیستی توسط زنان سرپرست خانوار در مشاغل خرد و کلان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری برنامه ها و طرحهای زیادی در جهت ایجاد اشتغال ، توانمند سازی، احداث مسکن ، حرفه آموزی، توانمدی در منزل و ... اجرایی شده و تا پایان سال نیز کامل تر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من یک معلول هستم و از اوضاع معلولین مطلعم بنابراین لازم می دانم مواردی را به مردم عزیز بگویم:
اولا اینکه گفته شده است 15 میلیون تومان وام اشتغال به معلولین داده می شود باید بگویم سقف وام مذکور 15 میلیون تومان است و کمتر معلولی 15 میلیون تومان وام می گیرد. بسیاری از این عزیزان در حد 5 تا 10 میلیون تومان وام می گیرند.
ثانیا اینکه شرایط دریافت این وام با موانعی روبرو است که خیلی از افراد متقاضی نمی توانند از آن استفاده بکنند.
ثالثا اینکه همه می دانند که با این مبالغ به هیج وجه نمی شود تولید اشتغال کرد. بنابر نظر کارشناسان برای تولید یک شغل دائم حدود 300 میلیون تومان پول لازم است. نکته ی منفی دیگر اینکه این پول ناچیز به شخصی داده می شود که هیج تخصصی در کارآفرینی و تولید کار و تولید درآمد ندارد.
رابعا اینکه بر طبق شواهد و تجربه اکثر قریب به اتفاق معلولین و زنان سرپرست خانواری که این وام را دریافت می کنند با آن مبلغ مشکلات دم دستی زندگی خود را حل می کنند و بعد در باز پرداخت آن به مشکل برخورد می کنند.
خامسا اینکه خود سازمان بهزیستی نیز کاملا می داند که با این پول تولید شغل نمی شود و واقعا اعتقادی به تولید شغل با این پول ندارد و با یک مراجعه متوجه می شوید که مثلا اگر معلولی به بهزیستی مراجعه کند و مشکل حادی داشته باشد و تقاضای کمک از بهزیستی کند خود بهزیستی به معلول پیشنهاد می دهد که مدارکی تهیه کند تا وام خود اشتغالی به او بدهند.
سادسا اینکه بعد از دادن وام خود اشتغالی، معلول از چرخه ی حمایتی بهزیستی خارج می شود.
سابعا اینکه با پرداخت این وام، بهزیستی یک آماری اعلام می کند که مثلا ما این تعداد نفر از جامعه هدف را مشغول بکار کردیم و در نهایت در آمارهای دولت در اعلام تولید اشتغال منعکس می شود.
بنابراین این خبر خوشی برای معلولین و زنان سرپرست خانوار نیست . و متاسفانه باید گفت که مسئولین بهزیستی و ورزارت رفاه از جامعه ی هدف بهزیستی که از مظلومترین افراد جامعه هستند و کلام رسایی برای گفتن دردهای خود ندارند بصورت ابزاری و جهت تبلیغات استفاده می کنند و تاسف بار اینکه در اعلام موضوعات و تبلیغاتشان انصاف را نیز رعایت نمی کنند و در مرز دروغ حرکت می کنند.
جهان بی انصافی نکن و منعکس کن