پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۶
بیانیه بسیج دانشجویی 9 دانشگاه آزاد تهران بزرگ:

اعتراض دانشجویان به افزایش شهریه‌ها و درخواست پاسخگویی شفاف مسئولان دانشگاه آزاد

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 381254
بسیج دانشجویی 9 دانشگاه آزاد تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان دانشگاه آزاد در رابطه با افزایش شهریه‌های این دانشگاه شدند.
اعتراض دانشجویان به افزایش شهریه‌ها و درخواست پاسخگویی شفاف مسئولان دانشگاه آزاد
به گزارش سرویس سیاسی جهان، بسیج دانشجویی ۹ دانشگاه آزاد تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان دانشگاه آزاد در رابطه با افزایش شهریه‌های این دانشگاه شدند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

« امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) : کسانی که دیروز هشدار در برابر شبیخون فرهنگی را جدی نمی‌گرفتند، امروز آن را به چشم خود می‌بینید. بی شک نخستین آماج این شبیخون، جوانان‌‌ان ، بویژه آنانکه در جاده‌ دانش و فرزانگی قدم برمی‌دارند و آینده‌ فرهنگی و سیاسی کشور در دست آنها است.

درست است که دشمن به رغم تلاش و هزینه‌ فراوان، نتوانسته است به محصول مورد نظر خود دست یابد، ولی به روشنی می‌دانیم که مهمترین پاسخ کوبنده‌ بدخواهان، معرفت و ایمان روشن‌بینانه و قدرت تحلیل سیاسی است و اینها همان است که تشکل‌های دانشجوئی شایسته‌ همت گماشتن و پرداختن به آن هستند.

هنوز التهاب شب پر شور و حادثه انقلاب، به آرامش نرسیده بود و دهلیزهای قلب امّت در سوگ اختران خود می‌سوخت. هنوز کشتی پر تلاطم انقلاب، به ساحل امنی نرسیده بود که وارثان قابیل خاک پاک میهن را با قدم های کثیف خود آلودند.

دوباره غیرت از چشمه سینه‌ها جوشید و در رگ‌های ملّت جریان یافت. پیکرهای توانای ملّت، کوله بار خستگی را بر زمین نگذاشته، به آستانه های دفاع دویدند و سربلندترین روزها و روسفیدترین شب های انقلاب را رقم زدند.

آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود.

خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می‌سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد.

بر روح آرام گرفته همه راد مردان دفاع مقدس که در خاک غنوده‌اند و در بهشت آسوده‌اند، سلام و درود بی شمار می‌فرستیم.

دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملّت همیشه قهرمان ایران است،هفته دفاع مقدس با یاد و خاطره پر شکوه ترین صحنه های ایثار و شهادت گرامی باد.

ما دانشجویان بسیجی به نمایندگی از هزاران دانشجوی انقلابی در دانشگاه‌های آزاد تهران بزرگ ضمن گرامیداشت این هفته اعلام می‌کنیم که ما فرزندان انقلاب تا ابد پیرو ولایت مطلقه فقیه و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) هستیم و خواهیم ماند و چه در نبرد جنگ سخت و چه در نبرد جنگ نرم تا آخرین قطره خونمان از ولایت فقیه دفاع خواهیم کرد.

و اما بعد، بسیج دانشجویی یکی از رسالت‌های خود را مطالبه مباحث صنفی دانشجویان می‌داند، از موضوعات مهمی که امروز اذهان دانشجویان دانشگاه آزاد را به خود مشغول ساخت ، بحث افزایش شهریه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد است که موجبات اعتراضات سراسری دانشجویان را فراهم کرد در اوج ناباوری دامنگیر دانشجویان سابق دانشگاه نیز شد.

این در حالی است که سخنان و مصاحبه‌های ضد و نقیض مختلفی از مسئولان دانشگاه مطرح می‌شود.

این موضوع باعث شده که در آغاز سال تحصیلی جدید، دغدغه اصلی جوانان طالب علم، معطوف به مباحث مالی و حاشیه‌های اقتصادی گردد که بی شک بر روند علم آموزی ایشان تاثیر سوء و منفی خواهد گذاشت.

این در حالی است که همگان باید کمک کنند تا بستر مناسب برای آرامش روانی دانشجویان در جهت افزایش رشد علمی فراهم شود.

حال با در نظر گرفتن رسالت مطالبه گری به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد از مسئولین محترم دانشگاه خواهان پاسخگویی شفاف و برطرف کردن دغدغه جدی دانشجویان دانشگاه آزاد به ویژه دانشجویان ورودی سال‌های گذشته را داریم.

شعری تقدیم به ریاست دانشگاه آزاد می‌شود:

چشم باز کن اخوی !

خوب ببین یار کجاست..

نخل بسیار ولی میثم تمار کجاست

و بیانیه را با جمله‌ای از مقام معظم رهبری به پایان می‌رسانیم:

دشمن از راه اشاعه‌ فرهنگ غلط - فرهنگ فساد و فحشا - سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی» یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است. امروز دشمن این کار را با ما می‌کند. چه کسی می‌تواند از این فضیلتها دفاع کند؟ آن جوان مؤمنی که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصی نبسته و می‌تواند بایستد و از فضیلتها دفاع کند.

کسی که خودش آلوده و گرفتار است که نمی‌تواند از فضیلتها دفاع کند! این جوان بااخلاص می‌تواند دفاع کند. این جوان، از انقلاب، از اسلام، از فضایل و ارزشهای اسلامی می‌تواند دفاع کند.لذا، چندی پیش گفتم: «همه امر به معروف و نهی از منکر کنند.» الآن هم عرض می‌کنم: نهی از منکر کنید. این، واجب است.این، مسؤولیت شرعی شماست. امروز مسؤولیت انقلابی و سیاسی شما هم هست.»

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران غرب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران جنوب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دندانپزشکی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم پزشکی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم دارویی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سما

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.من دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین هستم رشته ی مهندسی عمران - کارشناسی ارشد ..قبل از گرون شدن شهریه ها...شهریه این ترم رو واریز کردم الان 300 تومن دیگه باید واریز کنم (به علت افزایش شهریه ) ....حتما مصاحبه حسینی بای رو دید در باره افزایش شهریه...که مسئولان دانشگاه آزاد چگونه این حرف آقای میرزاده که برای فشار کمتر به دانشجو میشه به جای افزایش 25 % شهریه (طبیعتا متغییر) 15% درصد افزایش (حتما متغییر) رو به صورت افزایش 15% شهریه ثابت و 15% متغییر توجیه کردن...حالا تو جهتون رو به شرایط خودم جلب می نمایم...شهریه من قبل از گرونی بدین صورت بود: شهریه ثابت1150000 و شهریه هر درس سه واحدی نظری هم 216000 حالا من میخوام شهریه شخصی که 9 واحد تو ارشد بر می داره رو مشخص کنم....تو این حالت شهریه میشه 1800000 حالا اگه آقای میرزاده منت سر ما نمی گذاشتند و همون 25% افزایش رو میدادند( طبیعتا افزایش متغیر)..میشد:0.25 3 216000=162000
یعنی 162000 ه شهریه ها اضافه میشد برای رشته من....حالا ایشون وهمکارانون لطف کردن و به قول خودشون برای رفاه دانشجو و فشار کمتر 15% رو کل شهریه افزایش دادن که تو این حالت برای رشته من میشه1800000 0.15=270000
بله میشه 270000یعنی هم ایشون منت گذاشتند هم 100000 تومن بیشتر از من گرفتندو هم قانون رو رعایت نکردند که نباید شهریه ثابت زیاد بشود...270هزا تومن افزایش برای رشته من معادل افزایش 42% شهریه متغیر هست....ولی این ها با قانون شکنی و تغییر اسم بابت این کارشون منت هم میگذارند که 15% افزایش دادند...مدتی که دانشجو رییس دانشگاه آزاد بود هم ثبات قیمت خوب بود و هم تعداد دانشجوها دانشگاه آزاد در حال کنترل بود که این کار برای بهبود کیفی دانشگاه آزاد بود .....ولی دوباره حزب تعداد دانشجوی بالا و بالا بردن شهریه حاکم شدند...من سوالم از ریس جمهور اینه که این کا خلاف روند اقتصادی دولت نیست...این کار در جهت افزایش تورم نیست.....آیا باز هم رییس جمهور فقط به مکدر شدن بسنده میکنن.....خواهش میکنم این مضوع رو بررسی کنید...من تا حالا جامپ شهریه به اندازه 300 تومن ندیده بودم تو مدت تحصیل...
ر
United States
دلم منم خونه خوووون
Iran, Islamic Republic of
بابا 18 ماه شهریه دانشگاه زیاد نشد حالا جبران آن 18 ماه باید بشه هاشمی داشت اون 18 ماه دق می کرد خلاصه به بهانه تعویض رئیس جمهور دعای هاشمی مستجاب شد و به زور رئیس دانشگاه تعویض و شهریه های امسال + آن 18 ماه افزایش یافت.
مجید مجد
United States
حسابی دارن خون مردم رو می زارن تو شیشه.
من خودم در دوران لیسانس در دانشگاه آزاد درس خوندم و از کلاشی های این قماش خبر دارم.
خاطره
United States
آقای مجد می تونم بپرسم در کدام دانشگاه و در چه رشته ای لیسانس گرفتید؟؟؟
ما خودمون گنجشک رو رنگ میکنیم جای قناری میفروشیم!!
Germany
خاطره خانم این چه سوالی شما میپرسین؟؟؟!!!!!!!
یعنی شما به ادعا های اقای مجد شک داری؟؟؟!!
برای اینکه شکتون کاملا بر طرف بشه لطفا یه نگاه دوباره به متن نظرات؛لحن وتعداد کامنت هاش بندازین !!!
اون وقت متوجه میشین که ایشان یکی از سرشناسترین دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در شهر بروکلی هستند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دانشجوی بیچاره
Iran, Islamic Republic of
تو این اوضاع احوال این خاطره خانوم به فکر پیدا کردن همکلاسیه قدیمیشون آقای مجد افتاده! چه فرقی میکنه که از کودوم دانشگاه لیسانس گرفته، شهریه ی این ترم من 3400000 بود الان باید 4 میلیون بریزم، از کجا بیارم آخه کمرم شکست!
این قدری که ما بابت شهریه دانشگاه ازاد پرداخت میکنیم وقتی وارد بازار کار بشیم یعنی این هزینه ها جبران میشه؟؟؟!!!بااین تورم عمرا بشه!!
یزدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خرج دادگاه آقازاده ها زیاد است مردم باید بدهند
ن م
Iran, Islamic Republic of
وقتی دانشگاه دولتی از دانشجویان سراسری هر سال شهریه خوابگاه می گیرد و شهریه غذا را بالا می برد
این دانشگاه که نظارتی هم ندارد
ای عزیز من توی دانشگاه غیر انتفاعی ارشد حسابداری می خونم ترم گذشته با12 واحد شهریه ام بود 11500000 حالا با همون تعداد واحد شده1335000 ما بیچاره ها باید یقه کدوم مسئول بی مخی رو بگیریم ،وزیر علومو!!! در ضمن رئیس جمهور برای افزایش قیمت ماشین که داد60میلیون آدم رو در آورده بود مکدر شد حالا حسابشو بکن برای جمعیت پخ دانشجوی آشخور چه حالتی بهش دست میده!!!!!
لااقل نام دانشگاه آزاد روبذارن دانشگاه آزاد.بنام اسلام مردموچپاول نكنند.اون بانك هامونه قرض الحسنه فلان ...دانشگاه آزاد فلان آيااين ضربه به اسلام نيست مسئولان بيدارشين؟؟؟اگه بيدارنشين ملت بيدارميشه ها
دانشگاه ازادكارخودرا ميكند شكايت ونامه وخواهشوتمنا فايدهاي ندارد.وقتي هيچي قانونمندنباشد گربه حياندارد.مگرتا به حال ازدانشگاه ازادمميزي شده است .كه اين همه پول به جيب چه كساني ميرود.وقتي درروزروشن دانشگاهي كه ازثروت اين مردم و بيت المال ساخته شده است صاحب پيدا ميكند واموال 250 هزارميلياردي ان را متعلق به خود وابا واجدادي خويش ميداند چه توقعي داريد.دانشگاه ازاد مثل داستان خودروسازها است به هم احترام بگذاريم وبه دانشگاه ازاد نرويم .
تو جیب سران دانشگاه آزاد.
آخه خرج فتنه ی بعدی و تبلیغات برای انتخابات مجلس بعدی باید جور بشه دیگه .
لطفا اخبار دانشگاه آزاد را بیشتر پوشش دهید. ما خیلی حرف داریم که باید بزنیم!