کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت علوم:‌ دانشگاه آزاد ساز خودش را می‌زند/ نامه به‌ احمدی‌نژاد

25 شهريور 1393 ساعت 11:47

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم گفت: وزارت علوم سقف افزایش شهریه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی را ۲۵ درصد در نظر گرفت که این مسئله شهریه ثابت سال‌های گذشته را دربر نمی‌گیرند.


به گزارش جهان،‌ ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص اعتراضات صورت گرفته به افزایش شهریه دانشگاه آزاد از سوی دانشجویان، گفت: وزارت علوم سقف افزایش شهریه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی را ۲۵ درصد در نظر گرفت که این مسئله شهریه ثابت سال‌های گذشته را دربر نمی‌گیرد، یعنی دانشجوی ورودی سال‌های گذشته نباید در شهریه ثابت با افزایش شهریه‌ای مواجه شده باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ساز خود را می‌زند، یادآور شد: وزارت علوم سعی کرده دانشگاه آزاد را ضابطه‌مند و قانونمند کند، اما چون سابقه این دانشگاه به این شکل بوده که با ضوابط وزارت علوم هماهنگی و سازگاری نداشته به نظر طول می‌کشد تا خود را با این ضوابط هماهنگ کند.

ابری‌نیا با اشاره به جلسات مشترک وزارت علوم با مسئولان دانشگاه آزاد در زمینه‌های مختلف، گفت: در جلسات مشترک این مسائل به آنها تذکر داده می‌شود، اما به دلیل سابقه‌ای که دانشگاه آزاد در زمینه عدم قانون‌مندی دارد و خود را مستقل می‌داند تا بیاید خود را در روال ضابطه‌مندی قرار دهد، طول می‌کشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل افزایش شهریه‌های ثابت در دانشگاه‌های غیرانتفاعی دیگر نیز وجود داشته است؟ گفت: خیر، در دانشگاه‌های غیرانتفاعی این مسائل رخ نداده و تنها شهریه متغیر دانشجویان ورودی‌های قدیم و شهریه ثابت و متغیر ورودی‌های جدید افزایش یافته است.

نامه وزارت علوم به احمدی‌نژاد ابلاغ شد:دانشگاه ایرانیان مجوز ندارد

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره دانشگاه بین‌المللی ایرانیان، گفت: وزارت علوم طی نامه‌ای به آقای دکتر احمدی‌نژاد اعلام کرده که فعالیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه نمی‌تواند ادامه داشته باشد و از آنجایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گذشته خود را بلااثر کرده، هیچ مصوبه‌ای در شورای گسترش وزارت علوم به عنوان مجوز فعالیت این دانشگاه وجود ندارد.

وی افزود: در این نامه تاکید شده که هرگونه فعالیت آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی این دانشگاه عواقب حقوقی را برای مسئولان آن در پی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم درباره درخواست مجدد مجوز برای این دانشگاه، گفت: این دانشگاه هم مانند سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌تواند درخواست مجوز داشته باشد، اما وجود دانشگاه غیرانتفاعی در شهر تهران اشباع شده و این مجوز می‌تواند برای خارج از تهران مورد بررسی قرار گیرد.


کد مطلب: 380509

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/380509/وزارت-علوم-دانشگاه-آزاد-ساز-خودش-می-زند-نامه-به-احمدی-نژاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com