جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستگاه ضدعرق ساخته شد+عکس

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 380384
در این روش جریانی کنترل شده و بسیار خفیف میکرو الکتریکی تولید شده توسط یک اداپتور ۱۲ وات، از طریق پوست از نواحی دچار عارضه تعریق بیش از حد، عبور داده میشود.این جریان میکروالکتریکی بسیار خفیف از طریق تماس با آب که واسط بین دستگاه و بدن بیمار است، به بدن بیمار منتقل میشود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، برای اولین بار درکشور دستگاهی برای درمان تعریق بیش از حد بدن توسط یک شرکت دانش بنیان در پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران ساخته و تجاری سازی شده است.

شرکت دانش بنیان " پرتو طب پردیس" پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، موفق به طراحی، ساخت و تجاری سازی دستگاه پزشکی یونتوفورزیس (Iontophoresis) با نام تجاری الکسا پرو (Elexapro ) جهت درمان بیماری تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست و پا،( هایپر هیدروزیس) شده اند.

به گفته دکتر طرقی، مدیر تجاری سازی این پروژه تحقیقاتی، دستگاه «الکسا پرو» برای اولین بار در کشور برای درمان افرادی که از عرق کردن بیش ار حد بدن خود رنج می برند طراحی و تولید انبوه شده است.

طراحی نوین و همچنین به کارگیری فناوری های جدید در دستگاه ضد تعریق «الکسا پرو» باعث عملکرد هوشمند آن شده است و نسبت به نمونه مشابه خارجی که عمدتا تکنولوژی آن در اختیار کشور آلمان و آمریکا می باشد، اثر بهبود بسیار بالاتر و بصورت دائمی را دارد.


وی با بیان اینکه تحقیقات و کنترل عملکرد و کیفیت، بهبودی ۹۸درصدی را نشان داده است، اظهار داشت: آزمایشهای بالینی مربوطه درمراکز درمانی معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به روی تعداد زیادی بیمار طی مدت ۲سال انجام شده و از این رو، پس از گذراندن بیش از ۹۰تست متفاوت، موفق به دریافت گواهی تاییدیه عملکرد عالی از سازمان پژوهش های صنعتی و پروانه تولید و بهره برداری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گردیده است.

طرقی مزایای عملکرد هوشمند دستگاه ضد تعریق Elexapro را توضیح داد و گفت: حذف عوارض جانبی این نوع درمان، مانند سوزش و پوسته شدن پوست، نسبت به نمونه خارجی آن از مزایای این دستگاه است و با بکارگیری شیوه های نوین در تجاری سازی، قیمت تمام شده آن یک دهم نمونه خارجی می باشد.

وی اظهار داشت: در تجاری سازی این دستاورد پژوهشی از تمام استاندارد های بین المللی و تکنیک های روز دنیا در طراحی و فرایند تواید و حتی بسته بندی و برند سازی استفاده شده است.

طرقی تصریح کرد: مدیریت تجاری سازی صحیح که شامل چرخه ایده تا تولید و بازار می باشد از عوامل دستیابی به این موفقیت بین المللی شده است.

به گفته مهندس اکبران- مدیر پژوهش تجهیزات پزشکی پرتو طب پردیس، بر اساس گزارش بانک جهانی ۲۱۱ میلیون نفر در جهان و بیش از ۳میلیون نفر در کشور ایران مبتلا به این عارضه می باشند که اکثرا منشاء ژنتیکی دارد و تا به امروز هیچ درمان موثر و دائمی برای آن گزارش نشده است.

تا کنون راه حل مناسبی برای درمان این عارضه وجود نداشت و اغلب با روش هایی مانند تزریق بوتاکس، استفاده از محلول های و اسپری های رایج، دارو های خوراکی و یا عمل جراحی به درمان پرداخته که با تاثیر کم و عوارض همراه بوده است.

روش کارکرد درمانی یونتوفورزیس(عرق بیش از حد) دارای تاییدیه FDA سازمان غذا و داروی آمریکا و استاندارد اروپا CEنیز می باشد و به عنوان جدید ترین و بهترین روش درمان تعریق بیش از حد بدن، در دنیا شناخته شده است.

تجاری سازی این پژوهش که منجر به تولید دستگاه ضد تعریق شده است، نویدی برای جامعه هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران و همه افراد جامعه که از رطوبت بیش از حد بدن خود و بوی عرق ناخرسند هستند است.

بر اساس این گزارش، این تیم تحقیقاتی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بعد از ۴سال پژوهش توانسته دستگاه ضد تعریق «الکسا» را طراحی،‌ ساخت و تجاری سازی کند.

راهکارهای استراتژیک در پروسه تجاری سازی دستگاه «الکسا» از طرفی اثر درمانی سریع و بهبودی کامل را به همراه دارد.

نکته حائز اهمیت این است که با توجه به ریشه ژنیتیک این عارضه، افراد مختلف یک خانواده می توانند مشترکا از یک دستگاه «الکسا» استفاده کنند.

«یونتوفورزیس» در اروپا و آمریکا برای درمان بیماری هایپرهیدروزیس به عنوان بهترین و بی عارضه ترین روش شناخته شده و به طور گسترده و همه گیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش جریانی کنترل شده و بسیار خفیف میکرو الکتریکی تولید شده توسط یک اداپتور ۱۲ وات، از طریق پوست از نواحی دچار عارضه تعریق بیش از حد، عبور داده میشود.این جریان میکروالکتریکی بسیار خفیف از طریق تماس با آب که واسط بین دستگاه و بدن بیمار است، به بدن بیمار منتقل میشود.

حوزه های مهم مشکل زا در بیماری تعریق کف دست و پا و زیر بغل و همچنین گردن و صورت می باشند اما هر قسمتی از بدن می تواند دارای تعریق شدید باشد.

این دستاورد پزشکی، با همکاری محققان دانشگاه صنعتی استکهلم سوئد و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و همچنین صندوق حمایت از پژوهشگران، تحقق یافته است.

این طراحی منحصربه فرد و پیشرفته به صورت اختراع نیز در کشور ثبت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *