پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۷
۵۹

دفاع روزنامه اصلاح‌طلب از کشف حجاب!

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 379521
روزنامه اصلاح طلب اعتماد در راستای هجمه های اخیرا افراطیون به احکام اسلامی نظیر قصاص، درصدد قبح زدایی از کشف حجاب برآمد و نوشت: حجاب صرفا مسئله ای عقیدتی است و رعایت نکردن آن، امنیت اجتماعی را به هم نمی زند!
دفاع روزنامه اصلاح‌طلب از کشف حجاب!
به گزارش جهان، این روزنامه در شماره امروز خود نوشته است: اگر كسي نماز نخواند، قطعا برخورد امنيتي و قضايي با او راه‌حل نيست، زيرا نخواندن نماز، امنيت و نظم را نقض نمي‌كند، در حالي كه از نظر مسلمانان اين عبادت خيلي مهم است. در مقابل توقف خودرو در محل ممنوع، با عكس‌العمل و جريمه پليس مواجه مي‌شود كه به معناي برخورد حقوقي و امنيتي است.

حال پرسش اين است كه طرح‌كنندگان مساله حجاب از كدام منظر به موضوع نگاه مي‌كنند؟ آيا فقدان حجاب نظم و امنيت را به هم مي‌زند يا يگ گزاره ديني در خطر قرار مي‌گيرد؟ اگر دومي است، در اين صورت بايد گفت عدم رعايت حجاب اهميت بسيار كمتري از ترك نماز يا روزه يا ساير احكام ديني دارد، پس چرا به اين احكام پرداخته نمي‌شود؟

ولي اگر از منظر ديگر، يعني برهم‌زننده نظم اجتماعي به موضوع نگاه شود، در اين صورت اصلي‌ترين روش براي برخورد با مساله، پليس و دادگاه است و شيوه‌هاي ديگر در مراتب بعدي قرار مي‌گيرند. البته در اين صورت بايد چند نكته را روشن كرد. اول اينكه چه حدي از بي‌توجهي به حجاب نظم اجتماعي را تهديد مي‌كند؟ آيا اين حد مربوط به حجاب شرعي است؟ در اين صورت آيا مي‌توان گفت عدم رعايت حجاب شرعي در هر حدي كه باشد، نظم اجتماعي را تهديد مي‌كند، قطعا پاسخ مثبت نيست، همان طور كه نخواندن نماز هم ربطي به نظم اجتماعي ندارد. تعيين اين حد بسيار مهم است. حتي در مكان‌هاي گوناگون نيز حد مذكور فرق مي‌كند.


يكي از مهم‌ترين تعارضات در اين زمينه از سوي مراجع رسمي نشان دادن فيلم‌هايي است كه زنان خارجي در آنها با نوعي از پوشش هستند كه براي زنان فيلم‌هاي ايراني اين پوشش ممنوع است. در حالي كه هر دو فيلم از تلويزيون پخش مي‌شوند و اگر اثرات سوئي بر نظم اجتماعي داشته باشد، فيلم‌هاي خارجي با پوشش غيرمحجبه زنان نيز چنين اثراتي را خواهند داشت.

دانشجویان دانشگاه‌های جهان چه لباس‌هایی می‌پوشند؟+تصاویر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين اقا اگر ميخواهد بداند كه باعدم رعايت حجاب نظم عمومي به هم مي خورد يا نه .كا في است فقط براي جند دقيقه يكي از نزديكان مونث خود را بدون حجاب ومقداري برهنه به خيابات بياورد اگر توانست مجدد ايشان راسالم برگرداند از دست ارازل واوباش هوسران حرفش صحيح است
United States
افسادطلبا که غیرت ندارن برادر....تازه خوششون هم میاد که نزدیکان مونث خودشون رو اراذل و اوباش ، ناسالم از خیابون برگردن!!! فقط مشکلشون اینه که از اراذل و اوباش پول قوادی و دلالی محبت نزدیکاش ن رو طلب میکنن!
به نظر من امنیت اجتماعی کم ارزشتر از امنیت تربیتی است.
مهمترین ضرر کشف حجاب به خطر افتادن امنیت تربیتی برای نسلهای بعد است.
اولین کسانی که از بی حجابی اسیب خواهند دید خود بانوان هستند
الان بیشترین امار ازارو اذیت و تجاوز به زنها در کشورهای اروپاییست.اونهم به دلیل بی حجابی و بدحجابی
چرا باید کاری کنیم که وسیله ی سو,استفاده ی عده ای مریض روحی رو برای خودمون فراهم کنیم
کسانی دم از بی حجابی میزنن که از بی حجابی خانمها چیزی عایدشون میشه.امروز دنبال کشف حجابن و فردا........
خدا هر چه ادم مریض و بیمار اخلاقیه شفا بده...
تف تو ذات اون کسایی که ادمهاا رو هوسران و ارازل اوباش بار اوردن
محمد
فقط کافیه یه نگایی به امار بچه های حرامی در کشورهای اروپایی و امریکا بندازید
میفهمید چه ارتباطی با امنیت اجتماعی دارد
Iran, Islamic Republic of
دقت کردید در همه جای دنیا اگر کمربند نبندی جریمت می کنند ولی کسی نمیگه من که حق کسی رو ضایع نکردم
ای کاش در ایران در کنار فرهنگ سازی و نشان دادن آسیب ها برای جلوگیری از افزایش بی حجابی مثل قانون کمربند افراد بی حجاب و بد حجاب رو جریمه می کردند نه برخورد فیزیکی در مرحله اول
لطفا نظرتون رو در پاسخ بدید
ممنون
Iran, Islamic Republic of
به نظر من باید همراه داشتن کارت ملی اجباری باشد و در برخورد با هرگونه تخلف اجتماعی از هر نوع آن از انداختن آشغال در خیابان تا بی حجابی عمدی و علنی یا رفتارهای نابهنجار اجتماعی نه تنها جریمه شود بلکه در سوابق زندگی اجتماعی این افراد ثبت شود و به آنها اجازه برخورداری از خدمات قانونی و حقوقی در جامعه هم داده نشود مثلا به هنجار شکنانی که بارها اقدام به بی حرمتی به عقاید مردم یا قانون می کنند حتی اجازه خروج از کشور هم داده نشود چون آبروی ایرانی متمدن را همین هنچارشکنان در همه جای دنیا می برند
سعید
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً مسأله حجاب دقیقاً به امنیت اجتماعی ارتباط دارد و بی حجابی قطعاً مخل امنیت است
بی حجابی مخل امنیت یک زن است
باور نداری امتحان کن
اینا کلا با اسلام و قوانین الهی هم درگیری پیدا کردن.
اخه جنگ,با خدا هم جنگ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
United States
فقط اعدام برای همه مرتدین و از دین و ولایت برگشتگان.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
این نوشته نه مخالفت با حجاب است نه موافقت با کشف حجاب. بلکه مخالفت با "حجاب اجباری" است. به هر حال همه ما میدانیم که در زمان پیامبر (ص) و ائمه (ع) هیچ کس (حتی یک نفر) را در رابطه با حجاب اجبار نکرده اند و هیچ تعذیری هم در کار نبوده است. وقتی در صدر اسلام یهود و نصارا و کفار و کنیزکانِ حتی مسلمان (تأکید می کنم حتی مسلمان) حجاب را رعایت نمی کردند و اگر رعایت می کردند تعذیر می شدند! (چون خود را شکل زنان مسلمان آزاد درآورده بودند!) پس ما باید نگاهمان را عوض کنیم. ما حتی توریستها را هم اجبار می کنیم [...]
در زمان پیامبر کنیز وجود داشت که حجاب برای آنها اجباری نبود و به همین دلیل هر کسی بی حجاب میبود از نظر اجتماعی سطح پایین و کنیز تلقی میشد و به همین دلیل زنان آزاده(غیر کنیز) شان خود را پایین نمی آوردند.
اما الان وضعیت متفاوت است.
Iran, Islamic Republic of
به هر حال این نشون میده که بی حجابی به معنی اشاعه فساد یا جریحه دار کردن عفت عمومی نیست.
نه عزیز نتیجه شما هم اشتباه است چون کنیزان اجازه آرایش هم نداشتند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
اولا اگر بی حجابی مساله ای اجتماعی نیست و اشاعه فحشا نمی دهد پس چرا شارع(عاقل مطلق) آن را واجب کرده است
ثانیا بی حجابی بدون شک مقدمه فساد است و امیر مومنان گاهی برخی از گناهان را تعزیز کرده است
ثالثا قبل از پیامبر حجاب به صورت عمومی بوده و حدود آن در اسلام تغییر کرده است پس ظاهرا مخالفت با حجاب خراب کردن جایگاه اجتماعی بوده چون مخصوص کنیزان بوده و این اتفاق نیافتاده است
رابعا: مراجع، اجبار حجاب را مصداقی از نهی از منکر می دانند و (بنابر حکم اولیه) آن را بر حکومت واجب می داند
خامسا: گیرم حکم اولیه آن هم اثبات نشود، مگر از نظر عقلا شکی در این است که حجاب مفاسد اجتماعی فراوان و جنگی در مقابل دینداری است پس (بنابر حکم ثانویه و دلیل احکام امور حسبیه(صلاح جامعه))بر حکومت دخالت در آن واجب است.
به هر حال این کاملا غلطه
ح ف
آقا جنجال نکنید و خود را بیهوده مترقی و فهمیده و روشنفکر نشان ندهید بهترین حکم قرآن است به قرآن مراجعه کنید که ادبستان خداست قرآن بی حجابی را مربئط به زمان جاهلیت میداند :.. وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ ... و الان کما کان
امیر
عزیز من، کنیز فقط در مقابل صاحبش میتونه بی حجاب باشه، نه عموم مردم...پس اجباری نبودن حجاب ربطی به این قضیه نداره
درباره اقلیتهای دینی و توریستها احکام کفار ذمی اجرا میشود. بهتر است آنها را مطالعه کنید. یعنی آنها آزادند دین خود را داشته باشند اما در احکام و قوانین اجتماعی باید تابع قوانین رایج کشور باشند.
Iran, Islamic Republic of
چشم بسته غیب گفتی! خوب بحث سر همین قوانینه غیر شرعیه دیگه!
شرعی و غیرشرعی بودنش را شما تشخیص نمیدهی، نهاد مسئول آن تایید کرده.
الان که خدا رو شکر همه ازادن.اینجا کنیزی وجود ندار که.....
ح ف
1تاریخ دان فقیه اسلام شناس و... برادر عزیز شما اگر مریض بشوید حتما به پژشک مراجعه میکنید و برای امور دیگر حتما به متخصص مراجعه خواهید کرد متخصصین شریعت آنها که غالبا از کودکی درس این رشته را خوانده اند دود چراغ خورده اند و زحمت ها کشیده اند تا به این درجه رسیده اند حجاب را ضروری دین میدانند و منکر آن را کافر و یکی از وظایف حکومت اسلامی را بر پایی این حکم الهی و ضروری دین میشمارند بنا بر این هر چه که به نظر خودتان درست میرسد را به عنوان اصل مطرح نکنید 2 کمی تحقیق کنید تا وقتی که رسول الله حکومت گسترده اسلامی تشکیل نداده بودند رعایت برخی قوانین شریعت اختیاری بود اما در زمان تشکیل حکومت و بویژه زمان علی "ع" که حکومت شکل درست تری به خود گرفته بود احکام به دقت و درستی اجرا میشد و یکی از جدی ترین افراد در اجرای حدود الهی خود شخص ایشان بودند .3 وقتی یک قانون در یک مملکت توسط نمایندگان پارلمان که منتخب مردمند تصویب شد ولو غلط هم باشد تا زمان نقض یا اصلاح آن توسط همان پارلمان لازم الاجرا است و متخلف قانون شکن و مستوجب مجازات که فرقی هم ندارد داخلی باشد یا خارجی مگر تمامی قوانین خارجی ها درست است اما همان قوانین نادرست را هر توریست و خارجی که وارد مملکتشان شود باید احترام گذارده و اجرا کند
بله همه مردم بالخصوص زنان پاک دامن آن را پذیرفته بودند و یک امتیاز برای آن ها محسوب می شد و هیچ کس با زور آن ها را وادار به حجاب نکرد.
اما چرا رضا خان با زور کشف حجاب کرد؟ چرا انقدر علیه حجاب کار می شود؟ چرا باید یک زن همیشه برهنه نشان داده شود بر خلاف مرد؟ چرا تفکرات همه را نسبت به حجاب تخریب می کنند؟ چرا همیشه می خواهیم حجاب را محکوم و مانع بدانیم؟
به نظر شما این توهین به زنانی نیست که تا هزار سال با عشق و علاقه حجاب داشتن ناگهان مردی با زور چماق و تبلیغات دست به کشف حجاب زد!!!
مودی
Iran, Islamic Republic of
هر چند تلخ و گزنده است این اراجیف و چرندیاتی که در مخالفت با احکام صریح و روشن اسلامی منتشر میکنند اما از یک منظر دیگر این حسن را دارد که ماهیت اصلی گردانندگان و مسئولین این نشریات را در عین تظاهر به اسلام رو میکند.
اینها از اول تشکیل نطفه شومشان به دنبال اصلاح نبوده ونیستند دنبال غربی کردن ایرانیان وایجاد فساد بودندوهستند
United States
اصلاحات فرزند زنازاده لیبرالیسم فرهنگی غربی و سجده به سوی غرب وامریکا با توسعه طلبی به سبک کارگزارانی است....
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حالشون خیلی ناخوشه
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست گفته.
هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام .من سوال داشتم 1.آیا در زمان پیامبر (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام زنان اجبار به پوشش و حجاب داشتند یا در انتخاب حجاب آزاد بودند؟
2. زنان غیر مسلمان در زمان پیامبر(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام نیز مجبور به رعایت حجاب بودند یا آزاد؟ مستندات تاریخ اسلام در این خصوص چه می گوید ؟
3. آیا بااجبار، دعوت به حجاب درست است و تاثیر گذار خواهد بود ؟
4. چرا در کشور ترکیه که دولت ها مخالف حجاب هستند بر عکس مردم به سمت حجاب می روند ولی در کشور ایران اسلامی که دولت تاکید بر حجاب دارد جوانان از حجاب روی برمی گردانند؟
5. آیا مقوله حجاب امنیتی انتظامی است یا فرهنگی ؟ آیا دولت حق ورود به این مقوله را دارد ؟
6. آیا تاکید حضرت امام برحجاب وپوشش اسلامی صرفا برای کارمندان زن جمهوری اسلامی نبود ؟
7. چرا پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی وبا وجود برخورداری از همه امکانات فرهنکی جوانان هر روز ار حجاب و مسائل دینی فاصله می گیرند( به آمارهای رسمی توجه شود )
8. ما جوانان قبل ازانقلاب با وجود ناهنجارهای فرهنگی در جامعه چرا و به چه علت جذب این ناهنجاری ها نشدیم ؟و از دل همان ناهنجای ها جوانانی بیرون آمدند که حضرت امام را در راه پیروزی انقلاب اسلامی ،جنگ و اتفاقات پس از آن کمک و یاری نمودند
9. من فکر می کنم حرکت دولتمردان ما در مقوله حجاب همانند ساخت خانه ای بر روی آب بوده که هیچ پایه و بنیادی نداشته ما اگر بسترهای لازم در جامعه را ایجاد می کردیم بدون اشاره مستقیم به موضوع حجاب الان بسیاری از جوانان به سمت حجاب گرایش پیدا کرده بودند .ما نباید حساسیت های بی مورد و مستقیم در این زمینه اعمال می کردیم .خانواده نمونه کوچک جامعه بزرگ است بعنوان مثال من و همسرم هیچ وقت دخترانمان را مجبور به استفاده از حجاب نکردیم ، هیچ وقت به آن ها نگفتیم باید چادر سرکنید ولی به مرور زمان بستر لازم را فراهم کردیم آن ها خود حجاب و چادر را انتخاب کردند آن هم عاشقانه هر کجا هم باشند چه با حضوروالدین چه بودن حضور آن ها حجاب خود را دارندپس بیائید کاری کنیم که جوانان مان عاشقانه به سمت خوبی ها و فضائل بروند نه با زور وتهدید .مطمئن باشید اگر دعوت به اسلام می خواست با زور ، ارعاب ،تهدید ، زندان و . . . باشد اسلام ادر همان شبه جزیره عربستان مانده و مدفون شده بود .باتشکر
1. در زمان پیامبر زنان آزاده باید باحجاب میبودند و زنان کنیز بی حجاب بودند. درواقع حجاب جایگاه بالایی دارد که کنیزان از آن محروم بودند.
2.غیر مسلمانانی که در کشور اسلامی زندگی میکنند باید تابع قوانین آن کشور باشند.
3.در قوانین اجتماعی چاره ای جز اجبار نیست مثل قوانین راهنمایی و رانندگی، قوانین حقوقی و... این برای نظم، امنیت و آینده نسل کشور اهمیت دارد اما از جهت فرهنگی و اخلاقی تمام احکام نیاز به آموزش فرهنگی دارند.(مثلا حتی پشت چراغ قرمز ایستادن برای یکی فقط اطاعت قانون است اما برای دیگر به خاطر نیتش کار مستحب و دارای بار اخلاقی است).
4.مسلما وضعیت حجاب و عفاف در کشور ما بسیار بسیار بهتر از ترکیه و کشورهای دیگری است که حجاب اجباری ندارند. این نوع سوال شما یا از روی بی اطلاعی است و یا از روی غرض برای القاء منظور خودت.
5.حجاب دو بعد دارد. از حجت قانون اجتماعی بودنش امنیتی است و از جهت حکم شرعی بودنش فقهی و فرهنگی و اخلاقی(همان که در شماره3 نوشتم).
6.؟!؟!؟! اگر قرار است در محیط اجتماعی اجبار نباشد فرقی بین کارمند و غیر کارمند نیست. اگر هم باید باشد برای هردو.
7. 35سال است در جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم و به فرموده رهبر انقلاب شبیخون فرهنگی. همین که با این همه القاء شبهات از داخل و خارج هنوز اکثریت مردم ایران(طبق آمار رسمی اخیر) پایبند به حجاب برتر یعنی چادر هستند یعنی در این جنگ شکست خورده نیستیم( که این به برکت محبت مردم به اهل بیت پیامبر(ص) بوده) اما هم در بعد فرهنگی و هم در بعد اجتماعی خیلی بهتر از این میتوانستیم کار کنیم.
8.با این که آن زمان مظاهر فساد بسیار کمتر بود و مانند الان جنگ فرهنگی همه جانبه هم نبود اما درصد جوانانی که به فساد کشیده میشدند بسیار بالا بود اگر تمام شرایط منفی آن زمان و الان را جمع کنیم خدا میداند چه خواهد شد!
9.اشتباه فکر میکنید. چ.ن همه خانواده ها مانند شما نیستند که فرزند پرورش یافته در آن به سمت حجاب هدایت شود(هرچند اجبار نباشد) و آنگاه فرزند شما هم وقتی در چنین محیطی بزرگ میشد معلوم نبود حجاب را انتخاب کند! در واقع شما نقش محیط فعلی را در انتخاب فرزندتان نادیده گرفتید.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، اولا تعجب می کنم که چطور سئوالهایی در ذهنتان است که بارها توسط دانشمندان پاسخ داده شده است و اما جواب سئوالهایتان:
1- در زمان پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) که مدت زمانی حکومت در دستشان بود اگر کسی فسقی ( گناه آشکار ) را انجام می داد بر او حد جاری می شده است ولی طبیعی است که نوع پوشش زنان و مردان نسبت به زمان ما متفاوت بوده است.
2- اصولا با توجه فیلم ها و تصاویری که از نوع پوشش زنان در قبل از صد سال اخیر مربوط به زنان اروپایی و آسیایی و غیره موجود است نوعا پوشش زنان نسبت به الان بسیار کاملتر بوده و متاسفانه در قرن اخیر به توجه به رواج تبلیغات گسترده و سازمان یافته صهیونیستها و استکبار جهانی اخلاق و حجاب به طور گسترده مورد حمله قرار گرفته.
3- برای رسیدن به جامعه ای سالم و سعادتمند از نظر مادی و معنوی چاره ای نیست که علاوه بر کارهای فرهنگی و تبلیغ برای رواج اخلاق سالم، از ترویج فساد و فحشا توسط افراد فاسد که گوش شنوایی برای شنیدن پند و اندرز ندارند جلوگیری کرد.
4- در کشور ترکیه عده ای از زنان فرهیخته و عاقل که به معنویت و اثرات مثبت حجاب پی برده اند حجاب برگزیده اند ولی متاسفانه عده کسانی که بی حجاب هستند و علنا مشغول فسق و فجور هستند قابل مقایسه با افراد با حجاب نیست و مطابق آیه شریفه قرآن که می فرماید اکثرهم لا یعقلون، طبیعی هم هست. در ایران بر اثر موج تاثیر گذار تبلیغات ماهواره ای و غیره شاهد افزایش حریم شکنی ها هستیم ولی مانند ویروس ابولا و ایدز که در مواقعی گسترش پیدا می کند مجوز عدم برخورد و جلوگیری صادر نمی شود در این مورد هم نباید بی تفاوت باشیم.
5- با توجه به تجاوز به عنف و موارد اذیت و آزاری که در سراسر جهان ( آمریکا، هندوستان و ... ) نسبت به زنان صورت می گیرد قطعا امنیتی هم هست.
6- نخیر، دلیلش هم سیره عملی آن بزرگوار بوده است.
7- به خاطر موج تبلیغات غرب، عدم توجه خانواده ها به ازدواج، عدم فرهنگ سازی صحیح توسط صدا و سیما و دولت ها و...
8- در زمان شاه بسیاری از جوانان آلوده به مسائل ضد اخلاقی بوده اند ولی حجم تبلیغات و هجوم فرهنگی غرب در حال حاضر قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
9- طبق دلایل بالا کار فرهنگی و مقابله با گسترش فساد و فحشا باید تواما باشد تا کارایی داشته باشد.
مرتضي
مطلب رو درست منتقل نكردي برادر چرا با دستپاچگي عمل مي كنيد وقتي مي بينيد حرفشون حقه به نظر من مردان ما بايد ياد بگيرند كه چشم هرزگي نكنند
پس اول چشم پاکی رو در بین مردان فرهنگ سازی کنید بعد دنبال کشف حجاب خانمها باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
میدانید که قیاس در احکام شرعی ونتیجه گیری آن باطل است. نویسنده بی اطلاع ظاهرا استدلال منطقی کرده است. ما روایات زیادی از اهل بیت عصمت داریم که قیاس در احکام دین را رد کرده اند.
محمد
بی شعوری در ذات منکران احکام خدا نهادینه شده ...
احمدخواجوند
الان خيابانهاي ما شده اطاق خواب .اصلاح طالبان از اين بدتر ميخواهند/
ایرانی
اینها اگر راست میگویند اول زن و دختران خودشانرا بی حجاب کنند.
United Kingdom
این مطالب کجایش دفاع از کشف حجاب بود؟ البته از شما و امثال شما که متخصص نیت خوانی هستید، این قضاوت ها بعید نیست.
محمد
اره راست میگی فقط پیشنهاد کرده ولی دفاع نکرده
عشقی
احتمالا مسولین محترم روزنامه اعتماد غیرت دینی خودشون چوب حراج زدند نه حجاب اجباری است نه بی حجابی ولی حجاب قبل از اسلام در ایران بوده است و به زن کرامت انسانی بخشیده ولی بی حجابی ایجاد نا امینی جنسی برای جوانان شده است حالا این روز نامه فکر اقوام و زنان خودشون هم حتما هستند.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گرهایی که در سال88 هر غلطی خواستند کردند وبرخورد قاطعی با انها نشد امروز دوباره پر رو تر از گذشته به صحنه بازگشته اند
اگر به فیلم تبلیغاتی میر فتنه گر نگاه بیندازید خواهید دانست که ابشخور این حرفها کجاست.
وقتی روزنامه اینها پر است از مقالات شیرین عبادی و نسرین ستوده و نرگس محمدی و.....
انتظار حمایت از حجاب از این جماعت خیلی عجیب که احمقانه است
جدا از بحث امنیت،حجاب یک آرامش خاطر برای جوان پسر مجرد یا متاهلی می یاره که می خواهد در جامعه چند قدم راه بره. بی حجابی باعث بهم خوردن آرامش درونی پسر جامعه می شه.
من خودم یک پسر 25 ساله هستم و وقتی بیرون از خانه قدم می زارم باعث اذیت و با پریشانی ذهنم موتجه می شم
Iran, Islamic Republic of
برو ذهنتو درست کن.
توهم برو حجابتو درست کن تا ذهنمون پریشون نشه
ح ف
این کونه مسایل فطری و غریزی است و البته کسی به مدارج والای انسانی میرسد که بر غریزه خود مسلط باشد اما اگر نشد چه تاوان این کار را که خواهد داد نوامیس جامعه ؟یا خود فرد خطا کار که به فساد و آلودگی افتاده است؟ و از همان مرتبه هم که بود سقوط نموده چه رسد به کسب کمالات بنا براین این موضوع به اصلاح فکر ربطی ندارد باید از خانه کردن در دامان آتشقشان حذر کرد البته این حکم عقل است
اشتباهی مثبت دادم
آیدا
شما بهتره با چشم بسته به خیابان بیایید
ایمان
روزنامه توقیف بشه و مهمتر از توقیف روزنامه اینه که مسئولین روزنامه و نویسنده مطالب مخالف اسلام ممنوع از کار بشن...
و الا بعد از دو روز یه روزنامه یا مجله دیگه چاپ میکنن و هر چرنده دیگه ای به ذهن بیمارشون برسه رو چاپ میکنن...
محسن
مرگ برلیبرالهای بی غیرت
طفلک اسلام که هرکی ازراه می رسه دربارش نظر میده .....
اینهمه افاضات شد ولی ایشان (منظورم روزنامه اعتماد است ) جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را از این منظر تبیین نفرمودند
حامد
آقا آخرش ما نفهمیدیم این متن راکی و چه روزنامه یا رسانه‌ای گفته یا نوشته بود؟
Iran, Islamic Republic of
این از قدرت درک و فهم بالای شماست!
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم گل گفته واقعا، حالا آیا شیر مردی، فقیهی، عالمی، فرهیخته ای هست که در مقابل این استدلال منطقی جواب منطقی و مستدل بدهد؟!! بعید می دانم، در اینطور موارد که قافیه تنگ می آید بهترین کار هوچیگری و وا اسلاما سر دادن است و بس!