جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱
ابوترابی: استیضاح‌ در دستور کار نیست/ حدادعادل: فضا سازی می‌کنند

دستور کار رسانه‌های اصلاح‌طلب برای تفرقه‌افکنی بین دوقوه

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 379022
خبرگزاری ایلنا، روزنامه ابتکار و آفتاب یزد از استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر دادند.
دستور کار رسانه‌های اصلاح‌طلب برای تفرقه‌افکنی بین دوقوه
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه ابتکار امروز یکشنبه ۱۶/۶/۹۳ در مطلبی با عنوان «احتمال استیضاح وزیر مدرسه‌ها در ماه مهر» نوشت: در حالی انتشار خبری درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای بیش از ۵۰ نماینده مجلس دست به دست و دهان به دهان می‌چرخد که هنوز سه هفته از استیضاح وزیر علوم نگذشته است و وزیری که نهادهای آموزشی و به ویژه مدارس کشور زیر نظر وزارتخانه‌اش اداره می‌شوند، در آستان بازگشایی آنها تهدید به استیضاح شده است. اصرار مجلس بر استیضاح وزرای علوم و آموزش و پرورش در شرایطی از سوی برخی نمایندگان در حال پیگیری است که کمتر از دو هفته به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و بنا به گفته بسیاری از کارشناسان و گزارش‌ها و یادداشت‌های رسانه‌ای، التهاب آفرینی در فضای آموزشی کشور در این بازه زمانی حساس، می‌تواند تبعات قابل توجهی در پی داشته باشد. جالب این است که دلیل استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز، انتصاب‌های وی در وزارتخانه متبوعش عنوان شده است. همان دلیلی که در ظاهر امر علت اصلی استیضاح وزیر علوم بود و وزارت را از وی گرفت.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000379/nf00379022-1.jpg

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه تاکید می‌کند: اصرار نمایندگان بر پاسخ خواستن از وزرا درباره انتصاب‌ها در وزارتخانه‌ها اگر نشان دهنده حساسیت نمایندگان مردم در امور کشور تا این سطح و نویدبخش معقول و معتدل شدن امور کشور است، اما باید توجه داشت که آیا کلیت مجلس با توجه به درک نیاز و فوریت موضوع به این مسئله وارد شده است یا هدایت تعدادی از نمایندگان مخالف دولت در همه گیر کردن فضای استیضاح نقش دارد.

افزون براین لازم است یادآوری شود که اگرچه نظارت در همه ابعاد بر همه دستگاه‌ها توصیه اکید رهبری و خواسته مردمی است اما زیاده روی و انحصار طلبی در این باره در واقع وزرا را به مهره‌های شطرنجی تبدیل می‌کند که حرکات آنها از سوی تنی چند از نمایندگان هدایت می‌شود و بنابراین، دولت منتخب مردم، تبدیل به عروسک خیمه شب بازی تنی چند از نمایندگان خواهد شد و برای پیش از گیری از این موضوع باید عقلانیت، عدالت و قوه تشخیص و منطق را در صدر هر نوع طرح و برنامه‌ای در قبال دولت، سرلوحه قرار داد.

با این وجود روز گذشته عزت الله یوسفیان ملا رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد امضاهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به بالای ۵۰ امضا خبر داد و در ارتباط با آخرین وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پروش گفت: تعداد امضاهای این استیضاح در تعطیلات مجلس در حال افزایش است و استیضاح کنندگان نیز برای مطرح کردن این استیضاح جدی هستند.

به گزارش فارس، خبری که به اعتقاد روزنامه ابتکار "دست به دست و دهان به دهان" می‌چرخد همان گفت‌وگویی است که دیگر رسانه اصلاح‌طلب، یعنی خبرگزاری ایلنا آن را منتشر کرده و یوسفیان ملا روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه خبر از افزایش امضاهای استیضاح فانی داده است.

روزنامه آفتاب یزد، دیگر روزنامه اصلاح‌طلب است که با استناد به همان خبر خبرگزاری ایلنا، بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید؛

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000379/nf00379022-2.jpg

به گزارش فارس، محمد‌حسن ابوترابی فرد نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی،هفته گذشته بر این نکته تاکید کرد که استیضاح هیچ وزیری در دستور کار مجلس قرار ندارد.

غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز با اشاره به اینکه پس از استیضاح فرجی دانا وزیر علوم برخی فضاسازی مبنی بر اینکه پنج وزیر دیگر استیضاح می‌شوند، را ایجاد کردند، اظهار داشت: کسانی که چنین مسئله‌ای را مطرح کردند لابد خودشان دوست دارند پنج وزیر دیگر استیضاح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
وظیفه شرعی و قانونی مجلس اعلام افتراق با این دولت و ایجاد مرزبندی و برخورد با رفتارهای غربزده و غیر اسلامی و ضد انقلابی دولت است