شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

اتمام فاز نخست مسیر سبز تهران- شمال

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب: 378531
مدیرکل محیط زیست قزوین گفت: استان قزوین جزء دو استان برتر کشور است که بیشترین فعالیت را در موضوعات محیط زیستی دارد.
به گزارش جهان، صدرالدین علیپور در گفت وگو با تسنیم در قزوین درباره مسیر‌سبز اظهار کرد: فاز نخست مسیرسبز که شهرهای جنوبی را به شمال کشور متصل می‌کند به خوبی و با موفقیت انجام شده است و فازهای دیگر آن بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان استانداران تهران، البرز، گیلان، مازندران، گلستان و قزوین در دست اجرا است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده و همراهی، هماهنگی و آموزش نهادها، ارگان‌ها، سمن‌ها، مراکز دانشگاهی و سایر بخش‌های دولتی و خصوصی فاز نخست به اتمام رسیده است. مدیرکل محیط زیست قزوین گفت: استان قزوین جزو دو استان برتر کشور است که بیشترین فعالیت را در موضوعات محیط زیست مانند تفکیک پسماند، استفاده از انرژی خورشیدی، اقدامات فضای سبز در مسیر جدید تهران به شمال کشور و دادن اطلاعات زیست محیطی و گردشگری دارد.

علیپور بیان کرد: استان قزوین یکی از پنج استان کشور است که دارای سیستم آنلاین پایش برای اندازه گیری ذرات معلق در هوا است و این امر به جلوگیری از آلودگی هوای قزوین کمک می کند. وی تصریح کرد: کار ویژه‌ای به عنوان مدیریت سبز انجام دادیم که یک نوع اقدام زیست محیطی است تا در دستگاه‌های اجرایی کارنامه‌ای برای محیط زیست و استفاده درست و بهینه مصرف انرژی مانند استفاده از لامپ‌‌ها و وسایل برقی کم مصرف را داشته باشیم.

یکی دیگر از کارهای مثبتی که در ادارات انجام خواهد شد این است که بتوانیم انرژی خورشیدی را در ادارات مستقرکنیم و در سال‌های آینده شاهد رقابت در دستگاه‌های اجرایی برای رعایت شاخص های محیط زیست باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *