جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۷۲

تصمیمات قانونی درباره سران فتنه با حضور روحانی/ یک سوال مهم

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 378208
آقای روحانی جزو معدود کسانی است که می‌تواند شهادت بدهد شورایعالی امنیت ملی در زمان مسؤولیت خود وی مصوبه‌ای داشته است که می‌گوید تعیین مصداق در چنین مواردی برعهده دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی است. شفاف بپرسیم، اگر دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی تصمیم خود درباره خاتمی را تغییر نداده باشد– که نداده است- آیا رویه فعلی دولت درباره خاتمی، عمل به قانون است؟
تصمیمات قانونی درباره سران فتنه با حضور روحانی/ یک سوال مهم
جهان نيوز - مهدی محمدی: وقتی از فتنه سخن گفته می‌شود، نمی‌دانم سبب چیست که کسانی در دولت تصور می‌کنند آنها مخاطب قرار گرفته‌اند.

صورت مساله فتنه کاملا روشن است:

۱- سال ۸۸ کسانی ادعا کردند در انتخابات تقلب شده به این معنا که رای میرحسین موسوی را به نام محمود احمدی‌نژاد خوانده‌اند. این، ریشه و اساس فتنه ۸۸ بوده است.

۲- سپس مردم براساس این دروغ به خیابان فراخوانده شدند و بی‌آنکه هیچ مبنای قانونی وجود داشته باشد، کشور به آشوب کشیده شد و خسارت‌هایی جبران‌ناپذیر به آن وارد آمد.

۳- در این اثنا دشمن خارجی به حمایت صریح و مستقیم از فتنه‌گران پرداخت ولی هرگز حتی برای یک‌بار نشنیدیم که سردمداران این جریان ولو به اشارت با حمایتی که فی‌المثل از جانب صهیونیست‌ها دریافت می‌کردند مرزبندی کرده یا آن را رد کنند.

۴- علاوه براین، دشمن خارجی فرصت را مغتنم شمرد و انوع و اقسام توطئه‌های تروریستی را با استفاده از فرصتی که فتنه‌گران در اختیار او گذاشته بودند اجرا کرد. در تمام این موارد، باز هم جریان فتنه در جانب دشمن ایستاده بود و نظام را متهم می‌کرد.

۵- جریان فتنه آشکارا تا انتهای سال ۸۸ تلاش کرد علیه رای مردم کودتا کند به این معنا که تنها راه مهار غائله را اعلام ابطال انتخابات قانونی و برگزاری انتخاباتی اعلام می‌کرد که حتما میرحسین موسوی برنده آن باشد.

۶- در گام بعد، فتنه ۸۸ تبدیل به مهم‌ترین انگیزه و عامل برانگیزاننده غربی‌ها برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران شد. قطعنامه ۱۹۲۹ به عنوان پلتفرم همه تحریم‌های یکجانبه، از دل این تحلیل بیرون آمد که اولا جریان فتنه در ایران نیازمند کمک است، ثانیا این جریان توان مقاومت ملی ایران را بشدت پایین آورده و به این ترتیب بهترین زمان را برای فشار آوردن به ایران فراهم کرده است.

وقتی ما درباره فتنه‌گران سخن می‌گوییم، مقصودمان کسانی است که این ۶ بند را به وجود آوردند، حمایت کردند یا ایستادند و عمیق‌تر شدن آن را بی‌آنکه موضعی بگیرند تماشا کردند. بر این مبنا، مسلما وقتی ما درباره فتنه ۸۸ حرف می‌زنیم این موضوع مستقیما نه به انتخابات ۹۲ و نه به دولت روحانی ارتباط پیدا نمی‌کند. هیچ کاندیدایی در انتخابات ۹۲ از جمله آقای حسن روحانی از این ۶ بند دفاع نکرد. نه فقط دفاعی ندیدیم، بلکه آقای روحانی به صراحت در جلسه اخذ رای اعتماد برای کابینه‌اش اردوکشی خیابانی در سال ۸۸ را نفی کرد و وزیر اطلاعات او هم بعدها گفت دولت با فتنه مرزبندی روشنی دارد. بنابراین دولت نباید خود را مخاطب بحث‌هایی بداند که درباره فتنه مطرح می‌شود مگر اینکه واقعا اراده کرده باشد هزینه چیزی را بپردازد که ارتباطی به آن ندارد.

سخنان روز شنبه آقای رئیس‌جمهور که در آن گفت فقط قانون ملاک برخورد با جریان فتنه است، نشانه‌هایی از تصمیم وی برای پرداختن این هزینه غیر ضروری داشت. معنای سخن روحانی این بود که اولا فقط کسی را فتنه‌گر می‌داند که در دادگاه محکوم شده باشد و ثانیا بعضی برخوردهایی را که تاکنون با فتنه‌گران صورت گرفته ناشی از سلیقه و توهم می‌داند. درست است که روحانی تلاش کرد مستقیما از این جریان دفاع نکند ولی در مقام رئیس‌جمهور موضعی گرفت که پس از این موضع رسمی او درباره جریان فتنه محسوب خواهد شد.

اگر همین موضع آقای روحانی را هم مبنا قرار دهیم مهم‌ترین سوالی که باید به آن پاسخ داد این است که آیا واقعا دولت به تصمیم‌های قانونی درباره سران فتنه پایبند است؟ حقیقت عموما ناگفته این است که آقای روحانی خود عضو همان شورایی بوده که تصمیم گرفته درباره موسوی و کروبی «اقدام مقتضی» انجام شود. خوب است آقای رئیس‌جمهور زمانی این موضوع را توضیح بدهند که پس از ۲۵بهمن ۱۳۸۹، وقتی تصمیم گرفته شد موسوی و کروبی با هدف صیانت از خودشان و همچنین کم شدن ارتباطشان با گروه‌هایی مانند منافقین، در محدودیت قرار گیرند، ایشان در شورایعالی امنیت ملی چه نظری در این باره داشته است. این حقیقت است -البته حقیقتی که روحانی باید به آن افتخار کند- که حسن روحانی به تصمیم شورایعالی امنیت ملی درباره موسوی و کروبی رای داده و خود در اتخاذ آن شریک و سهیم بوده است.

دولت هرگز نمی‌تواند مدعی شود تصمیمات شورایعالی امنیت ملی غیر قانونی یا فراقانونی است، چرا که همین حالا بخش بزرگی از امور دولت–که همه هم قانونی است- با اتکا به مصوبات شورایعالی امنیت ملی رتق و فتق می‌شود ولاغیر.

به عنوان نمونه، درباره تحریم‌ها اگر مصوبات شورایعالی امنیت ملی از دولت گرفته و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی تعطیل شود، آیا اساسا دولت قادر خواهد بود قدم از قدم بردارد؟ چگونه است که مصوبات شورایعالی‌ای که دست دولت را در مدیریت تحریم‌ها باز می‌گذارد قانونی است ولی مصوبات آن درباره موضوعی مانند حصر– که خود روحانی هم چنانکه گفتیم با آن موافق بوده- محل شبهه و تردید است؟ می‌بینیم که به نفع هر کسی باشد، قطعا به نفع دولت نیست که زیر پای مصوبات چنین شورایی را خالی کند، آن را غیر‌حقوقی بخواند یا درصدد تخطی از آن باشد.

درباره محمد خاتمی نیز چنین است. اکنون ظاهرا حتی خود او باور کرده است که مصوبه‌ای درباره اعمال محدودیت برای او وجود ندارد. آقای روحانی جزو معدود کسانی است که می‌تواند شهادت بدهد شورایعالی امنیت ملی در زمان مسؤولیت خود وی مصوبه‌ای داشته است که می‌گوید تعیین مصداق در چنین مواردی برعهده دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی است. شفاف بپرسیم، اگر دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی تصمیم خود درباره خاتمی را تغییر نداده باشد– که نداده است- آیا رویه فعلی دولت درباره خاتمی، عمل به قانون است؟

دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی به عنوان متولی امنیت کشور زمانی تصمیم گرفته است که محمد خاتمی به سبب خیانتی که در سال ۸۸ به کشور کرده و هرگز هم قدمی برای جبران آن برنداشته، مشمول محدودیت‌هایی در تردد و ارتباطات باشد. آقای رئیس‌جمهور باید پاسخ بدهد که آیا این تصمیم قانونی اکنون از سوی وزارت ارشاد دولت و وزرا و معاونان اجرا می‌شود؟ آیا ملاقات‌های پی در پی با خاتمی و گزارش‌دهی به وی در اشل وزیر و معاون وزیر– و بعضا در وزارتخانه‌های بسیار حساس- مصداق عمل به قانون است؟

دولت آقای روحانی اگر درباره فتنه سخن از قانون می‌گوید، نخست باید از خود بپرسد که با همین الزامات قانونی چه کرده است؟

اگر موضع سیاسی دولت باعث شود که برخی الزامات قانونی نادیده گرفته شود، آن وقت دیگر دولت در موقعیتی نخواهد بود که با دیگران به لسان قانون سخن بگوید. برخورد گزینشی و دلبخواهی با قانون اعتبار دولتی را که رئیس آن مجری قانون اساسی است، به نحوی اساسی مخدوش خواهد کرد.
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقای رییس جمهور خودشو به دست هاشمی و فتنه گران سپرده.
فکر می کنه اینجوری میتونه دور بعدی بیشتر رای بیاره.
United States
افتخار ایرانیان روحانی خاتمی هاشمی
افتخار برخي ايرانيان مقيم لندن
مجاهد
باز هم یک طرفه به قاضی رفنید و بدون شک با این طرز قضاوت هیچگاه به نتیجه نخواهید رسید کما اینکه تا الان هم به نتیجه نریسده اید شما اگر یک طرف را در قضایای 88 مقصر بدانید و طرف دیگر را بی تقصیر پاشنه بر همان در خواهد چرخید که تا به الان چرخیده و با این فتنه فتنه کردنتان هیچ تنوری برایتان گرم نخواهد شد اگر خود را محق میدانید یک محاکمه عادلانه و آزاد برگزار کنید تا مشکل برای همیشه حل شود که مردم بهترین قاضی خواهند بود. والسلام و علی من التبع الهدی
قاضی رفتن یک طرفه ادعای گزاف تقلب بدون مدرک بود اگر منصف باشید
در انتخابات 88 دو تا سنگ به هم خوردن و سنگ شکست خورده مرد نبود بگه کم اورده
احمدی نژاد و موسوی هر دو روی سکه خودخواهی و استبداد بودن که این وسط موسوی پخمه تر بود که نفهمید این توحش سیاسی به ضررش تموم میشه و فقط یادش در اذهان ضد نظام و مخالفین دین زنده می مونه و تاریخ از او به عنوان یک ... یاد خواهد کرد
سرور
خودت فهمیدی چی گفتی! مودب تر.
تو باید توضیح بدی چه کسی ادعای تقلب کرد؟طرف شما یا طرف برنده؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام
توپ در زمین شماست اگر معیار قانون است چرا بدون قانون و دلیل انتخابات رو زیر سوال بردید و غیر قانونی توی خیابابون ها ریختید اتفاقا ما میگوییم ملاک قانون است چرا یک اقدام غیر قانونی در سال 88 انجام شد ولی برای مقابله با آن و مجازات آن کار می شود غیر قانونی؟؟؟؟؟
علی
اشتباهی منفی دادم
علی
با اینکه مخاطبان سایت شما معلومه باز هم در کامنت ها می توانید قضاوت کنید جایگاه مخالفان شما چقدر بالاست و محبوبیت خاتمی و ... را
پس تو اينجا چه مي كني؟
تندر
گردانندگان وطن امروز افراد معلومالحالی هستند...
United States
با سلام

مجاهد !

فرض کنیم حرف شما دُرُست ، ولی خودت هم داری میگویی مقصّر . بحث روی فتنه و فتنه گری و خودسَری است دوست عزیز .
آیا شما مقصّر و فتنه گر را یکی معنی میکنی ؟ آیا جُرم و جزای این دو مثل هم است ؟

نمیدانم اسم این قبیل مواضع شما و مواضع آقای مطهرّی را چه میتوان گذاشت ! شاید نوعی فرار به جلو یا ... .
اگر آنطور که گفتی ، محاکمه ای آزاد هم برگزار شود ، به نظر خودت نتیجه ی محاکمه و صدور حکم چه خواهد بود ؟
فکر میکنی مثلا مقصّر و فتنه گر هر دو مثل هم مجازات میشوند ؟!!

قطعا نه .

دوست عزیز ! این را بدان که نظام با فتنه گران از سر رأفت برخورد کرده و با آنها مدارا کرده . وگرنه حکم سران فتنه ، کمتر از اعدام نیست و فکر میکنم این برای عدّه ای ناخوشایند باشد .

و همانطور که خودت به دُرُستی اشاره کردی :

والسّلام علی من اتبع الهدی ..
طرف دیگر!!!!! منظورت مردم و حضورشون در انتخابات است دیگه چون اون فتنه گران میخواستن رای مردمو به نفع خودشون ابطال کنند.یه کم بصیرتم خوب چیزیه!!!
اصغری
این کاملا واضح و روشنه و نه تنها در کشورمان بلکه در تمام دنیا یک اصل مسلمه که بدون حکم دادگاه نمی توان کسی را محکوم کرد من نمیدانم شما چرا این اصل پذیرفته شده را بی دلیل زیر سوال می برید.
این یک اصل مسلم برای قانون مدارانه نه کسانی که بدون ارائه حتی یک دلیل تقلب در خیابان ها پلاس بودن و بعد برای ماست مالی رسوایی سوزنشون گیر کرده روی ادعاهاشون و جرات شنیدن علت خطا بودن ادعاهاشونو ندارن
از طرفی خدا خیرتون بده شما فتنه گرا خرتون بیشتر میره خصوصا در این دولت
ما که نه دی هی گفتیم محاکمه هیچکس وقعی نذاشت شما سمبتونو پر زور تر بزنید شاید این شیادین سیاسی رو به محاکمه کشوندید و رسوا کردید
رضا
درود بر سید محمد خاتمی فرزند خندان پیامبر
فرزند ناخلف پیامبر = خاتمی
تارینه
اقای رضا.....این حرفت باکامنتهایی که قبلا ازت دیده بودیم جور درنمیاد!!!!!!!!!!
متاسفم برای این نظر
United States
با سلام

من خراب این استدلال و منطق شما هستم !

مگر به خنده است ؟!
شاید دارد به من و شما و مردُم میخندد !

...

ضمنا خیلی هم خوب نیست انسان همیشه بخندد . گاهی بهتر است که گریه کند و نگران باشد . ...
سید مهدی
من خودم سیدم اونم از نوع طباطبایی یعنی جددر جدم همه سید بودن
پس خواهشا خاتمی رو به خاندان پیامبر نسبت نده که باعث خجالت سادات هست
ظاهرا شما هم در توهم فتنه هستيد . ان شاء الله خبرهاي خوشي به مشام مي رسد. اللهم صل علي محمد و ال محمد (عج )
انقدر از این پیام هایی که آدم منظور گوینده اش رو نمیفهمه خوشم میاد
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه رئيس جمهور هم تحت تأثير اطرافيان خود است و برخلاف ادعاهاي مطرح شده، ايشان استقلال رأي ندارد...
عبدلله
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا وبجا بود
نقی
Iran, Islamic Republic of
قانون خوب است ولی بشرطی که به نفع آقایان باشد . انتخابات هم خوب است ولی مشروط به پیروزی اینها (راستگویان انتقاد پذیر!) وگرنه باید نتیجه آن را با خاک یکسان کرد. همچنین است پیگیری قضایی برای متخلفان که برای همه خوب است غیر از خانواده های این عزیزان و جونیورها . همچنین انتقاد چیز بسیار جذاب و سازنده ای است اما نه برای راستگویان شیر دل بلکه علیه بزدلان ترسو!
Germany
اولآ : که آقای خاتمی 8 سال ریس جمهور این مملکت بوده و طرفداران زیادی دارن و این کاملآ واضح روشنه ...
دومآ: اگر بگفته شما دولت قانون رو رعایت نمیکنه خب شما رعایت کنین و اون چیزی رو که ادعا میکنید که خاتمی در فتنه دست داشته . این ادعا رو قانونی کنید و آقای خاتمی رو دادگاهی کنید و حکم دادگاه رو بگیرید ...
سومآ:وقتی یه عده تا چیزی رو نپسندند سریعآ تغییرش میدن . شرط سنی ، شرط جسمی ، شرط روحی و... میزارن باید قبول کنید که از هر دستی بدین از همون دستم خواهید گرفت .و این حرکت باعث میشه دیگرانم یاد بگیرن و اینکارو بکنن...!!
اولا خاتمی اگر طرفدارای زیادی داشت بیشتر از خودش مایه میذاشت برای دعوت مردم به انجام دستوراتش و پشت سر این و اون قایم نمی شد

ثانیا رعایت ما سر جاش و شما با این فرافکنی نمی تونید روحانی رو از دو رویی تبرئه کنید. بعدشم شما مگه به قانون پایبندید که تقاضای دادگاه دارید؟ دادگاه برای افراد فهیمی است که قواعد بازی رو قبول دارن نه اینکه هر جا رای به ضررشون باشه چه در دادگاه چه در انتخابات بزنن زیر میز

ثالثا حواستون به این دست یکه دارید می دید باشه چون هر بار دولت دست اصلاح طلبا یا شبه اصلاح طلبا افتاده بهترین دوره برای یاد گرفتن سفسطه و دور زدن قانون با الفاظ خوش اب رنگ بوده.
ملت دارن یاد میگیرن تا به موقع با همین روشها جوابتونو بدن
اشتباه منفی دادم
حرف شما درست ولی چرا الان که ازادی بیشتری داره و دولت هم باهاش همسو هست نسبت به فتنه 88 مانند دولت موضع گیری نمیکنه؟!
Germany
چون حرف واسه گفتن داره ...
حرف نزده ممنوع تصویر دارن میکنن اگه حرف بزنه اونوقت چه خواهد شد ....
بعدشم دلش برا این مملکت میسوزه میدونه که اگه شفاف سازی بکنه یه عده بساطشون تعطیل میشه و همین یه عده احتمال اینکه جامعه رو به آشوب بکشن هست پس ترجیح میدن سکوت کنن ...
نسل اول
مگرفراموش کرده اید که سال گذشته و زمان تبلیغات کاندیداها آقای روحانی نام آقای خاتمی را آورد و ازاو بخوبی یادکرد؟!
این موضوع هم کم اهمیت نبود ولی به آن پرداخته نشد
محسن
Iran, Islamic Republic of
عالی بود ... جناب روحانی جواب؟؟
فيض
احسنت حرف حق پاسخ ندارد آقاي روحاني چيزي نداردتاپاسخ بدهد
عمرا اگر جواب داشته باشد.
تارینه
جواب:بزدله ترسوی بی سواد ....بروبه جهنم.
اگه جرات داری بازم بگو جواب میخوام!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم شما چتونه ولی می دونم که اکثر مردم خاتمی را دوست دارند. حالا شما هی بگید فتنه و فتنه گر. اگه خاتمی فتنه گر است پس مردم فتنه گر را دوست دارند.
این اکثرو خوب اومدی
یاد توهم پنداری های فتنه گران در سال 88 افتادم که میشه اکثریتن!!!!
اکثر مردم؟
منظورتون دقیقا کیا هست؟!
ram
آقای محمدی از بورسیه ها چه خبر؟؟
سلامتی شما
دیگه خبرهارو از فرجی باید پرسید که خبر دروغ گفتنا کار دستش داد
Germany
آخه بنده مسلمان شما سخنان آقای فرجی دانا رو در روز استیضاحش گوش کردی اینجوری داری حرف میزنی ؟؟؟
هموطن عزیز ما همه مون ایرانی هستیم بیا برای یکبارم که شده از روی غرضورزی جواب همدیگرو ندیم ...ا
انصاف داشته باش قبول کن یه عده نماینده افراطی تومجلس حضور دارن ...
رزمنده های اسلام وقتی ادوات دشمن رو منهدم میکردن انگشت شست شونو به نشانه پیروزی یا ساقط کردن نشون میدادن که این نماینده که نمیدونم چند کلاس سواد داره این حرکتو تو جایگاه هیآت رئیسه اینکارو کردن .که واقعا جای تاسف داره که چنین افرادی تایید صلاحیت میشن برا مجلس...
وای بر اونای که بخوان به این افراد دوباره رای بدن !!
ram
و جالب اینه که خود فرجی دانا از رزمندگان ارشد ما بوده زمان جنگ...
رزمنده
آقای زاکانی؟؟!!! شما به فکر کار خودت باش....تو همین سایت به همه اعلام کن چه جوری درس خوندی و بهترین تخصص را گرفتی.
ایشون بارها توضیح دادن البته نه برای اونایی که اصرار دارن نفهمن
حسن
فتنه گر احمدی نژاد بود و بس. خودتان هم میدانید. البته شما دارید انتقام امام را از موسوی و کروبی و خاتمی و حتی هاشمی میگیرید. پس خاین شمایید نه خاتمی.
منم قبول دارم چون احمدی نژاد فتنه ای به پا کرد تا سیب های کرم خورده نظام رسوا بشن و دیگه ادا درنیارن
من نمی دونم این امامی که موسوی و کروب و خاتمی نماینده اش هستن کی هست که در جریان دفاع از این یه تن بیشترین کسی که مورد هجمه و توهین قرار میگیره خمینیه
پاره کردن عکس امام در تجمعات فتنه یا به قول شما معترضین لبیک گو به موسوی!
توهین به امما در دست نوشته های یاران اینا ووووو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این خائنین منافق چه نسبتی به امام عزیز ما دارند؟ جز اینکه از نام ایشان برای منافع خودشان سوءاستفاده کردند
خاتمی واقعا خائن است
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند این خاتمی خائن را هم به این مملکن ضربه زد هم به بدنه اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
کلا تو مملکتی که هروقت رئیس چیزی گفت همون درسته و کار بقیه به به چه چه کردنه، نوشتن اینجور مقالات هم توفیق میخواد و هم چه برکات معنوی به دنبال داره. خوشا به سعادت نویسنده.
مرتضی
در حوادث تلخ سال 88 من نمیتوانم از نقش شخص آقای احمدی نژاد و دولت و دولتمردان ایشان و نیر بعضی نهادهای حکومتی در انجام بعضی امور غیر قانونی و غیر اخلاقی چشم بپوشم اما گناه بزرگ همان کوبیدن بر طبل ابطال انتخابات و به تبع به آشوب کشاندن کشور بود و از این نظر قطعا موسوی و کروبی خائن و محاربند و آقای خاتمی هم در حالیکه میتوانست امواج درگیری را مهار کند عامدانه یا منفعت طلبانه حامی جریان قانون گریز و آشوب طلب شد... اما جناب آقای روحانی رئیس جمهور عزیزمان خوب میدانند که فتنه چه بود و با کشور چه کرد اما گویا ایشان یک سری ملاحظات سیاسی دارند که امیدوارم ایشان را از حریم قانون و تقوا خارج نکند که انشاالله نمیکند...
New Zealand
بسیار عالی.
علی
خاتمی رو کسی نمیتونه از ذهن مردم پاک کنه- خاتمی یه چهره جهانیه-
جهانیه چون ارباب فکریش غربیان و حسابی به نغع جبهه استکبار در فتنه 88 اتیش سوزوند و خوش خدمتی کرد
حسین
خدا شاهد است که از ذهن من هم پاک نمی شه ....
بله به قول معروف ننگ با رنگ پاک نمی شود! خاتمی ننگی است که با ماستمالی کردن از ذهن مردم پاک نمی شود.
مثبت اشتباهی
جلال
Iran, Islamic Republic of
كاش جرات داشتيد به معناي واقعي انتخابات را برگزار كنيد تا ببينيد مردم به كي راي ميدهند شماحتي از اسم خاتمي هم مي ترسيد چه رسد به كانديدا شدنش
حسین
پسر جان چرا فکر نمی کنی و کامنت میگذاری پایان دوره خاتمی انتخابات را خاتمی برگزار کرد و حتما از نظر شما انتخابات واقعی بود ولی طرفداران شما رای نیاوردند چرا الکی نظر میدی؟
مریم
Iran, Islamic Republic of
هرچقدر هم خاتمی را دوست داشتیم اما الان دیگه واقعا قابل دفاع نیست
تمام شد
جون به جونتون کنند پیام انتخابات 24 خرداد رو نمیگیرد!!
عمار دلدار نیاسری
Iran, Islamic Republic of
رویکرد نظام کلا جذب حد اکثری ودفع حداقلی بوده است.بهترین ومدبرانه ترین تصمیم نظام حصر عواملی بود که پنجه بر روی چهره نظام کشیدند نخست وزیری که با رای مردم(بطور غیر مستقیم)رئیس مجلسی که با رای مردم(بطور مستقیم) وبا ساز وکار نهادهای ذیربط انتخاب شدند وبعد از چند سال با همین سازکارمجدا انتخابات شد.رای کروبی کمتر از ارای باطله بو ورای موسوی حدود سیزده میلیون بنابراین کروبی ادعایی کرد که فتنه را رقم زد وموسوی هم. اینکه اطاق فکری بوده وعواملل خارجی وداخلی در ان دست داشتند شکی نیست اما خاتمی هم در این فتنه دست داشته واقای رئیس جمهور حقوقدان بهتر است خود را درگیر نکند وبیشتر به معیشت وقولهایی که داده بپردازد.
جاوید
موسوی هم از برخی خواص تبعیت کرد به این روز افتاد و اگه شکست رو قبول میکرد الان رئیس جمهور بود.برخی خواص فقط بفکر منافع خودشون هستند و روحانی هم باید دقت کنه زیاد به حرف برخی ها توجه نکنه .البته همین که گفتن کسانی که محاکمه نشدن مشکلی ندارن دیگه موضعشونو بدونید چیه .البته شاید ایشون مصلحتها رو فراموش کردن و اگه اینگونه باشه موسوی و کروبی هم که محاکمه نشدن بیگناه هستن.زنده باد احمدی نژاد که فضایی ایجاد کرد که هر کس ذات واقعی شو نشون بده .
این نظر اکثریت مردم جامعه می باشد. احسنت روحانی
فرزاد
خواهش می کنم یکطرفه قضاوت نکنید کمی هم درمورد فسادها و پرونده های دوران آقای احمدی نژاد رئیس جمهور به اصطلاح اصول گرای خودتان صحبت کنید البته اگر اجازه داشته باشین
چه ربطی داشت؟
کاظم
ميترسم انتقاد کنم اين لباس زيبا را از تنمان بيرون اورند وبعد که لرزيديم بگويند برو به جهنم اصلا خر ما از کره گى دم نداشت
نظام جمهوری اسلامی به عنوان حکومت قانون، تنها یک مرجعیت قضایی و حقوقی دارد و آن قوه قضاییه است.نمی توان کسی رو از حقوق خود محروم کرد مگر به حکم قانون... در حالی که متهمان اصلی 88 در هیچ دادگاهی محاکمه نشدند!
بهلول
از شیخ حسن مچکریم که هر وقت حرف میزنه بیشتر پی
به اشتباهم برای رایی
که باو دادم میبرم ضمن اینکه علاقم به عمو پورنگ و
کلیدش بیشتر !!?
راستی وزیربا ایمان ومحترم بهداشت چه کرده بود که با
مسئله دارها جمع زدهشد!!!
کریمی
منشا تمام این اختلافات عدم شفاف سازی در برابر جریانات سیاسی توسط خواص بخصوص دولتمردان می باشد و این خود باعث برداشت های گوناگون ملت می شود و عده ای هم از این اختلافات سوءاستفاده می کنند تا از این طریق این ملت را شکست دهند .
New Zealand
جهان چرا نظرات منو تایید نمی کنی؟! همه مخاطبینت که نباید احمدی نژادی باشند...باید باشند؟!