پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۳۳

تذکری درباره هیئت نظارت و تنش در مجلس

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 375910
نمایندگان ارومیه و تهران در صحن علنی مجلس امروز با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند و جهانگیرزاده خطاب به کوچک‌زاده گفت:‌ تو حرف نزن! پرونده تو دست من است!
تذکری درباره هیئت نظارت و تنش در مجلس
به گزارش جهان به نقل از فارس، در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی پس از آنکه هیأت رئیسه موضوع انتخاب ناظران هیأت نظارت در مطبوعات را به عنوان دستور کار صحن علنی قرائت کرد، برخی از وکلای ملت به دلیل آنچه که وجود ابهام در تعداد کاندیداهای این هیأت می‌خواندند، خطاب به هیأت رئیسه انتقاد و اعتراض کردند، مبنی بر اینکه چرا با وجود عدم برطرف شدن این ابهام، این موضوع مجدداً در دستور کار مجلس قرار گرفته است؟!

بر این اساس بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در تذکر آئین‌نامه‌ای با صدای بلند در صحن علنی انتقاداتی را خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس و عملکرد هیأت‌ رئیسه مطرح کرد.

نعمتی: انتخاب ناظران هیأت نظارت بر مطبوعات غیرشرعی و غیرقانونی است/لاریجانی: ناچاریم در دستور کار بگذاریم

 نعمتی با محرز دانستن وجود ابهام در انتخاب ناظران مجلس بر هیأت نظارت بر مطبوعات از سوی رئیس مجلس، خطاب به لاریجانی گفت دو هفته گذشته شما در جریان این موضوع، طبق ماده ۲۱۸ آئین‌نامه داخلی، وجود ابهام در این زمینه را محرز دانستید، امروز پس از گذشت این مدت دوباره انتخاب ناظران مجلس بر هیأت مذکور در دستور کار خانه ملت قرار گرفته است، باید پرسید چه ابهامی در این موضوع برطرف شده که مجدد این موضوع در دستور کار قرار گرفته است؟!

وی افزود: تا دیروز بهانه بر این بود آقای مطهری نباشد و حال که آقای مطهری استعفا داده و علنا اعلام کرده که کاندیدای هیأت نظارت بر مطبوعات نیست، با توجه به مباحثی که مطرح شده، خواهش من این است که به ایرادات جدی این موضوع رسیدگی کنید تا حق و حقوق نمایندگان مجلس ضایع نشود، اگر واقعا حق نمایندگانی که داخل صحن علنی هستند مورد توجه قرار نگیرد، درست نیست، در غیر این صورت انتخاب ناظران مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات غیرشرعی و غیرقانونی است.

نعمتی ادامه داد: خواهش می‌کنم طرح استفساریه تقدیم شده به هیأت رئیسه را در دستور کار قرار دهید، نظر مجلس را اخذ کنید و پس از آن بگویید اگر مجلس گفت همین عزیزان کاندیدای هیأت نظارت بر مطبوعات باشند که ما حرفی نداریم ولی اگر غیر از این باشد، شما یک حقی را از نمایندگان مجلس تضییع می‌کنید، این موضوع را به جد مورد بررسی قرار دهید و حق نمایندگان مجلس را تضییع نکنید.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نعمتی گفت: اولا اینکه تذکری که شما گفتید در موضوع نبود، ما الان در حال بررسی طرح مربوط به بیمه کارگران ساختمانی هستیم و تذکر شما درباره دستور دیگری بود، وقتی یک مرتبه چنین تذکری مطرح می‌شود، نیازمند بحث است،‌اما چون شما گفتید،‌من می‌گویم، زمانی که این موضوع مطرح شد بنده ابهام داشتم و تذکرات نمایندگان بر ابهام من افزود، از این رو به هیأت رئیسه این موضوع را ارجاع دادم تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس مجلس گفت: ‌به نظرم قضاوت‌هایی راجع به آقای مطهری شده و نسبت خویشاوندی او با بنده مطرح شده است که این موضوعات خلاف بود و آدم با زبان روزه نباید چنین حرف‌هایی بگوید چون آقای مطهری اصلا کاندیدا نیست.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس آمدند گفتند ما کاندید بودیم اما کمیسیون فرهنگی ما را قبول نکرد، اعتراض بنده قبل از اینکه کمیسیون فرهنگی نظرش را اعلام کند، مطرح شد و من به آن کمیسیون گفته بودم شما کلمه حداقل نوشته شده را در نظر بگیرید و می‌توانید افراد بیشتری را برای کاندیداتوری مرقوم کنید تا مجلس از رای به این نمایندگان محروم نشوند.

لاریجانی گفت: آقایان قول دادند موضوع را مدیریت کند تا مشکلی پیش نیاید اما متاسفانه همان دو برابر را رای دادند و چنین تذکراتی در مجلس پیش آمد، ما در هیأت رئیسه این موضوع را بررسی کردیم اما به هر حال نظر اجماعی وجود نداشت و دو نظر مطرح بود و جمع‌بندی ما بر این بود که به کمیسیون‌ها توصیه کنیم به ویژه کمیسیون فرهنگی که هیچ دلیلی ندارد دو برابر معرفی کنید، می‌توانید کلمه حداقل را مبنا قرار دهید تا سایر نمایندگان مجلس محروم نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: هر دو نظر این بود که برخی معتقد بودند در این قضیه مراد مصنف این است که به اندازه رای نمایندگان نباشد بلکه بیشتر انتخاب کنند تا نمایندگان حق انتخاب داشته باشند و کمیسیون در این باره تصمیم‌گیرنده نهایی نیست بلکه طریق است. بنابراین نباید مانع شود.

لاریجانی گفت: بنده بر اساس همین موضوع به کمیسیون فرهنگی گفتم آن را اصلاح کنید و می‌توانید حداقل را اضافه کنید اما متاسفانه کمیسیون فرهنگی نپذیرفت و ما جز اینکه این موضوع را در دستور کار قرار دهیم، نمی‌توانستیم اقدام دیگری انجام دهیم.

لاریجانی یادآور شد: ما در مورد یک کمیسیون دیگری چنین موضوع مشابهی را پیدا کردیم، از نظر نظامات آئین‌نامه داخلی مجلس، مطلب دیگری به ذهن‌مان نمی‌رسید و این بحث مدیریتش به این شکل شد.

فحاشی یک نماینده

سپس در گوشه‌ای دیگری از صحن علنی نیز،‌ جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه با مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران دچار درگیری لفظی شد تا آنجا که جهانگیرزاده خطاب به کوچک‌زاده گفت: تو حرف نزن! بشین سر جات!

سپس جهانگیرزاده به جایگاه هیأت ‌رئیسه مجلس رفت و زمانی که برگشت مجدداً خطاب به کوچک‌زاده که از سخنان جهانگیرزاده آشفته شده بود، گفت: تو اول فحش دادی! «...»، پرونده تو دست من است!

پس از این درگیری لفظی جهانگیرزاده و کوچک‌زاده، برخی نمایندگان مجلس از جمله روح‌الله حسینیان نماینده تهران و سید علی طاهری نماینده گرگان اطراف صندلی جهانگیرزاده جمع شدند تا او را آرام کنند.

همچنین در گوشه دیگری از صحن علنی نمایندگان دیگری از جمله سید شریف حسینی، پیرمؤذن، دستغیب، جلالی و سید مرتضی حسینی اطراف بهروز نعمتی نماینده اسدآباد تجمع کرده بودند تا او را آرام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برخي نماينده ها خودشون نياز به كنترل و نظارت دارن،‌ اونوقت ادعاي نمايندگي ملت بزرگ و صبور و فهيم ايران اسلامي را هم دارند!
United Arab Emirates
نمیدنم چرا هر تنشی توی مجلس پیش میاد یه طرفش آقای کوچک زاده است..........
Iran, Islamic Republic of
چون طرف ديگرش بي ادبان و تماميت خواهان و بعضا آقازاده هاي بي منطق هستند.
شما برو به فکر ادب خاتمی باش ..برید زباله آتیش بزنید...
توفیقی از قزوین
وقتی بی سواد و بی شناسنامه و ترسو و بی کار و.بزدل و ....ادبیات بچه بالاست از این طیف چه انتظاری دارید
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقاي جهانگيرزاده.احسن به ايشان.خيلي فوق العاده عمل کردن.يکي بالاخره جرأت کرد به اينا بگه بشينن سر جاشون.
افسادطلب
حالا معلوم شد کی چماق بدسته !!!!
حسین ف
فردا مشخص میشه کی باید جایش بنشیند ، فردا بزرگتر شما سر جایش خواهد نشست
مجيب
Iran, Islamic Republic of
بي ادب و بي ادبي درود و احسنت نداره
بهار
وقتی تحمل رئیس جمهور در شرایط ارام ،حد فرستادن منتقدین به جهنم باشه!حساب تحمل بقیه معلومه!
این کوچک زاده را از مجلس بیرون کنید، مسئله حل می شود.
Iran, Islamic Republic of
بازم بهش راي ميديم. تا خار چشم افراطيون اصلاح طلب و سازشكاران نان به نرخ روز باشه.
راست می گی؟! منتظر دستورشمابودند!!
اتفاقا اون چند افسادطلب رو می اندازیم بیرون...
وقتی رییس دولت افراد با شخصیت این ملت را به جهنم حواله دهد بعضی از نماینده نماها هم نباید بیشتر از این متوجه محل حضورشان باشند.
آقای کوچک زاده در شهر 10 میلیونی تهران چند تا رای آورده بود؟!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
به شما چه ربطی داره عرضه دارید همون مقدار رای داشته باشید
حاشیه دارها فقط دنبال حاشیه ان چه ربطی داره چقدر رای داره. الان نماینده 10میلیون نفر اگه تو تهرانی هستی و قبول نداری نمایندگیش رو بقول رئیس جمهور محبوب برو به جهندم
26000
آقای رییس جمهمور چقد رای داره؟؟؟
محمد
آرای ایشان بیشتر از تعداد آرای آقای احمدی نژاد در سال 84 بود. چون وی در دو مرحله پیروز شد و آقای روحانی در مرحله ی اول.
Finland
احمدی 24 میلیون رای اورده بی سواد ..
حسین
Iran, Islamic Republic of
همونقدر که هاشمی جونتون تو مجلس رای آورده بود
7 درصدی
از شما 7 درصدی های چسبیده رایش بیشتر بود ..
آقای روحانی هم در کشور 75 میلونی چند رای آورد
امان از طاغوت
Italy
می خواستی بیای رای بدی.
چه حرف های بدی !!!
حالا چه پرونده ای داره آقای کوچک زاده . مشکوکه
سوروس
پرونده شما فتنه گران که مشخصه ..مخصوصا پرونده خاتمی و مهدی هاشمی و. ...
علی
برای خودم متاسفم که به اقای جهانگیرزاده رای دادم که به نماینده جسور وبصیر اقای کوچکزاده توهین کند
مجتبوی
نمایندگان مجلس بعد از ورود به مجلس باید تربیت و آداب و شان مجلس به اونها تفهیم شود . بعضی از ایشان مجلس را با منزل خود و کوچه و بازار اشتباه گرفتند
فرهنگی
این کوچک زاده بر هم زننده جلسات و ناقض وحدت کلمه می با شد. در کل آدم ناراحتیه..
از کی تا حالا حامیان فتنه ، نگران وحدت شدند ؟
م.م
اقای کوچک زاده یکی از با شرافترین های مجلس است وانچه این جماعت بی ادب را سوزانده این است که در برابر بی ادبی های پیاپی انها کوچکترین حرف زشتی ازدهان اودرنیامده که بتوانند چماق کنند.البته تکلیفروزنامه های دروغ که ایشان جواب دادن فرق میکند که منافقین هستند.