جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۹
۱۱۴

انتقاد از ادبیات سخیف وزیر نفت در تلویزیون

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 375275
وزیر نفت حین پیامک‌هایی که درباره موضوع استخدام‌ها به این برنامه ارسال می‌شد، برای روشن کردن موضع خود و پاسخ به درخواست‌ها چنین گفت: «‌متأسفانه شرایط اشتغال در وضعیت بدی قرار دارد وگرنه مردم مرض ندارند که پیامک می‌زنند و سؤال می‌کنند.»
انتقاد از ادبیات سخیف وزیر نفت در تلویزیون
به گزارش جهان، حضور وزیر نفت در برنامه تلویزیونی پایش و سخنان حاشیه‌دار وی در این برنامه گرچه به مذاق بسیاری از هم‌پیمانان وی و گروه خاصی خوشایند بود اما دربرگیرنده نکات فراوانی است که از شیخ‌الوزرای جمهوری اسلامی ایران بعید بود آن هم در دولتی که بیش از سایر دولت‌ها، روی«واژه»‌ها و ادبیات رسمی تأکید ویژه‌ای دارد، البته این تنها بخشی از ماجراست چراکه استدلال‌های وزیر نفت برای پاسخ به این پرسش‌ها کمی از دایره انتقاد‌پذیری مسئولان دولتی خارج بود.

۱ ـ مردم که «مرض» ندارند پیامک می‌دهند؛ این عبارت را باید خارق‌العاده‌ترین ادبیات ممکن دانست که از سوی یک وزیر در رسانه ملی بیان می‌شد. وزیر نفت حین پیامک‌هایی که درباره موضوع استخدام‌ها به این برنامه ارسال می‌شد، برای روشن کردن موضع خود و پاسخ به درخواست‌ها چنین گفت: «‌متأسفانه شرایط اشتغال در وضعیت بدی قرار دارد وگرنه مردم مرض ندارند که پیامک می‌زنند و سؤال می‌کنند.»

کسانی که به این برنامه پیامک زدند و درباره استخدام‌های شرکت ملی نفت و تعلل این شرکت در روشن کردن وضعیتشان سؤال کردند غم دارند؛ غمی از جنس نان اما وزیر نفت به جای استفاده از عبارت‌هایی دلجویانه‌تر به شیوه‌ای تهاجمی با بیان این مشکلاتی که از دولت قبل به جا مانده است به همه تاخت و در نهایت گفت که خودمان بیش از ۵۰ هزار نیروی مازاد داریم و نباید انتظار داشته باشید که استخدام شوید. گرچه حق با زنگنه است اما استفاده از این ادبیات و به ویژه واژه «مرض» نه درشأن وزیر نفت است و نه در شأن مردم که صاحبان اصلی این نظام هستند.

۲- یکی از خبرنگاران در شبکه مجازی از وزیر نفت پرسید می‌دانید که صادرات نفت در دو ماه گذشته کاهش یافته است که زنگنه این چنین پاسخ داد: «کاهش یافته است که کاهش یافته است؛ شما خوشحالید؟ من چه کاری باید انجام می‌دادم که ندادم؟»

این پاسخ وزیر نفت نیز با ادبیاتی تهاجمی و عصبی همراه بود و به شکلی پاسخ داده شد که تعجب بسیاری از بینندگان را موجب شد. وزیر کم‌خنده و سرسخت نفت که البته جزو خصوصیات اخلاقی بارز وی است به هیچ عنوان در قامت یک وزیر پاسخگو حاضر نشد و در پاسخ به این پرسش چنان جبهه‌ای گرفت که تا کنون هیچ یک از وزرای سابق و فعلی نفت به این شکل عمل نکرد‌ه‌اند به ویژه در دولتی که معتقد است در نقدپذیری، پاسخ به مطالبات عمومی و مردمی با صبر و تأمل و البته «لبخند» برخورد می‌کند.

۳- یکی دیگر از پرسش‌ها نیز جنبه انتقادی داشت اما رسانه آن مشخص نبود که زنگنه چنین گفت: «از نوع سؤال مشخص است که از همین رسانه‌های مشرق و تسنیم است!» این نیز یکی دیگر از شاهکارهای زنگنه در پایش بود که بدون آنکه به پرسش، پاسخ شفافی دهد به این شکل در مواجهه با سؤال برخورد می‌کند. آقای وزیر این دیگر چه نوع برخوردی است؟ مگر نه آن که شما باید به پرسش‌ها پاسخ داده و در راستای تنویر افکار عمومی در رسانه ملی حضور پیدا کنید؟ به فرض، این پرسش از منتقدترین رسانه علیه شما مطرح شده است، شما نباید به آن پاسخ دهید و در صورت بروز ابهامی در موضوعی خاص، درصدد زدودن آن برآیید؟ مرز‌بندی با رسانه‌ها و تبدیل رسانه‌ها به رسانه‌های «خودی» و «غیرخودی» در خط فکری برخی دولتمردان یازدهم به خوبی دیده می‌شود که این گونه جهت‌گیری‌های سیاسی و غیر‌منطقی در برنامه‌ای زنده، بیش از ان که صراحت لهجه وزیر را نشان دهد روایت روشنی است از پاسخگو نبودن آقای زنگنه به دغدغه‌های مردم که قطعاً طیف سیاسی غیر هم فکر با دولت نیز جزو آنان هستند. از شما به عنوان «ظریف دوم» دولت یاد می‌شود اما چطور است که وزیر امور خارجه به همین گروه خبرنگاران منتقد دولت که شما مدنظرتان است با شکیبایی و آرامش پاسخ می‌دهد ولی شما در مواجهه با سؤال و نه نقدی، اینگونه به پرسش شونده برچسب می‌زنید؟

۴ ـ خبرنگاری دیگر پرسید شما روزانه یک مدیر را برکنار کردید و زنگنه پاسخ داد: «اگر برکنار شده‌اند باید برکنار می‌شدند، عده‌ای خارج از نفت به نفت آمدند و عده‌ای دیگر صلاحیت حضور در نفت را نداشتند». این هم یکی از نکته‌های عجیب سخنان وزیر نفت بود چراکه ایشان در سال ۱۳۷۶ پس از ورود به وزارت نفت، بسیاری از مدیران وزارت نیرو را به نفت آوردند که از قضا نه نفتی بودند و نه تخصصی در نفت داشتند و سیاسی‌کاری در وزارت نفت را رواج دادند. قطعاً آن روزها یادتان است و می‌دانید هر وزیری که به نفت می‌آید هم‌قطاران خود را به این وزارتخانه دعوت می‌کند که در تمامی دولت‌ها دیده می‌شود. ما نیز بر این اعتقادیم در دوره اول وزارت نفت در دولت دهم، اینگونه مدیران دسته‌دسته به نفت آمدند و مدیرانی بی‌کفایت بر مسند مدیریت نشستند که این روزها برکنار شدند اما همه این مدیران بی‌صلاحیت نبودند. بسیار زشت و زننده است که وزیر نفت «افتاده را پای می‌زند» و مدیران برکنار شده را تحقیر می‌کند که برخی از آنها دارای چنان تخصص و کارایی بودند که فقط و فقط به دلیل نظرات کارشناسانه و مخالف نظرات شما از کار برکنار شده‌اند و مدیری در رأس کار آمده است که در شکست یکی از پروژه‌های مهم افزایش تولید گاز، نقش اصلی را ایفا کرده است یا مدیر دیگری که در دوران مدیریت سابق خود یکی از مدیران ضعیف بوده است اما اینک مدیر ارشد نفت نامیده می‌شود.

از وزیر نفت که لقب «شیخ الوزرا» را به دوش می‌کشد انتظار می‌رود در اظهارات، پاسخ به نقد‌ها و همچنین نوع ادبیات کمی تجدیدنظر کند و در مقابل هر پرسشی از هر رسانه‌ای، با تأمل بیشتری پاسخ دهد حتی اگر این پرسش‌ها بالذاته دروغ بوده است همان رویه‌ای که برخی وزرای دولت نهم و دهم در مواجهه با سؤالات خبرنگاران منتقد در پیش می‌گرفتند آن هم با کمترین تجربه وزارت!
منبع: جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با جناب روحانی گشتن و حکایت کمال همنشین
اب رو بریزید اونجا که می سوزه یادتون رفته .
رضا
این رابرای بیگانه بکار برد نه برای خودی
مهدی
احمدی نژاد این رو خطاب به دشمنان گفت نه به داخلی ها!
IrAnI75
این جریان ابو بریز همون جایی که میسوزه دکتر احمدی نژاد به خارجی ها میگفت
کجای کاری؟
Finland
هموطن عزیزم؛ این کلام تحقیر آمیز برای دشمنان اسلام و ایران گفته شده بود.
عواقبش 8 سال ملت ایرانو بد بخت کرد.
خدایش حتی گوشه ای از ادبیات ریس جمهور قبلیمون رو هم نداره . اب رو بریزید اونجایی که داره می سوزه . خدا به ملت رحم کرد که جلیلی و دوستانش رای نیاوردن.
شیطونک915
United States
خودت میدونی چی گفتی!!!!!
نه که الان همه چیز گل بلبله!!!!!!!!!!!!
ولا
از كوزه همان برون تراود كه در اوست
علي
Iran, Islamic Republic of
من نميدونم اگه ميگفت مردم مرض دارن شماچكارميكرديد.انتظار ندارم حرفم رامنتشركنيد.
United States
مردم با ابرو هستند و نیاز به کار و پول حلال این تویی که مریضی و با شارلتان بازی پول در می اری و این ادبیات را داری
وقتی کسی که متهم به فساد در کرسنت است در قامت وزیر، رأِی اعتماد از نمایندگان ملت میگیرد ، پس بدا به حال آن ملت!!
همین نمایندگان سر جریان موهوم انحرافی چه بلایی که سر دولت قبل نیاوردند!!
بدانید که اصولگرا و اصلاح طلب فقط یک بازی است بر سر لحاف ملت.
امیر
United States
اینها رو بگذارید کنار اول باید پاسخگوی کرسنت و استات اویل و دهها قرارداد دیگری که در دادگاهها در زمان ایشان هستند باشد
جالبه ديگه همه گير شده از مردم مايه گذاشتن!!!! مردم اونهايي هستند كه به آقاي روحاني و دولتش راي دادن
نه لزوما همه مردم
همه به ایشون رای ندادند!
مهدی
البته نصفشون هم به روحانی رای ندادن!
کوروش گاریچی
18 میلیون رای ندادند و 18 میلیون و دویست و پنجاه هزار رای دادند که 15 میلیون به طمع شکم بود در حال حاضر بگو چه قدر رای داره ؟
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
وطنم
هر کسی می تونه اشتباه کنه حتی تو رای دادن . قبول کن اشتباه کردی !!!!
مردم همون هایی هستن که در ثبت نام یارانه با مشت محکم جواب خیلی ها رو دادن
انگار به سایه خودش هم شک داره جناب زنگنه
شناس
Iran, Islamic Republic of
این ادبیات رسم دولتمردان ایران است اگر با ادب بودنند که دولتمرد نمی شدند
ادب مرد به ز دولت اوست
رضا
Iran, Islamic Republic of
انصاف ايشان يكي از مديران قوي و توانمند هستند كه كاش كشور از اينها بيشتر داشت
يادتون هست زمان گرفتن راي اعتماد براي زنگنه، چرا توكلي مخالفش شد و نمي خواست زنگنه وزير بشه؟؟؟

چون توكلي گفت كه زنگنه قسم جلاله دروغ خورده بود.

از اين فرد توقع داريد به خلق خدا احترام بگذاره؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
کشور اگر بیشتر از اینها داشت دیگر کشوری باقی نمی ماند که! یک قلم کرسنتش ببینید چه بلایی شده برای مملکت!
Iran, Islamic Republic of
نه آقا رضا ما که توانمندی در ایشان ندیدیم احتمالا گزینه بعدی استیضاح ایشان خواهد بود
انشاء اله
علی اصغر
پدر خوانده و شازده گردن کلفت خیلی از اوشون توانمندی دیده
مهدي رحيمي
خدا بدور ! يعني هر كس پول ملت رو بريزه تو جيب خودش و هم پالكي هاش اين مديريت مديريته قوي هستش ؟ نمرديم و معني مديريتم فهميديم !
مینو
اگر کشور از ایشان بیش از اینها داشت دیگر کشوری باقی نمیماند هموطن رضا
پيروز
اگر در واردات بخواهيم افراد را توانا بدانيم هر آدم بيسوادي مثل برخي تاجران ميتوانند اين كار را انجام دهند به ايشون ميگند بحث بنزين چي ميشه ميگه واردات ميكنيم ميگن پروژه هاي جنوب ميگه سرمايه گذار خارجي مياريم ديروز در بحث مناظره با وجود اينكه اكثر افراد حاضر در مناظره طرف دولت بودند اما در خصوص تامين اعتبار پروژه ها و سئوالات اقتصاد دان منتقد برنامه دولت نتونستند جوابي به انتقادايشون بدند حالا هم كه بحث كرسنت و قرارداد گازي معروف شده و ملت محكوم به پرداخت چندين ميليارد دلار شده اند دارند به همه فحش و بدو بيراه ميدند كجاي اين شد مدير لايق شما به كل كابينه كه نگاه كنيد دو سه وزير يا معاون هستند كه ميدوند و حاضر به پاسخگوئي هستند موقعي هم كه هيئت دولت به سفراستاني ميره تماما دربست از شب شنبه تا دوشنبه استراحت هستند چرا ؟ چون كابينه فرسوده و پيره شما به وزير فرسوده صنعت و صحبت كردنش نگاه كنيد هردفعه كه خبرنگارها باهاش صحبت كردند يا داره خبرنگارهارو تهديد به شكايت ميكنه /.....
وطنم
پیروز باشی پیروز خان
یادمان باشد در انتخابات بعضی برای احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری و مجلس یه ازمون ادب گرفته شود، تا اقایون جایی که هستن رو با چاله میدون اشتباه نگیرین
بله ایشون قوی هستند اما در جهت بستن قراردادهای ننگین !!!
کوروشس گاری چی
پس این کاش دوقلو بود
ایرانی
از قرارداد کرسنت ایشان مشخص است .
Russian Federation
من از منتقدان زنگنه هستم اما ادبیاتش سخیف نبود و داشت مشکلات رو مطرح میکرد
وجدانا این جمله ای که نوشته ای رو یک بار مرور کن ! خند ه ات نمیگیره!!
مرورکردم خنده ام نگرفت ولی احساس کردم بوی پاچه خواری میده
جهان لطفا فیلم رو بذار شما قسمت آخر(4) رو خیلی مودبانه تر گذاشتید گفت مدیران بی سواد و بیکار کردیم و از بلیطم حرف زد منتها نمیدونم چرا طرفداران روحانی هر حرف زشتی از روحانی و وزیر نفتش درمیاد به نیکی تفسیر میکنن تازه کسی ازش در مورد کرسنت نپرسید و اینکه خودش به عنوان وزیر نفت و جونیور (دوتایی با هم ) حاضرن خسارت قرارداد کرسنت و از اموالشون بدن ؟ میشه داراییهخاشون مثل داراییهای بابک زنجانی توقیف بشه یا نه؟ این و می پرسیدن دیگه چقدر عصبانی میشد
سوفیا لوره
خدا را شکر که از منتقدان هستی وگرنه 6 تا نوشابه خانواده یک ضرب باز میکردی
جهنمی
مشکل بزرگ خودشه .
سعید
من سال ۸۹ در دانشگاه شریف شاگرد ایشون بودم. متأسفانه ایشون بر خلاف سواد بالا از اخلاق نرمی برخوردار نیستن
جهنمی
هر کسی از نظر اخلاق به شیخ حسن لبیک گفته وارد کابینه دولت شده ( البته خداییش بجز وزیر بهداشت ) که اگه ایشان تو کابینه نبود اولین دولت یکدستی می شد که تا حالا داشتیم .
Iran, Islamic Republic of
من با اون پرونده کرسنت مطمئن شدم که ایشون نه سواد داره نه ادب و اخلاق.دیگه خود دانی.
حسین
United States
دوره های قبلی هم سایت ها اینجور مطالب رو درج میکردن یا فقط این دوره همچین شده؟؟؟؟
خیلی بدتر از اینا بوده که بالاتر از وزیر بودن و حرف هایی زدن که انعکاسی نداشته!!!!!!!!!!!!!!!!
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما!
در تایید سخن شما باید باید به جهان بگویم زمان ادبیات سخیف کجا بودی؟؟؟
امثال شما در حال بازی های کودکانه بودید !!!
درود بر همه ی انسان های منطقی و روشنفکر و روشنگر
حسین جان دوره قبل یه جستجو بکن ببین از جهان گرفته تا خوانندگان چقدر علیه احمدی نژاد حرف زدن منتها شما فقط دوست دارید کسی که باهاتون همفکر نیست و بکوبید
از وقتی که رییس جمهور به منتقدینی که شاید میلیونها نفر باشند گفت برید به جهنم!!!
حران
Iran, Islamic Republic of
ادبیات اینا کلا همینه
رجوع شود به آخرین سخنرانی خاتمی در دانشگاه تهران:
"آدم باشید، میگم بندازنتو بیرون"
صمد
معلوم نیست چرا برخی ها همه چیز را سیاسی می کنند وقتی دولتمردان مورد دلخواهشان آنهمه ادبیات سخیف را داشت هیچ دم بر نمیاوردند حالا به خاطر رک گویی وزیر همه را زیر سئوال می برند ؟
اگه رک گویی بشه که باید گفت این آقا چرا قرارداد ننگین کرسنت را منعقد کرد ؟
این اقای وزیر ملت رو مورد خطاب قرار داده و گفته مردم که مرض ندارند!!
به قول بابا پنجعلی الکی میگه
مهدي رحيمي
وقتي رئيسشون به منتقدان و دلسوزان نظام بگه بريد به جهنم خب صد البته وزرا هم اينطوري توهين ميكنن . اينا يادشون رفته كه امام فرمود شما هر چه داريد از صدقه سر اين پا برهنه ها هستيد ! ادبيات و شخصيت اينها همينه منتها بين اونارو بين ژستها و حرفهاي عوام فريبانه قايم كرده بودن تا حالا!
نمي دونيم چه اتيشي تو دلم هست از دست اينا !
مهدی
درود بر روحانی و وزیرانش
درود بر جیره خواران !
کی؟!
مرگ بر حامی فتنه
Iran, Islamic Republic of
از کوزه همان برون تراود که در اوست . کم کم دولت راستگویان و درستکاران چهره واقعی خودشونو نشون میدن
این تازه سال اولشه!!
رضا
United States
شما جهان نیوزی ها واقعا شورش را در اورده اید . ادبیات سخیف اون ادبیاتی بود که ممه را لولو خورد. اب را بریز اونجا که میسوزه اون بود ادبیات سخیف . بله دوره بخور بخور تموم شده شما هم بهتره بساط را جمع کنید
اون ادبیاتم سخیف بود رضا جان یه نگاه به آرشیو اخبار جهان از 84 تا 93 بزن بعد بگو اون بد بود تازه اونیکه از اون ضرب المثلها استفاده میکرد در مورد غربیها استفاده میکرد نه مردم کشور خودش کاری که زنگنه و روحانی میکنن توهین به مردم ایران شنا شورش و درآوردید که ایرادات هرکی رو میخواید نمی بینید
شما که دم از ادبیات فاخر می زدید ؟ برو خدا شفات بده که فقط تو سایت ها می چرخی و همه چیز رو توجیه می کنی ..
چرا زبانشان درازنباشد حيف وميل بيت المال وضروزيان قرارداد بدتراز تركمن چاي يعني كرسنت ومحكوم شدن ايران دردادگاه بين المل لاهه بابت شكايت امارات عربي .اگر دادگاههاي قضائي ايران عوامل اين بيت المال خوري ونابودي ثروت ملي را محاكمه ميكردند اكنون اقايان دست پيش نمي گرفتند كه پس نيفتند.
يك بي سواد بي شناسنامه افراطي بزدل راهي جهنم!
تكليف روشنه!
بدشون مياد از اين ادبيات چاله ميدوني؟!!
خوب برن به جهنم!!
ادبیات مجری هم سخیف بود که با تمسخر گفت کجای دنیا همش از استخدام میپرسن و یک بنده خدایی خوب جوابش رو داد که کجای دنیا 16 ماه مردم رو معطلیک آزمون میکنن!! حجم انبوه پیام ها رو هم نادیده میگرفتن و حتی با بی اعتنایی گفت مطرح نمیکنیم!
جهان جان اصلا حق با وزیر نیست!!!
آزمون قانونی بوده و خیلی هم کارشناسی شده و بر اساس نیاز به مشاغل نفتی بوده. اگر قرار بود زنگنه درست بگه یعن از سال 84 به بعد هیچ کسی نباید استخدام نفت میشده حدود 5-7 آزمون از اون موقع داشتیم!
این موضوع رو شما برید در دولت قبل و داداش احمدی سوال کنید خوب
من خیلی حال کردم با حرفهای زنگنه حالا چون داشت دست داشتن یک سری از دزدها در دولت قبلی رو رو میکرد شده بود ادبیات سخیف البته نتیجه ی اون دیگه بعد از 8 سال مشخص شده
هههههههه ایشون فعلا متهم اول کرسنت ، توتال و استات اویل هستند ....

عجب طنازی هستی تو !!!!!
عصمت بابلی
از این گفته خیلی حال کردم مشخص میشه چه شخصیتی داری
مسعود
لطفا متن كه پيغاميست را به حيدري مجري درج شود

از اين مجري سخت طرفدار دولت فعلي و كلا حزب بادي كه به اصطلاح خودش يك نوآوري در تلويزيون نموده هيچ بعيد نبوده و نخواهد بود كه شخصي را بگذارد بدون هيچگونه چالشي در مورد غايبين و آنها كه حضور ندارند قضاوت كند
اين مجري صد در صد طرفدار دولت فعلي حسابي از اين طرف دولت بودنش دارد ميرود روي مخ مردم
من از اول از آقای زنگنه خوشم نمیامد.مدیرانی که برای هر پستی انتخاب می شوند باید سعه ی صدر داشته باشند و گرنه مردم هم عاشق و مشتاق اینجور مدیران نیستند که پستی قبول کنند
Iran, Islamic Republic of
وزیر پیر همینه دیگه اعصاب مصاب داره
اين ديگه چه ....
در خبرها آمده بانک مرکزی تاجیکستان ادعاب وزیر نفت ایران مبنی بر انتقال وجه 2.7 میلیارد دلاری پول به حساب بابک زنجانی در تاجیکستان را رد کرده و آن را بی پایه و اساس خوانده.
امین
زنده باد احمدی نژاد
م
Iran, Islamic Republic of
باسلام
بکار گیری افرا پابه سن گذاشته و پیر وکنارگذاشتن جوانان با استعداد نتیجه ای جز این ندارد
Iran, Islamic Republic of
جهان صاحبان اصلی نظام مردمند واقعا خوب اومدی
نگار
کسی که پاسخگوی پرونده های بزرگ نفتی که به بار اورده نیست ، چطور پاسخ گوی سوالات این چنینی میتواند باشد؟
sajjad
Iran, Islamic Republic of
وای که چقدر بدبختیم که هنوز کسی هست که دم از احمدی نزاد بزند مملکت را ویران کرد بس نبود
Iran, Islamic Republic of
ایکاش یک دهم دوران محمود را اینها آباد میکردند
صدرا
آباد پیش کش خرابش نکنند ما راضی هستیم
شما چقدر بدبخت هستی که از عاقدین قراردادهای کرسنت و توتال حمایت می کنی !
Iran, Islamic Republic of
انگار خودش مادرزاد تو نفت به دنیا اومده که مدیران برکنار شده نفتی نبودند بله مدیران شما هم مادرزاد نفتی نبودند شما آوردیشون
خدائیش به گرد پای احمدی نژاد هم نمی رسه
ممه را لولو برد ، اب بریز اونجا که می سوزه و ... فقط از یک انشان بی ادب و نزاکت خارج می شود اخوی!!!!!!!!!!!
شما تندروها که مدعی ادبیات فاخر بودید ؟
اخوی اینو به دشمنان می گفت...
به منتقدین میگفت ......
Iran, Islamic Republic of
حرفای تند احمدی نژاد که همیشه هم باعث مزاح میشد خطاب به غربیها بود نه داخلیها.
شما یه جوریت هست
این حرف روبه دشمنان بود
امیر بهشتی
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای وزیر
ادب مرد به ز دولت اوست.
خط شکن
وقتی رئیس جمهور مملکت منتقدینش را بز دل میخواند و... دیگه بر وزیرش حرجی نیست.
حسن
روحانی عزیز:
به دلیل نوع انتخاب وزرا ،در انتخابات 96 بای بای
رويا
Iran, Islamic Republic of
خوب همه كه مثل احمدي نژاد واطافيانش با كلاس وبا ادب نيستند؟!.
کارمند
حرف بدی نزده بنظر من
اون استخدامای عقب افتاده هم بر مبگرده به استخدامای بی امتحان و سفارشی تو دولت قبلی
یه پترو شیمی تمام نیروهاشو سفارشی و از بین فرزند آقایان استخدام کرد کلی نیروی دیگه یه دفعه به حجم دولت اضافه شد و با این حجم تعهدات مالی عملا دولت تو برنامه آزمون استخدامای رسمیش موند حالا بنظرتون از دوستان قبل نباید پرسید
چی میگی
یک مدرس دانشگاه
United States
همین اقای احمدی نژاد که ایشون میگه خیلی افراد غیر متخصص وارد صنعت نفت کرد به مدد نیروی جوان توانمند داخلی14 فاز پارس جنوبی را راه اندازی کرد ولی اقایان چه کار کردند؟...
shaghayeghe
وزیری که رئیسش مخالفان را به جهنم حواله می دهد انتظاری بیش از این نیست
محسن
وقتی وزیر نمی دونه حقوق در افغانستان بالاتر از ایرانه
ولی به حال ما

اطلاعات وزیر برمیگرده به چند سال پیش در مورد حقوق در افغانستان دوست کارمند افغانیم در افغانستان دو برابر من حقوق می گیره به عنوان یک معلم
معنی ادبیات فاخرروهم فهمیدیم...واقعا کسی که حرفی برا گفتن نداره وکم آورده فحش میده اینواز قدیم گفتن
به تو چه
United States
خجالت بکش این سخیف بود
از جنگ زرگری ما که لذت بردیم . شما چطور؟
یک جانباز جنگ تحمیلی
خیلی متاسفم که برخی دولتیهای مااینقدر کم حوصله وبی دقتنددیشب فرازهایی از مناجات استاد علامه حسن زاده را می خوندم ازاین جملات خیلی خوشم آومد:اللهی شکرت که حقیرو فقیرم کردی نه امیرووزیر!/اللهی همه درمان میخواهند ومن درد.
arman
ويروس اين نوع ادبيات از دولت قبلي روي ميز و صندلي ها چسبيده و كم كم به اين دولت هم سرايت مي كنه
وقتی متانت وتدبیروغیرت وزیرمحترم بهداشت ودرمان رامیبینم،وقتی صبوری ودرایت اقای ظریف وزیرخارجه رامیبینم،باخودمیگویم چگونه ممکن است بزرگوارانی که یادکردم ودیگرانی که یادنکردم ولی مثل این دووزیرعزیزهستند،باچنین فردی دوریک جلسه وزراسرکنندودادشان درنیاید؟مردم چه گناهی کرده اند؟لطفا کسی پاسخ دهد!اقابالاسرهستندیاخدمتگذارملت وکشور؟
کاظم
به همه عزيزانى که نظر داده اند عرض سلام دارم ولى دقت داشته باشيد که اين گونه صحبت کردن سياسيون براى انحراف افکار عمومي است الان به جاى سوال از پرونده کرسنت به نوع کلمات اين دولت وان دولت پرداخته ميشود واين همان خواسته سياسيون است
خواست همه ی مردم این است که کرسنت چه شدو آقازاده ها کی راهی زندان خواهند شد
سید
توقع بیشتری نداریم
یارشهدا
سن که رسید به بالای پنجاه ، فشار میاد به چند جا.این آقا به اصطلاح وزیر با این سنش و سابقه خرابش مگه حال داره که فکر کنه و جواب بده. هر چی از دهنش در بیاد رو میگه. ما چه بکشیم از دست این دولت. مردونه حذفش نکنی ها
رامین
مرحبا به جهان نیوز.
بهناز
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار وزیر نفتم شاید کمی تند وتلخ حرف میزنن اما خب .خیلی اوقات حقیقت تلخه دیگه.


زنده باد مهندس زنگنه