کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه فعالیت بدون مجوز کارگاه پروژه تونل انتقال آب گلاب-۲؛

تعجب وزیر نیرو از ادامه احداث پروژه بدون‌مجوز / وقتی مسئولان استانی زور می‌گویند!

22 مرداد 1393 ساعت 11:29

وزیر نیرو که به همراه دو تن از اعضای کمیسیون انرژی و برخی ازمعاونین خود، به کارگاه احداث تونل گلاب-۲ رفته بود مشاهده کرد که این پروژه بدون اطلاع دولت در حال پیگیری است!


سرویس اقتصادی جهان نیوز: مسئولان استان اصفهان بدون هماهنگی با دولت و برخلاف نظر وزارت نیرو، پروژه انتقال آب به زاینده رود را کلید زده‌اند!

به گزارش خبرنگار جهان‌، وزیر نیرو که به همراه دو تن از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس (امیرعباس سلطانی نماینده بروجن و سید سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد) و برخی از معاونین خود، به محل کارگاه احداث تونل گلاب-۲ رفته بود در کمال تعجب مشاهده کرد که این پروژه بدون اطلاع دولت در حال پیگیری است!

حمید چیت‌چیان نیز که از این اقدام مسئولان استان اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان ناراضی بوده، طی تماسی با  محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور، دستور برکناری رئیس آب منطقه‌ای اصفهان را صادر می‌کند.

سید سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار جهان نیوز ضمن تایید این مطلب گفت: مسئولان استان اصفهان در نظر دارند برای رفع مشکل کم آبی منطقه خود، از حاشیه سد تنظیمی در کنار زاینده رود، بستر رودخانه را تغییر داده و با بردن آب سد تنظیمی به داخل تونل در دست احداث، رضوانشهر و تیران و نجف‌آباد را آب‌رسانی کنند!

وی با اشاره به توسعه نامتقارن استان اصفهان در قیاس با مناطق همجوار گفت: مسئولان استان اصفهان به فکر منافع ملی نیستند و طوری رفتار می‌کنند که انگار برای خود دولتی مجزا تشکیل داده‌اند.

گفتنی است، تونل گلاب-۱، از سال ۷۵ به بهره برداری رسیده و مجوز انتقال ۱.۷ مترمکعب در ثانیه آب شرب به مناطق کاشان، آران و بیدگل و نطنز و روستاهای اطراف را دارد. این در حالی است که مسئولان استان اصفهان بدون دریافت مجوز برای پروژه گلاب-۲ اقدام به کلنگ زدن این طرح و احداث آن هستند.

به گزارش جهان، پروژه تونل انتقال آب گلاب۲، آثار و تبعات فاجعه‌باری به همراه دارد که بر طبق نظر برخی کارشناسان انتقال آب بین حوضه‌ای از سرشاخه‌های کارون بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی و اصفهان می‌تواند، باعث نابودی اکوسیستم بخشی از رودخانه زاینده‌رود که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده، بشود.

همچنین یکی دیگر از تهدیدات انجام این پروژه به خطر افتادن معیشت و زندگی مردمان منطقه سامان و ۲۲ روستای حاشيه رودخانه زاينده‌رود در چهارمحال و بختیاری است.

گفتنی است، به عقیده بسیاری از کارشناسان و فعالین محیط زیست، پروژه بهشت آباد و گلاب که مطالعات چندانی برای ان انجام نشده و مخالفت های بسیاری را نیز به دنبال داشته، در صورت به سرانجام رسیدن، مضرات بسیاری بر روی کارون داشته و بر روی اکوسیستم استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.


کد مطلب: 374922

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/374922/تعجب-وزیر-نیرو-ادامه-احداث-پروژه-بدون-مجوز-وقتی-مسئولان-استانی-زور-می-گویند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com