کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسعود میرکاظمی:

آقای رئیس جمهور چگونه حاضر است عده ای را با عصبانیت روانه جهنم کند؟

21 مرداد 1393 ساعت 13:07

ایشان عده ای را حواله به جهنم داده که جای تعجب دارد، آقای رئیس جمهوری که راضی نیست با زور و اجبار مردم را به بهشت ببرند چگونه با آن روح لطیف حاضر است عده ای را با عصبانیت روانه جهنم بکند.


گروه سیاسی جهان نیوز ـ مسعود میرکاظمی: یکی از نعمتهای بزرگ در جمهوری اسلامی نعمت آزادی است. آزادی که حاصل خون بیش از دویست و بیست و دو هزار شهید و پانصد و پنجاه هزار جانباز ایثارگر و از خودگذشتگی همه آحاد مردم ایران به رهبری امام راحلمان و همینطور هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب بدست آمده و هم اکنون آن چیزی که می تواند سختیها و فشارهای اقتصادی را قابل تحمل بکند همین فضای امنیت و آزادی کشور است و این امر راحت و کم هزینه حاصل نشده که به راحتی دچار خدشه بشود.

ما علاقه مند هستیم آقای رئیس جمهور قدر این نعمت را بداند. ما کلمات زیبایی را در ادبیات فارسی و در فرهنگ اسلامی داریم که بهتر است آقای رئیس جمهور بیشتر از آنها استفاده بکند. به کار بردن کلماتی چون "کم سواد"، "با شناسنامه حرف زدن"، "بیکار و بی شغل"، "دچار توهم"، "مدام غصه دین و آخرت مردم را خوردن" و "نه دین دارند نه آخرت" و از این عبارات در شأن ملت بزگ ایران نیست که رئیس جمهور آن به جای استفاده از واژه های پر مغز به عبارات سخیفی که در شأن پاسخ دادن به سران اروپا و اوباما و شرمن و امثال آن است بکار ببرد، که در همین یک سال گذشته بارها ملت ایران را تحقیر کردند.

اخیراً ایشان عده ای را حواله به جهنم داده که جای تعجب دارد، آقای رئیس جمهوری که راضی نیست با زور و اجبار مردم را به بهشت ببرند چگونه با آن روح لطیف حاضر است عده ای را با عصبانیت روانه جهنم بکند. منتقدین با تبعيت از منش مقام معظم رهبری مانع از مذاكره نيستند. بلکه آنچه که مورد نظر است که بایستی به آن توجه بشود که متاسفانه در یک سال گذشته با تاخیر انجام شد معطل شدن پای میز مذاکره است.

ضرورت استحکام درونی و پرداختن به آن به شکل جدی و حل مشکل از داخل كليد حل مسئله است. آیا رئیس جمهور و همکاران ایشان اگر یک سال پیش بحث اقتصاد مقاومتی را علی رغم تذکر چندين باره مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع و برنامه خروج از رکود را در شرایط تحریم شروع می کردند و به آن باور داشتند قضیه متفاوت نبود؟ آیا این فرصت تا حدودی از دست نرفت؟ گاهی تأمل بر برخی نقدها می تواند در قوام بخشیدن به خرد جمعی و هم افزایی و کاهش هزینه های مردم مؤثر باشد.

ایران کشور بزرگی است و بزرگانی با سینه فراخ می طلبد که خشم خود را به سمت دشمنان و رحمت و لبخند خودشان را به سمت تک تک آحاد مردم روانه کنند و مایه اتحاد در کشور باشند. بد نیست برخی از جملات خود آقای رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی شان را که در دفاع از نقد و اختلاف سلیقه داشتند بازخوانی شود: «اختلاف سلیقه از آیات الهی است، اختلاف سلیقه نعمت است، از آیات خداست، "اختلاف السنتکم و الوانکم ( آیة قرآن )" ، همانطور که رنگها و زبان ها از آیات الهی است اختلاف سلیقه هم از آیات الهی است، جزء آن اختلافهائی است که رحمت است، حتی نقد هم رحمت است ، نظر مخالف هم رحمت است.»

این عین عباراتی بوده که آقای رئیس جمهور در تبلیغات خودشان در دفاع از نقد بکار بردند. آیا بهتر نیست همین واژه ها و عبارات را بکار ببریم و آستانه تحمل و ظرفیت خودمان را بالا ببریم؟ و نکته آخر متاسفانه بیشترین نیروهای امنیتی و افراد حزبی و افراطی در مقایسه با دولت های بعد از انقلاب در این دولت هستند. به آنها توصیه می کنیم با شگردهائی که وارد هستند اینقدر روی اعصاب رئیس جمهور راه نروند و بگذارند ایشان مشکلات مردم را رسیدگی و حل کنند. عصبانیت های اخیر آقای رئیس جمهور نشان از حلقه های اطلاعاتی مدیریت شده است که ایشان را در چنین موضعی قرار داده است. ادامه این روند و ایجاد بدبینی در اصولگرایان صرفاً یک حرکت حزبی و سناریوی تنظیم شده است که قطعاً به صرفه و صلاح کشور نیست.


کد مطلب: 374755

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/374755/آقای-رئیس-جمهور-چگونه-حاضر-عده-عصبانیت-روانه-جهنم-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com