کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاشیه‌سازی سعودی‌ها برای فوتبال‌ ایران

19 مرداد 1393 ساعت 10:07

کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه الإتحاد عربستان را از یک بازی خانگی با حضور تماشاگر در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد. سعودیها به این حکم اعتراض دارند و معتقدند تنها در صورتی آن را قبول می کند که باشگاه‌های ایرانی هم با چنین محرومیتی مواجه شوند.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا الإتحاد عربستان را به خاطر حرکات ناشایست تماشاگرانش در لیگ قهرمانان آسیا از یک دیدار خانگی با حضور تماشاگر محروم کرد.

الإتحاد در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید در ورزشگاه خانگی خود به مصاف العین امارات برود اما بنا به رای کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند در این دیدار خانگی از حضور تماشاگران خود سود ببرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که تماشاگران الإتحاد در چند بازی خانگی اقدام به انداختن بطریهای آب خالی، مواد محترقه و همچنین آلودگی صوتی کردند و همین مسئله باعث شد تا در دیدار برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر العین از حضور در ورزشگاه منع شوند.

سران این باشگاه عربستانی به شدت نسبت به این حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا معترض هستند. آنها معتقدند کنفدراسیون فوتبال آسیا عدالت را رعایت نمی کند و به جای باشگاه‌های عربستانی باید باشگاه‌های ایرانی با محرومیت تماشاگران مواجه شوند!

ابراهیم البلوی رئیس باشگاه الإتحاد عربستان به شدت به انتقاد از کنفدراسیون فوتبال آسیا کرد و این حکم آنها را "ناعادلانه و ظالمانه" دانست. او گفت: این حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا را تنها در صورتی قبول می‌کنیم که درباره باشگاه‌های ایرانی هم چنین حکمی را شاهد باشیم. اما پذیرفتن چنین حکم فقط برای باشگاه‌های عربستانی یک ظلم آشکار است و ما آن را قبول نمی کنیم.

او ادامه داد: به شدت نسبت به این حکم اعتراض داریم و مراتب اعتراض خود را به مقامات عالیرتبه در فدارسیون فوتبال عربستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم رساند. به تماشاگران خود قول می‌دهیم که برای دفاع از باشگاه خود نهایت تلاشمان را می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم کسی به ما ظلم کند. این حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند تغییر کند و ما اعتراض کتبی خود را به AFC خواهیم نوشت.

رسانه‌های عربستانی هم به شدت نسبت به این حکم اعتراض دارند. حتی دیگر باشگاه مطرح عربستانی هم مراتب اعتراض خود را بیان داشته تا جایی که عبدالرحمان بن مساعد رئیس باشگاه الهلال که همواره نسبت به باشگاه‌های ایرانی اظهارات تندی بر زبان می آورد در واکنش به این حکم کنفدارسیون فوتبال آسیا گفت: این حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا واقعا عجیب بود. نمایندگان عربستانی به هنگام حضور در ایران به مراتب با برخورد شدیدتری از آنچه در عربستان رخ می‌دهد مواجه می شوند.


کد مطلب: 374408

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/374408/حاشیه-سازی-سعودی-ها-فوتبال-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com