سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۹
۳۴
پشت پرده هیاهو علیه روغن پالم چیست؟

سفیر سابق و شریک میلیاردی، پشت پرده واردات روغن پالم

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 374325
از (ح.ف) سفیر سابق ایران در یکی از کشورهای شرق آسیا و (ع.ش) از دوستان نزدیک وی که یکی از فعالان اقتصادی است به عنوان پشت پرده واردات پالم نام برده می‌شود.
سفیر سابق و شریک میلیاردی، پشت پرده واردات روغن پالم
سرویس اجتماعی جهان نيوز: پس از افشای دلیل خرده‌گیری برخی مقامات دولتی نسبت به تولید بنزین پتروشیمی در داخل کشور، که به علت قطع شدن سود ویژه همسر یکی از مقامات دولتی صورت گرفته بود؛ اخبار مشابهی درباره روغن پالم به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار جهان نيوز، بر اساس گزارشات رسیده، از افرادی همچون (ح.ف) سفیر سابق ایران در یکی از کشورهای شرق آسیا و (ع.ش) از دوستان نزدیک وی که یکی از فعالان اقتصادی است و ... به عنوان پشت پرده واردات پالم نام برده می‌شود.

برای اولین بار در اوایل دهه ۶۰ شایعه ای درباره زیان‌های روغن نخل (پالم) پخش شد که هدف اصلی آن جلوگیری از واردات آن روغن از کشور مالزی به ایران بود. این شایعه تحت تأثیر شایعه‌پراکنی آمریکایی‌ها صورت گرفت که از موضع گیری‌های سیاسی ماهاتیر محمد خشنود نبودند و می‌خواستند اقتصاد مالزی را دچار چالش کنند.

البته هنوز معلوم نیست آیا این هیاهوها به دلیل اقدامی مشابه اقدام "سازمان محیط زیست علیه خودکفایی تولید بنزین در داخل کشور و قطع وابستگی به خارج از کشور" صورت گرفته شده یا پروژه ای دیگر در پشت پرده در جریان است.

گفتنی است، از چند روز پیش هیاهوی بسیاری درباره استفاده از روغن پالم در شیر بالا گرفته که همچون ماجرای زیرسوال بردن کیفیت بنزین پتروشیمی از سوی رئیس سازمان محیط زیست و معاونانش مشکوک به نظر می‌رسد؛ تا جایی که مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن دفاع از مصرف روغن پالم در لبنیات در گفتگو با نمانیوز گفته است: «جنجال پالم (روغن نخل) بیشتر سیاسی است تا غذائی.»

به گزارش جهان، پس از جنجال زیر سوال بردن استفاده از بنزین پتروشیمی و کیفیت آن توسط سازمان محیط زیست، مشخص شد همسر یک مقام دولتی واردکننده بنزین بوده که پس از کاهش واردات این ماده و خودکفایی دولت در زمینه بنزین، منافع اقتصادی خود را در خطر دیده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رانت 650
Spain
خدا لعنت کند کسانی را که برای مشتی دلار با جان مردم بازی می کنند ...
تمام شرکتهای تولید کننده روغن روغن پالم را وارد میکنند
روغن سرخ کردنی بین برندهای مختلف بی 70 تا50% زوغن الم دارد و بیش از 50 شرکت وارد کننده عمده ان هستند
هیچ پشت پرده ای وجود ندارد
البته قطعا بسیازی از مسئولین و اقازادهها در واردات نقش دارند ولی واردکنندگان در ایران بیشمار هستند
یا منافع مستقیم در واردات روغن پالم دارید یا بازی وارد کنندگان این روغن رو خوردید که به اسم مخالفت با دولت دنبال منافع شخصین. مثلا شما مسلمونیدا.نکنید این کارارو. منتقد بودن هم راه و رسم داره.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما لطف کنید چندتا مقاله با منیع منتشر کنید تا ما ایراد روغن پالم رو بدونیم
United States
م.ا - ح.ف پیوندتان مبارک
جهان نیوز . تمام مطالب و اخبار شما هم سیاسیه . اینقدر به نعل و میخ چکش نزنید
منتقد
اتفاقا من اکثر سایتهای خبری رو رصد میکردم و الان فقط به جهان نیوز سر میزنم چون واقعا منصفانه قدم برمیداره .
آقا جنجال چیه ؟؟؟؟؟
کسی حق نداره تو شیری که به عنوان شیر تازه دام به مشتری تحویل داده میشه ماده دیگه ای بکنه مگر اینکه مصرف کننده اطلاع داشته باشد حالا میخواد سالم ترین ماده دنیا باشه لطفا اینقدر تعصب نداشته باشید نکنه منافعتون به خطر افتاده ...
Ireland
ش.د
الف.ب
ه.ج
هم دست داشتند در اینکار، با انتشار نظر بنده، آنها را هم رسوا کنید. باشد تا مشتی محکم بر دهان اصلاح طلبان خورده شود و آنچنان گیج شوند که راه میدان انتخابات مجلس را گم کنند.
خسته نشدید ازین الفبا بازی؟! این ها را درست معرفی کنید به مردم تا پس فردا ملت پشت سر این ها نایستند نماز بخوانند و یا به مجلس بفرستندشان. اگر هم که طبق معمول بدون سند و مدرک مطلب گذاشتید و نمی توانید معرفی کنیدشان که دیگر تکلیفتان مشخص است.
رضا
تمام مسئولین وکارشناساندارای منافع شخصی هستند و پشت پرده خبر هایی وجود دارد!!!!!انوقت جناب میرسلیم بزرگوار این نظر کارشناسی را که شما عین منطق و برهان قلمداد کردید با پشتوانه کدام تجربه و تخصص ابراز نمودند !!بیام سلامت این مردم شریف شهیده داده را قربانی یقه گیری های سیاسی نکنیم.
وارداتش برای تو چی داره جهان نیوز؟؟
روغن پالم حتی اگر مفید هم باشه باز هم فروشنده دچار غش در معامله است. چون به خریدار در موردش چیزی نگفته. من تا حالا فکر میکردم چربی خوده شیر هست.
جهان نیوز جا نماز آب نکش
Iran, Islamic Republic of
حرفهاي آقاي مصطفي ميرسليم را به چه عنوان بايد جدي و كارشناسانه تلقي كرد. بايد مشخص كرد ايشان دقيقا در چه زمينه اي تخصص دارند. مهندس مكانيك و پايه گذار مركز تحقيقات موتور ايران، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام كه رئيس سابق فدراسيون قايقراني هم بوده اند، ظاهرا در زمينه مسائل بهداشتي هم تخصص دارند؟!
تمام کنید این مسخره بازی هارا
م ه ت ه ح ج ه خ ......................................
با جان مردم بازی می کنند هر غلطی دلشان می خواهد می کنند فقط به خاطر پول و مقام
بعد میاین میزنین ت ن دت
خدا به زمین گرم بزنه خائنین این مملکت در هر جا و لباسی به هر اسم و رسمی هستند به حق امیرالمومنین
جهان عزيز، با اين دفاع از روغن پالم كه خيلي ها ميدانند ضرر داردودر كشورهاي ديگر خيلي محدود استفاده ميشود، براي صحت بقيه خبرها مسئله بوجود مياد، لطفا اين خبر را برداريد، طرفدار شما
حسین
کارشناسان سوخت و بنزین و گازوییل خوب میدانند که کیفیت این دو فراورده پایین بوده و علت اصلی آلودگی هوا.ولی شما به همه چیز رنگ و بوی سیاسی میدید و در چیزی که صلاحیت ندارید نظر میدهید.واقعا برای شما و مخاطبینی که به شما اعتماد دارند متاسفم.تقوای سیاسی شما کلا تعطیله!!!
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
از شما بعیده والله
حالا که این وزیر انقلابی، که در همه زمینه ها انقلابی عمل میکنه و به فکر سلامت مردم هست، از عناصر معلوم الحال تحت نفوذ هاشمی دفاع می کنید؟
هیچکدوم اینها مرد نیستند وجز منافع مالی رو نمی بینن والا این وزیر انقلابی باید حمایت بشه.
راستش برام بعید بود توی دولت روحانی اینطور وزیری بیرون بیاد... لطفاض مواضع درست بگیرید...
ابدی
در مورد روغن پالم اطلاعات ویژه ای هم وجود دارد که رسانه ها از آن بی خبرند.
هدف اصلی این خبراطلاع رسانی واردات بنزین توسط اقوام سازمان محیط زیست بودوگرنه شما هم زیادحساس به واردات روغن پالم نیستید.
روغن پالم از مفیدترین اغذیه ممکن است و در صورتی که استفاده از آن را ممنوع کنند مردم خرید لبنیات را تحریم خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
از وزیری مثل آقای هاشمی ( که در این مدت ثابت کرد تنها وزیری بود که کار مهمی انجام داد و اگر برنامه سلامت ایشان نبود اصلا دولت حرفی برای گفتن و افتخار در این یک سال نداشت ) بعید هست حرف سیاسی زده باشند و ما ملت در کنار قوه قضاییه با نخریدن محصولات کارخانه های مجرم آنها را تنبیه خواهیم کرد
فقط خواهشا اسامی کارخانه ها زودتر اعلام شود که فغلا کلا خرید لبنیات را تعطیل کردیم
علی
احتمالا شوهر یکی دیگه میخواد از کدخدا روغن بخره زیراب پالم رو زدن!!
البته اخیرا بطرز مشکوکی برای مالزی بدبیاری میاد!؟
شاید با کدخدا!؟ در افتاده!
Iran, Islamic Republic of
این چه عکسیه که گذاشتین شعور مردم را به تمسخر گرفتید
ali
United Kingdom
با سلام از خدا و روز قيامت بترسيد و سلامتي مردم را دستمايه اميال سياسي تان نكنيد اگر بنزين پتروشيمي و روغن پالم ضرر دارد يك بحث فني و بدلايل سياسي با آن مخالفت نكنيد.
http://sokhanonline.ir/fa/news/43487/روغن-پالم-سلامت-مردم-و-چند-سوال-بهداشتیدیپلماتیک
احسان
United Kingdom
ح ف خیلی قبل درمالزی سفیر بوده است.
Iran, Islamic Republic of
روغن هاي محتوي پالم اگر چند روزي در ظرف سرخ كن بماند با هيچ مايع ظرفشويي و سيم ظرفشويي پاك نمي شود .امتحان كنيدتا ببينيد .حالا ببينيد با رگ هاي بدن انسان چه كار مي كند و به چه زحمتي بايد از بدن پاك شود؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
م ه به ر ز گفت به ک م بگو روغن پالم را به ت د بدهد به مردم بدهند تا مردم مریض شوند تا اریکا به ل غ بگوید از ما دارو بخر مملکت مسخره؟؟؟
علیرضا
United States
خود میرسلیم هم در آخر صحبتهایش اعلام کرد شرکتهای لبنی بخاطر استفاده از روغن پالم بدون آنکه به مصرف کنندگان اطلاع دهند ، تخلف کرده اند آخه جون مردم مگه الکی که شما میخواین رو همه چی سرپوش بذارید
Iran, Islamic Republic of
اگر مثل همه دنیا که از رییس جمهور تا کارگر هویت را اعلام می کنند ما هم توانستیم انم وقت معلوم است ....... و گر نه ...... اصلا ننویسید بهتر است ....چون من یکی شب ها راحت می خوابم/
محمد رضاا حصاری
United States
سلام
ورود روغن پالم که نباید ممنوعیت داشته باشه ، مشکل از اونجایی شروع میشه که این نوع روغنها توسط کارخانجات صنایع غذایی مصرف میشه .
مهندسین صنایع غذایی و کنترل کیفی و مسئولین آزمایشگاهها اگر توسط دولت پشتیبانی مالی بشوند و از آن منبع حقوق بگیرند ، یک مهندس صنایع غذایی تحت هیچ شرایطی اجازه نمیدهد که روغن پالم یا مواد اولیه غیر قانونی وارد محصولات فرآوری شده گردد .
دولت باید یک فکری اساسی بر دارد .
Iran, Islamic Republic of
چرامیترسندنام واردکننده روغن پالم رابگویند. مافیای واردات روغن پالم کیست درایران .
Iran, Islamic Republic of
اگردست من بود همه رااعدام می کردم چون طبق امار روزی300 نفررا پالم میکشد همه خائن هستند
علی
Australia
...