جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ایران‌ایر در آستانه توافق با بویینگ و ایرباس

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۹
کد مطلب: 373493
معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: این شرکت در طول ماه‌های گذشته جلساتی با شرکت‌های خارجی سازنده قطعات هواپیما داشته که امیدواریم به نتایج ملموسی منجر شود.
به گزارش جهان، خوشنویسان در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: پس از نهایی شدن مذاکرات ژنو و امکان محدودی که برای فروش قطعات هواپیما به ایران ایجاد شد، ایران‌ایر مذاکرات خود را با چند شرکت بزرگ از جمله بویینگ و ایرباس آغاز کرد که البته روندی مثبت داشته و امیدوارکننده است.

وی با بیان این‌که برخورد طرف‌های خارجی با پیشنهاد هما مثبت بوده است، اظهار کرد: بر مبنای این جلسات تفاهم‌نامه‌ای تنظیم می‌شود که البته برای تایید نهایی باید مجوز رسمی خزانه‌داری آمریکا را دریافت کند و سپس مبادلات مدنظر نهایی شود.

به گزارش ایسنا، پس از نهایی شدن توافقات ژنو برخی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی اجازه مذاکره با ایران برای فروش قطعات هواپیما را پیدا کردند که این مسئله امید شرکت‌ها برای به پرواز در آمدن مجدد هواپیماهای زمین گیر در ایران را زنده کرده است.

از حدود ۲۵۰ فروند هواپیمای مسافری در ایران ۱۰۸ هواپیما زمین‌گیر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز بگید تابو شکنی روحانی فایده نداشت