سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو دردنیا+نمودار

دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب: 372551
اکنون ۱۰ صادر کننده برتر اتومبیل در دنیا، ۷۰درصد خودروهای صادراتی در دنیا را تولید می‌کنند. ناکامی آمریکا و چین در این جدول اتفاق درخور توجهی محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از بازار خبر، بزرگ‌ترین کشورهای صادر کننده اتومبیل در دنیا همچنان جزء کشورهای پیشرفته و صنعتی هستند.

بااین‌وجود فاصله بین کشورهای صنعتی و پیشرفته با کشورهای درحال‌توسعه رو به کاهش است.

در حال حاضر ۱۰ صادر کننده برتر اتومبیل در دنیا، ۷۰ درصد خودروهای صادراتی در دنیا را تولید می‌کنند.

در میان این کشورها آلمان با اختلاف زیاد در صدر جدول بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو در دنیا قرار دارد.

این کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپا سال گذشته چیزی در حدود ۲۴۶ میلیارد دلار صادرات خودرو به دیگر کشورها داشته است. درعین‌حال میزان واردات خودرو به این کشور نیز چیزی در حدود ۱۰۴ میلیارد دلار بوده است.

ژاپن با صادرات ۱۵۰ میلیارد دلاری خودرو در رتبه دوم بعد از آلمان قرار دارد. آمریکا با ۲۱۱ میلیارد دلار بیشترین میزان واردات را در میان کشورهای موجود در لیست داشته و از لحاظ صادرات نیز رتبه سوم را بعد از ژاپن به خود اختصاص داده.

کمترین میزان واردات خودرو در میان کشورهای موجود در لیست نیز متعلق به کره جنوبی است.

کمترین نسبت میزان صادرات و واردات خودرو در لیست نیز متعلق به کشور بلژیک است که میزان خودروهای وارداتی و صادراتی آن تقریباً باهم برابر است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کریمی
سلام
هیچ می دانید درآمد دولت ما ازفروش خودروهای خارجی از شرکت سازنده آنها بیشتر است.هر خودرو برای شرکت سازنده نزدیک به پنج تا ده درصد سود دارد در حالیکه ما از هر خودرو نزدیک به 300 درصد سود می بریم.
علي
Iran, Islamic Republic of
در مورد چين اصلا نگران نباشيد. با وضع توليدي كه ايران خودرو و سايپا دارن و اقبال مردم به خودروهاي چيني، اين معضل چين بزودي توسط ما ايرانيهاي مجبور (!) حل خواهد شد!
Iran, Islamic Republic of
پس ايران كو؟