چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بیانیه‌جامعه‌مدرسین درپی‌ارتحال آیت‌الله‌گیلانی

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 369504
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی ‌(ره) را تسلیت گفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در اطلاعیه صادر شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: خبر درگذشت مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی گیلانی(ره) عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر و تاسف گردید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: وی از شاگردان مبرز آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و امام خمینی(ره) بود که به رغم جایگاه علمی و کرسی تدریس، از نخستین روزهای مبارزات در کنار سایر اعضای محترم جامعه مدرسین خود را وقف حمایت از امام راحل و مبارزه با دولت طاغوت کرد. حضور مؤثر در حلقه یاران امام و صدور ده‌ها بیانیه مهم و انتقال پیام‌های امام و هدایت مردم انقلابی در استان‌های گیلان و مازندران گوشه‌ای از سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب ایشان است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: آیت‌الله محمدی گیلانی پس از انقلاب نیز در سنگر قضا، عضویت در شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و دیگر نهادهای نظام به تکلیف انقلابی خود عمل کرد و حتی در این راه با صدور احکام درباره افراد نزدیک خود نیز در اجرای احکام الهی و شرعی دریغ نکرد. همچنین آثار متعدد ایشان در فقه و قضا بهترین منبع برای قضات کشور محسوب می‌شود.

در پایان این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم «ارواحنا له الفداء»، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، قوه محترم قضائیه و قضات محترم، حوزه‌های علمیه، ‌بیت شریف و همچنین مردم شریف استان گیلان تسلیت عرض کرده، علو درجات را برای آن فقید و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان آن مرحوم خواستار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *