سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۴

تسخیرزرادخانه‌شیمیایی عراق توسط داعش

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 369492
نماینده عراق در سازمان ملل متحد با انتشار نامه ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش توانسته با نفوذ به زرادخانه شیمایی در شمال غربی بغداد به تسلیحات کشنده حاوی گاز سارین دست پیدا کند.
به گزارش جهان؛ مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد، "محمدعلی الحکیم" عصر دیروز سه شنبه با انتشار نامه ای اعلام کرد: نیروهای داعش توانسته اند کنترل زرادخانه "موتانا" در شمال غربی بغداد را در دست بگیرند.

در این نامه که در اختیار "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد قرار گرفته آمده است: در این زرادخانه دو هزار و ۵۰۰ راکت شیمایی که حاوی گازهای کشنده اعصاب و سارین هستند وجود دارد. نیروهای داعش پس از تسلط بر این زرادخانه نگهبانان را خلع سلاح کرده و به تسلیحات موجود در آن دسترسی پیدا کرده اند.

بر اساس این گزارش، پیش از آنکه تروریست های داعش دوربین های موجود در این زرادخانه را از کار بیاندازند تصاویری از اقدامات آنها در زرادخانه ضبط شده است.

در ادامه نامه حکیم به بان کی مون آمده است: با توجه به وضعیت امنیتی موجود در عراق و دسترسی داعش به تسلیحات شیمیایی، بغداد نمی تواند به تعهدات خود در خصوص انهدام این تسلیحات عمل کند.

آخرین گزارش بازرسان سازمان ملل متحد در مورد تسلیحات شیمایی عراق در سال ۲۰۰۴ میلادی منتشر شده بود که در آن آمده بود: عراق در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ موشک گاز سارین، ۱۲۲ راکت حاوی مواد شیمیایی، و ۱۸۰ تن سیانید سدیم در اختیار دارد.

نکته عجیب در مورد این زرادخانه هسته ای آنکه، در طول مدت حضور نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این کشور، دولت های غربی اقدامی برای انهدام تسلیحات شیمیایی موجود در آن انجام نداده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک ماه پیش دست تروریست ها افتاده الان یادش افتاده اطلاع رسانی کند یا دولت عراق داره زمینه چینی میکنه برای حمله شیمیائی به موصل و تکریت
دولت عراق چرا اقدام نکرده؟؟؟؟؟
عبدالله خاكي
يادتان هست آمريكا براي از بين بردن طالبان ومواد مخدر جهان را همراه و قصدش زدن بزرگترين پايگاهاي نظامي در منطقه بود چنين شد! ولي طلبان رشد كرد ومواد مخدر هزاران تن بيشتر!! يادتان هست وقتي آمريكا سر وصدا راه انداخت سوريه مي خواهد از سلاح شيمياي استفاده كند ! دو روز بعد النصره مدعي شدن آنها آنرا بدست گرفته اند وروي چند خرگوش وگربه آزمايش وروي سايت گذاشتند! وقتي روي مناطق طرفدار اسد انداخته شد آمريكا مدعي شد كار سوريه است! يادتان هست قرار بود سلا ح هاي شيميايي عراق توسط ارتش آمريكا منهدم شود ولي نشد!! مي دانيد چرا در سوريه سلاحهاي شيمياي اسد كه در مقابل بمب اتمي اسراييل داشت ظرف سه ماه از بين بردن ولي مال عراق را گذاشتن!! يعني چه! تا در چنين روزي الداعش كه به هيچ چيز وهيچ قواعدي پايبند نيست راحت استفاده كند.
هاشم
شماخودتان با این حجم خبری که دارد انجام میشودکه داعش دارد از بین می رود بعد میخوانیم داعش به تسلیحات شیمیایی هم دست پیدا کرده چه نظری دارید ما که قدرت تشخیص را از دست دادیم. که اینها واقعا حکومت ممیکنند یا فرار