جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۶

خیز وزارت اقتصاد برای آغاز طرح جنجالی حذف یارانه‌‌بگیران

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۶
کد مطلب: 369245
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نتایج بررسی های کار گروه خانوار ستاد هدفمندی یارانه ها در آینده ای نزدیک اعلام می شود و اگر افرادی بر اساس اطلاعات موجود جزو گروه هایی باشند که نباید یارانه دریافت کنند، حذف خواهند شد.
خیز وزارت اقتصاد برای آغاز طرح جنجالی حذف یارانه‌‌بگیران
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، علی طیب نیا عصر دوشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: ستاد هدفمندی یارانه ها دارای کار گروه های مختلفی است که یکی از این کار گروه خانوار است.

وی با بیان این که، حمایت از خانوارها در این کار گروه مورد بررسی قرار می گیرد که مسوولیت آن با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تاکید کرد: این کار گروه در حال بررسی نتایج ثبت نام اطلاعات خانوارها در فاز دوم هدفمندی یارانه است، اما قرار نیست اقدامات در این خصوص به صورت شتاب زده باشد.

به گفته وی، در بخش حمایت از خانوار قرار است که کمک های دولت بر اقشار هدف متمرکز شود که این اقشار افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند، ضمن آن که حوزه سلامت نیز مورد تاکید دولت است.

طیب نیا با بیان آن که، دولت بحث بیمه پایه سلامت را مد نظر قرار داده است گفت: در راستای این امر مردم مشمول بیمه پایه می شوند.

وی درباره حمایت از بخش تولید در فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز گفت: منابع حاصل از افزایش حامل های انرژی در آینده به صورت هدفمند مورد استفاده قرار می گیرد.

طیب نیا ادامه داد: حمایت از بخش تولید در سال جاری عملی می شود، به نحوی که یارانه سود و وجوه اداره شده به بخش هایی از تولید که افزایش بهره وری داشته باشند و استهلاک انرژی در آنها کم باشد پرداخت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حوزه سلامت ديگه چه صيغه اي شده اين روزها ...
اگه منظورتون بستري شدن توبيمارستانهاست كه كلاً بحثش جداست اما اگه منظور دارو است كه قيمتش سربه فلك كشيده است . ازدولت محترم خواهشمنديم اين قدر به حوزه سلامت توجه نكند چون مي ترسيم خداي ناخواسته قيمت دارو هم مثل ماشين يك دفعه 30 درصد افزايش پيداكند
یک کارگر
Iran, Islamic Republic of
اونایی که بعداز پر کردن فرم یارانه،درامدشون نصف شده،مثلا من1ماه پیش،خانومم به لطفه دولت تدبیر!! از کار بیکار شد،چیکار باید بکنن که حذف نشن از یارانه با حقوقه کارگری ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقايان فقط حذف كردن و گران كردن را بلدند
United States
این اقای طیب نیا انگار مامور خراب کردن دولت در اذهان عمومی است! اون از بورس این از یارانه...
سوالات مطرح شده در زمان ثبت نام مجدد برای یارانه ها کاملا" اشتباه وغیر کارشناسی بود خدا نکند که آنها را ملاک حذف مردم از دریافت یارانه ها قرار بدهند

جهان لطفا" اگر امکانش هست پیگیری کن که نحوه حذف وملاک وداده های سازمان هدفمندی برای حذف مردم چیست؟؟؟

در این خصوص نظرات کارشناسان خوب اقتصادی رو هم برای خوانند گانتان بگذارید.
حسین
آن هایی که درآمد بالا دارند باید حذف بشوند.
عباس
Finland
پول بیت المال یا باید بین همه چه فقیر وچه غنی تقسیم شود.یا اینکه در خزانه جهت مصارف عمومی مصرف شود.
جهت تقویت قشر کم درآمد باید نهادهای مسیول مثل کمیته امداد و بهزیستی ادغام و تقویت شوند.
Iran, Islamic Republic of
همه کارگران و اکثریت کامندان دولت جزوخط فقرمحسوب می شوند .
Iran, Islamic Republic of
حذف هر یارانه بگیر یعنی کاهش محبوبیت رئیس جمهور
قبل شروع مرحله دوم هم گفتید دولت میخواد یارانه ها رو قطع کنه ولی دیدید اینکار رو نکرد و الان گفته مال پردرآمدها و ثروتمندان جامعه رو قطع خواهد کرد ولی بازم از قطع یارانه هم مردم میگید و این یعنی شایعه پراکنی و تخریب و تضعیف دولت!!!
حسن
چرا جنجالی؟ مصوبه مجلس را داره اجرا میکنه. لااقل بگو مصوبه جنجالی مجلس!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
پس از اجرای مرحله اول قیمتها افزایش داشت که دولت قبل برای جبران بخشی از افزایش قیمتها یارانه پرداخت نمود. دولت جدید چگونه این افزایش قیمتها را جبران کرده است که حال به دنبال حذف یارانه هاست؟
درود بر وزیر اقتصاد شجاع و مردمی و انقلابی و تحصیل کرده .................
Iran, Islamic Republic of
پول دادن به مردم کار اشتباهیه.از همان اول هم اشتباه بود.
همه کالا هاوخدمات وانرزی وخودرو وحمل ونقل و...گران شده یارانه هم اضافه نشد حالا هم قطعش کنن. راستی طیب جان !پول دستی خواستی تعارف نکن؟ جان من!
United States
باز هم ضعیف ضعیف تر میشه تمام کسانی که یارنه شان قطع می شود از سران هستند چه در اقتصاد و سیاست راه جبران را بلد هستنداحتی انها برایشان ارزش گرفتن یارانه کمتر از انوقت کارشان هست