سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۲
۵۱
نظرات مردمی درباره وضعیت حجاب در گفتگو با جهان نیوز

برخی حجاب ها آنقدر زننده است که از زن بودن خجالت می کشم

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 367586
خبر اوضاع خراب بدپوششی و بدحجابی این روزهای کشور به مجلس هم رسیده تا وزیر کشور با ۱۳۵ رای مخالف کارت زرد بگیرد با این امید که شاید این تذکر کارت زردی، مسأله بدحجابی را حل کند!
برخی حجاب ها آنقدر زننده است که از زن بودن خجالت می کشم
گروه اجتماعی جهان نيوز - مرتضی قنبرزاده: خبر اوضاع خراب بدپوششی و بدحجابی این روزهای کشور به مجلس هم رسیده تا وزیر کشور با ۱۳۵ رای مخالف کارت زرد بگیرد با این امید که شاید این تذکر کارت زردی، مسأله بدحجابی را حل کند!
 
از آن طرف هم عکس های ساپورت پوشان در مجلس به نمایش گذاشته شد تا نمایندگان محترم اوضاع را بیشتر دریابند! دریغ از اینکه ساپورت پوشی نوعی ناهنجاری و یا بهتر بگوییم هنجارشکنی بود که حالا ظاهرا از مد افتاده! و برداشتن روسری در ماشین و حتی درخیابان، قالب جدید این هنجارشکنی است و متاسفانه باید بگوییم تا عکسهای این ناهنجاری ها به دست مسؤولان برسد، قطعا مدلهای بی حجابی به روزتر خواهد شد! 

اما وضعیت حجاب نه تنها مورد اعتراض مسؤولان است بلکه مردم نیز از وضعیت پیش آمده ناراضی اند و بخشی از مشکلات را ناشی از نظارت ناکافی می دانند.

خانمی که خود را خانه دار معرفی می کند درباره وضعیت حجاب در جامعه می گوید: "برخی حجاب ها آنقدر زننده است که من از زن بودن خودم خجالت می کشم و معتقدم در این زمینه خانواده ها نقش مهمی دارند." وی به فرهنگ سازی در مدارس و خانواده اشاره می کند و می گوید: "یک مادر آگاه بهتر می تواند خوب و بد زندگی را به فرزندش آموزش دهد و به نظرم مشکلات زندگی موجب شده بزرگترها اندکی از این مسائل مهم غافل شوند."
 
آقای کاظم زاده که خود را کارمند یک شرکت خصوصی معرفی می کند نقش رسانه ها و بخصوص صدا و سیما را در این باره اساسی می داند و معتقد است بدحجابی موجود در جامعه ناشی از گسترش ماهواره در جامعه است. او معتقد است، مردم بدلیل کسالت آور بودن برنامه های تلویزیونی به سراغ ماهواره ها می روند و ظاهرا گردانندگان این شبکه ها در ترویج بدحجابی موفق تر از صدا و سیما در معرفی پوشش ایرانی اسلامی بوده اند. 

خانم "ع" که خود را کارمند بانک معرفی می کند با لحن معترضانه می گوید: "برای خرید یک مانتوی مناسب که بلند باشد تمام شهر را گشته ام و نتوانسته ام پیدا کنم. آیا این نشانه عدم نظارت مسؤولان نیست؟! تمام مانتوهایی که در بازار عرضه می شود کوتاه و تنگ است و من یک هفته است بدنبال یک مانتوی ساده می گردم و پیدا نمی کنم؛ اگر بر فروشنده ها و تولیدکننده ها نظارت می شد وضع جامعه اینگونه نبود!"

خانم جوانی که خود را دانشجوی رشته میکروبیولوژی معرفی می کند معتقد است:"بر پوشاک کشور هیچ نظارتی نیست." وی می گوید:"بسیاری از مردم نمی دانند لباسی با استانداردهای اسلامی و ایرانی را از کجا تهیه کنند و بعضا مجبور می شویم لباسی را که چندان با معیارهای ما همخوانی ندارد را تهیه کنیم و در نهایت هم بدلیل اعتقاداتمان آن را نمی پوشیم! سؤال من از مسؤولان این است که شما مدعی نظارت هستید، آیا برای خانواده خودتان هم از همین مغازه ها خرید می کنید؟ چرا یک دختر ایرانی باید لباسهایی را در ویترین مغازه ها ببیند که الگو گرفته از فرهنگش نیست؟!"

معمولا با آغاز فصل تابستان و گرما همه به فکر مشکل حجاب در کشور می افتند و با پایان این فصل، این موضوع کم کم به دست فراموشی سپرده می شود تا همچنان مردم به دنبال لباس هایی با ویژگی های فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در شهرهای یک کشور اسلامی سرگردان باشند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
بگذاریم جوانهای ما خودشان انتخاب کنند. دیدید که ماهواره آمد و ایمان جوانهای ما کم نشد! دیدید که اینترنت آمد و جوانهای ما فرقی نکردند! دیدید؟! دیدید؟!
رضاپور
Iran, Islamic Republic of
به این آقایی که این حرف رو زده بفرمایید چشم هاش رو باز کنه یک کم از توی ب ام او شیشه دودیش بیاد بیرون ببینه اوضاع فرهنگی و تربیتی دختران و پسران ما داره به کجا میرسه.
البته اینکه هنوز اوضاع ما به سقوط نیانجامیده دلیلش وجود جوانان مؤمن و مؤمنه ای هست که بروز و ظهورشون به لطف خدا در اجتماع کم نیست.
ماهواره داره بنیان خانواده های ما رو به هم میریزه. سن بلوغ به وضع عجیبی پایین اومده. حرمتها بدجوری داره شکسته میشه. قبح برخی مسائل اخلاقی کاملا ریخته.
خدا عاقبت صاحب این جمله رو ختم به خیر کنه.
سلام اقامحسن
از اون دسته از آدمهایی هستی که خودت رو زدی به خواب !!!!!!!!!
زیتون سرخ
بابا چی می گی ریس جمهور کشور این نظر را دارن
بی سواد
س
بی سواد رو قشنگ اومدی
س
یعنی شما از لحن محسن نفهمیدین داره کنایه ای حرف میزنه.
کنایش به حرف رئیس جمهوره .یعنی ماهواره اومد و دین مردم رفت برخلاف حرف رئیس جمهور.دقت کنید
و البته آدم خواب رو میشه بیدار کرد اما آدمی که خودش رو به خواب زده رو هرگز!!
Germany
آن هم چه خواب عمیقی
امیر
اون جوون هایی که به قول شما ایمانشون کم نشده اصلا سراغ ماهواره نرفتن اصلا ماهواره با ایمان در تناقض مگه میشه ادم تصاویر مستهجن ببینه ودر عین حال ایمان هم داشته باشه تازه مگه شما ایمان سنج داری چه جوری ایمان جوون هارو اندازه گرفتی
به اشتباه منفی زدم زیرا نظر فوق مخالف آن چیزی است که می گوید .
احمد
سازمانها و نهادهای دولتی و هر جائی که متعلق به نظام هست وظیفه اولی و مهم آنهاست که در مورد کارکنان خود به عنوان یونیفرم ( لباس کار ) و شرط استخدام و ادامه همکاری با آنها به این مهم توجه و اقدام کنند تا بعد نوبت به دیگران برسد .
United States
محسن جان اگر دخترت دوست پسر پیدا کند سراغش میروی یا میگذاری تا ته خط با تجربه خودش برود؟
پدر بیامرز آروغ های روشنفکری میزنی که چی؟؟
جیگر
بگذاریم جوانهای ما خودشان انتخاب کنند. دیدید که ماهواره آمد و ایمان جوانهای ما کم نشد! دیدید که اینترنت آمد و جوانهای ما فرقی نکردند! دیدید؟! دیدید؟!دیدید؟!گفتم یا نگفتم؟!گفتم یا نگفتم؟!گفتم یا نگفتم؟!
عیسی
عزیزم خوابی یا بیدار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عیسی
مگه میشه آتیش و پنبه کنار هم باشن جان من ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی که شبکه های فلان بهمان ماهواره رو میبینه با کسی که تزکیه نفس میکنه آیا برابرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این حرفت از اون حرفا بودا آقی محسن ///////////
Iran, Islamic Republic of
شوخی می کنی؟
muny
United States
این بانوی محترم میتوانند به فروشگاههای مانتو در سه راه جمهوری و یا 3 فروشگاههایی که مشخصا پوشاک با معیارهای حجاب برتر و مانتوهای مورد نظر شان است در محدوده خ ولی عصر بین زرتشت و میدان ولی عصر مرجعه کنند.
البته اگر منظورشان اینست که همه فروشگاه ها باید سلیقه ایشان را رعایت کنند امری دیگر است.
United States
همه فروشگاه ها باید مکلف شوند حریم اخلاق را در جامعه حفظ کنند و لباس هایی که مربوط به محیط های عمومی جامعه است را بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی است تولید کنند.
نشر این خانم نمادی از وضعیت جامعه ست. آیا اصل بر اینه که هر کی کمی بگرده مانتوی مناسب رو پیدا کنه یا اینکه برعکس.یعنی اگر بخواد جایی رو پیدا کنه باید آدرس بگیره ولی مانتو تنگ و کوتاه فراوان.
بنظرم نظر نسنجیده ای بود
United States
من از این مطلب نکته مهمی را برداشت کردم. در ابتدا گفته می شود که "مردم" به وضع حجاب اعتراض دارند. بعد گفته می شود که ان خانم برای یافتن مانتوی مناسب کل شهر را گشته اند. سوال من اینجاست که تولیدی های مانتو پس برای چه کسی مانتو تولید می کنند؟ مگر نه برای " مردم " . خب اگر کسی مانتوهایشان را نخرد که ورشکست می شوند. یکی از واژه هایی که نیاز به تعریف دارد واژه " مردم " است.
Germany
بسیاری از مردم ، ناچار ، به سراغ خرید آن لباس های کذایی می روند. نبود لباس مناسب از یک طرف ، و سکوت مسئولان از سوی دیگر و ... همه صحنه ای به نمایش می گذارند که ، گویا کلیت جامعه ، به چنین وضعی ، راضی است.
Iran, Islamic Republic of
آره پیدا میشه
ولی این خانومای بد حجاب رو چطوری اسلامی کنیم؟!
Germany
اصلاح وضعیت فیلم ها و موسیقی و ...در صدا و سیما یکی از مهمترین آنهاست
نظر امام خمینی در باره حجاب :

" اگر ممکن بود طریق خیر و سعادت را به مرم، طور طور دیگر نشان بدهند، می دادند به موجب وسعت رحمت
و اگر ممکن بود اکراهاً مردم را به سعادت برسانند، می رساندند
لکن هیهات! راه آخرت راهی است که جز با قدم اختیار نمی توان آن را پیمود
سعادت با زور حاصل نشود
فضیلت و عمل صالح بدون اختیار، فضیلت نیست و عمل صالح نمی باشد
و شاید معنی آیه شریفه لااکره فی الدین نیز همین باشد."

نشریه حریم امام(هفته نامه حرم امام خمینی"ره")
حامد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش ذره ای تقوا داشتید ادامه حرف امام رو هم می زدید:

بلى، آنچه در آن، اعمال اكراه و اجبار مى‏توان نمود صورت دين الهى است نه حقيقت آن. انبياء عليهم السلام مأمور بودند كه صورت را با هر طور ممكن است تحميل مردم كنند تا صورت عالم صورت عدل الهى شود و مردم را ارشاد به باطن نمايند تا مردم به قدم خود آن را بپيمايند و به سعادت برسند.

بالجمله، اين نيز از غرور شيطان است كه دست انسان را با طمع رحمت، از رحمت كوتاه كند.

آداب الصلوة(آداب نماز):36 و 37
Germany
آفرین بر حامد و احساس مسئولیتش در این جا
جمله امام رو ناقص نقل نکنید.

امثال شما مصداق آیه نؤمن ببعض و نکفر ببعض هستید.
Iran, Islamic Republic of
نظر امام خمینی (ره) درباره حجاب:

در پاریس در پاسخ خبرنگاران و بانوان محجبه ای که درباره میزان حجاب در ایران از ایشان سؤال کردند؛ فرمودند: «آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست كه چادر باشد. بلكه زن مى‏تواند هر لباسى را كه حجابش را به وجود آورد اختیار كند. ما نمی ‏توانیم و اسلام نمی ‏خواهد كه زن به عنوان یك شى ء و یك عروسك در دست ما باشد. اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ كند و از او انسانى جدى و كارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی دهیم تا زنان فقط شیئى براى مردان و آلت هوسرانى باشند .»

صحیفه نور ج‏5 294
Germany
این عدم لزوم چادر ، مثل خیلی از تعبیرهای مشابه ، ارائه کف خواسته است ، همان طور که ، تعبیرهای دیگری مثل "جایزاست"همین گونه اند ، و گر نه بهترین حالت همان است که ، در کلام زهرای مرضیه سلام الله علیها منعکس ، و در عملکرد فرزندش متجلی. آن جا که دخترش از پرسش سلام با داماد ، پاسخ منفی می شنود و ...
Iran, Islamic Republic of
حالا حتما هم باید مشکی باشه
یه وقت چادر سفید نگینا گناه داره
United States
اینها که شما میفرمایید تفسیر به رای است
لطفا صحبت امام در مورد با زنجیر و . . . به بهشت بردن را هم ببینید جالب است
Germany
لطفا آدرس صحبت امام راحل رضوان الله تعالی علیه را هم ذکر کنید با تشکر
Iran, Islamic Republic of
وزیر کشور باید چکار می کرده که نکرده !؟ مگه در زمان ریاست جمهوری قبلی وضعیت گل و بلبل بوده که الان اوضاع خراب شده باشه چرا اون موقع کسی صداش در نمی اومد !!؟
25 تا نهاد در این مورد وظیفه دارن، یه بار شده این کارت زرد رو به سازمان تبلیغات اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی یا صدا و سیما بدن !
حسین
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه توجه بفرمایید که شما در برابر خدا و انبیا و اولیا و خون شهدا مسئول هستید و باید پاسخگوی وضع این چنینی و نامطلوب جامعه اسلامی باشید . در صورتی که سیاسی بازی شود و یا توان حل موضوع را ندارید موضوع را با مردم در میان بگذارید تا خود مردم وارد عمل شوند!!!!
این پاسخ که 25نهاد دیگه هم وظیفه دارند در خصوص عفاف و حجاب وارد عمل شوند دلیل بر این نمی شود که شاهد کوتاهی نهاد ها و مسئولین باشیم این گفته ها تنها یک بهانه ای بیش نیست و در جهت شانه خالی کردن از مسئولیت محول شده مسئولین میباشد....
اگر و فقط و تنها یک نهاد مسئول بطور جدی موضوع حجاب و عفاف را پیگیری کند و وارد عمل شود کافی است . نگذارید کار به جای باریک کشیده شود زیرا آنوقت باید هزینه های بیشتری اببت آن پرداخت کنیم.
Iran, Islamic Republic of
اوضاع اصلا خوب نيست
یک مخالف خودنمایی و طرفدار عقاف
در برخی از مراکز دولتی و بانکها چه خصوصی و دولتی وضع ججاب بسیار زننده است. یک کسی حقوق هم می گیرد اما به قانون اساسی این کشور بی اعتنا است !!!
امان از طاغوت
Italy
این ها "نظرات مردمی درباره ی وضعیت حجاب" نبود. این ها "نظرات طرفداران حجاب در باره ی وضعیت حجاب" بود.
پ ن پ بروند و با ساپورت پوشان مصاحبه کنن . اونها همم بگن آره وضعیت خیلی بده!!!!!
United States
درسته مگر ساپورت پوشان جزو مردمند. مردم فقط مرمند. نه هر مردمی.
Germany
مردم را مخالف یا بی تفاوت نسبت به حجاب معرفی می کنید؟ توهین ؟ امان از طاغوت نفسانیت
سیستانی
حجاب برای انسان حرمت واحترام می آورد البته اینکه می گوییم برای انسان به این علت است که معنی حجاب در اسلام تقریباً مترادف عفت است وعفت برای تمام انسانها است. صرف رعایت پوشش اسلامی معنی حجاب نمی دهد. پوشش اسلامی با تجدد گرایی منافاتی ندارد. اسلام می خواهد که انسانها به روز باشند کوته فکر ومنجمد نباشد. اگر بخواهیم زن را به بهانه رعایت پوشش اسلامی درقالب زنان سنتی درآوریم، این دور از شان اسلامی است واگر به بهانه تجدد وبه روز بودن وی را به شکل زن غربی پسند درآوریم ،به شخصیت او توهین نموده ایم. باید زن دردنیا ومخصوصاً زن مسلمان ایرانی با شناخت صحیح از اسلام،الگوی مناسب داشته باشد. وقتی طبقه علمای دینی درانجام وظیفه خود کوتاهی می کنند، ونور اسلام را والگوی زن مسلمان را به مردم نمی توانند معرفی کنند ویا بنا به مصلحت در انجام این مهم کوتاهی می کنند ،نمی توان انتظاری جز آنچه در جامعه می بینیم داشته باشیم. دریک دولت از این ور بوم می افتیم ودر دولت دیگر از آن طرف بوم. ای کاش زنان ما زهرا(س) را می شناختند ای کاش پایه گذار نهضت مبارزه با بدعت گذاری را آن طور که شایسته است می شناختیم . ای کاش علما می خواستند ومی توانستند بزرگ بانوی جهان انسانیت را به مردم درست معرفی کنند منظورم از شناخت ، شناخت واقعی است نه شناخت منبری.
ملیحه
من خارج از ایران زندگی می کنم و حجاب را هم رعا یت می کنم. و خوشبختانه کسی تا کنون به من نگفته که حجابم چگونه باشد یا نباشد. هر چند ممکن است به مذا ق برخی خوش نیاید که کسی با حجاب اسلامی باشد, این آزادی انتخاب برای همه وجود دارد. در زمان انقلاب بسیاری از خانم ها انتخاب حجاب را نشانه تجدد می دانستند. باید دید اگر خانم های جوان رو برگردانده اند, دلیل چیست؟ با زور می شود حجاب را تکلیف کرد. زمان رضا شاه دیدیم که با زور حجاب قدغن شد ولی در اولین فرست خانم هایی که به حجاب علاقه داشتن خود آن را انتخاب کردند. امر به معروف یعنی اینکه افراد در جا معه مدل درست را ببینند و انتخاب کنند. نه اینکه با زور تمکین کنند.
البته توجه داشته باشیم حجاب در ایران قانون است نه اجبار. قانونی مثل قانون بستن کمربند ایمنی. مثل قانون ایستادن پشت چراغ قرمز.
زنانی که به حجاب اعتقاد ندارند در حریم خصوصی و خانوادگی خود می توانند هر پوششی داشته باشند کما اینکه دارند ( عروسی های مختلط را ببینید!) .اما در جامعه قانون جامعه باید رعایت شود.
قانونی که موظف است کلان نگر باشد. قانونی که باید به پاکیزگی اخلاقی جامعه اهمیت دهد.
Iran, Islamic Republic of
سرگردان؟؟؟ کدوم اسکلی برای پیدا کردن لباس اسلامی ایرانی!!! سرگردان شده؟
مریم
با سلام...مانتو ها علاوه بر تنگ وکوتاه شدن دکمه هایشان را هم از دست داده اند!به چندین مانتو فروشی سرزدم تا توانستم یک عدد مانتوی بلند که دکمه داشته باشه پیدا کنم!تازگیها جنس پارچه مانتوها شده هم جنس پیژامه ولباس خواب!!! آیا واقعا نظارتی بردوخت وعرضه البسه زنانه وجود دارد؟! آیا مانتویی با جنس پارچه ساتن رنگارنگ و بدون دکمه در شان زن مسلمان ایرانی هست؟!کدام دختر وبانوی با شخصیت وبا فرهنگ وفهمیده ایرانی حاضر به استفاده از چنین البسه جلف و زننده ای می شود؟!
چند بار با پلیس تماس گرفتم که توی ماشین چند خانم روسری رو برداشتن. یا گفتن به ما ربطی نداره یا فقط شماره پلاک گرفتن و تموم. تو رو خدا به داد ما برسین
Canada
چرا تابستانها بحث حجاب و بی حجابی باب میشود؟ جواب ساده است : گرما. بابا گرمازدگی میدانید که باعث بیماری میشود.؟ اگر طراحان لباس حجاب خنک تولید کنند (مثلا چادر مدل دار سفید) و دولت و مسئولین دینی هم آنرا تائید و ترویج کنند بخدا قسم سه چهارم مسئله حل میشود.
Germany
"مدل دار سفید" خودش حلب توجه می کند و جذبه دارد حجاب آن چیزی است که بتواند شکوه و متانت زن ارائه و همگان را به احترام وادارد.
Iran, Islamic Republic of
ساده و خیلی ساده ولی سفید که جلب توجه نمیکنه. شما گیر دادین زن سیاه بپوشه که نکنه روحیه بمونه تو زندگی مردم. زنی رو میشناختم معتقد با حجاب و با چادرسفید خیلی ساده شبیه چادر نماز می اومد بیرون. اونوقت بهش تذکر دادن چادرت سفیده. جهالت همیناست که بر ماست.
مهدی
سلام
چرا جهان خبری از تجمع عفاف و حجاب روز شنبه منتشر نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منتظر
Iran, Islamic Republic of
خب اگر بی حجابی ریشه کن شه دیگه بی پولی و بی کاری و سقوط هواپیما و غیرو رو بندازن گردن چی؟؟
حرفا میزنیدا!!!!