سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

روایت رحیم‌پور از صراحت دیروز «بهشتی» تا تردید امروز در دوراهی جهنم و بهشت+صوت

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 367094
سختی زیستن مؤمنانه در زمانه خود، پارادوکس «براندازی قانونی»، ارزش‌ها محتوی دارند یا فقط اهمیت و تأویل شعارهای دهه شصت از جمله مواردی است که رحیم‌پور ازغدی در چهلمین مقاله شفاهی به آن پرداخته است.
به گزارش جهان، چهلمین مقاله شفاهی از هفته‌نامه صوتی حسن رحیم‌پور ازغدی به مناسبت هفت تیر و شهادت هفتاد و دو تن در حزب جمهوری اسلامی به کالبد شناسی محتوایی صف‌بندی‌های دهه شصت که در شهادت شهید بهشتی به اوج رسید پرداخته است.

در این هفته‌نامه صوتی با عنوان «راه طی شده» عناوینی نظیر تأویل شعارهای دهه شصت به دو معنا، تفکر حرفه‌ای و طبقه‌بندی شعارها (نسبت ایدئولوژی با عقل، محبت و مدارا، برابری، آزادی و پیشرفت چگونه صورت‌بندی شد؟)، ایدئولوگ‌ها از کندیاک تا پوزیتیوست‌ها و سپس مارکس و سوسیالیست‌ها و نسبت آن با تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، طرح دوقطبی سازی‌های قلابی جهت دوقطبی حق و باطل و عدل و ظلم، مشروعیت دینی و نقد حاکمیت(قداست ستیزی جهت قداست سازی بدیل) طرح شده است.

همچنین موضوعاتی مانند سختی زیستن مؤمنانه در زمانه خود(دین، یک فرضیه میان فرضیه‌ها نیست)، ردیابی خطاهای شخصی و اینهمانی وجود انقلاب با ماهیتش، درست کیشانی که همواره شبهه دارند و طرح سفسطه علیه بیعت، پارادوکس «براندازی قانونی»، ضربه به سیستم به کمک امکانات سیستم، امتناع جمع‌بندی نظریاتی که حاصل جمع مشترک ندارند(التقاط ایدئولوژیک)، اختیارات انقلابی که هدر می‌رود و بدهکارانی که چون طلبکاران سخن می‌گویند، ارزش‌ها محتوی دارند یا فقط اهمیت؟ در این هفته‌نامه صوتی مورد بررسی قرار گرفته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *