پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ارسال سلاح به سوریه را افشا می کنیم

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب: 367004
ˈکمال قلیچدار اوغلوˈ رهبر حزب جمهوریخواه خلق، بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه روز سه شنبه در آنکارا گفت: این حزب با ارائه مدارک، ارسال صدها دستگاه تریلر حامل تسلیحات نظامی به سوریه را افشا خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، وی این مطلب را امروز در برنامه هفتگی خود در نشست با نمایندگان حزب جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه بیان کرد.

قلیچدار اوغلو که سخنانش به طور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش می شد، با تکرار ادعای خود در خصوص اینکه یکی از مسببین اصلی بحران سوریه و عراق، سیاستهای اشتباه دولت ترکیه است، گفت: ما پیشتر بارها به دولت هشدار دادیم به منطقه سلاح نفرستد.

او گفت: به رغم این هشدارها، دولت اردوغان به ارسال سلاح ادامه داد. ما به زودی با ارائه مدارک لازم افشا خواهیم کرد که صدها دستگاه تسلیحات نظامی از ترکیه به منطقه ارسال شده است.

قلیچداراوغلو گفت: از دولت ترکیه می خواهیم با دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق گفت و گو کند و برای تامین امنیت ترکمنهای عراقی، سازمان ملل را به حرکت فراخواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *