سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11 Jun 2024
 
۲
۶
رای 'آری' به مقاومت؛

چرا مردم سوریه بشار اسد را انتخاب کردند؟

پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 363520
بشار اسد بار دیگر برای یک دوره هفت‌ساله رئیس‌جمهور سوریه شد و تلاش غرب و رژیم‌های مرتجع برای سرنگونی نظام این کشور راه به جایی نبرد.
چرا مردم سوریه بشار اسد را انتخاب کردند؟
به گزارش جهان، بشار اسد با کسب ۱۰۳۱۹۷۲۳ رأی و با نسبت ۸۸.۷ درصد رئیس جمهور شد و برای یک دوره هفت‌ساله سکان هدایت کشور را به‌عهده گرفت.

البته نتیجه انتخابات از قبل قابل پیش‌بینی بود و بر اساس برآوردهای اطلاعاتی و میدانی اکثریت ملت سوریه به‌خلاف القای رسانه‌های غرب که تلاش داشتند مردم را مخالف نظام این کشور نشان دهند، به شخص بشار اسد علاقه‌مند بودند و او را منجی و حافظ نظام در این برهه از تاریخ این کشور می‌دانستند.

بشار اسد به‌خلاف رهبران برخی از کشورها در این سه‌ساله همچنان کنار مردم ماند و در غمها و شادی آنها شریک بود و صحنه را ترک نکرد. او بارها اعلام کرد که تشنه قدرت نیست و دوست دارد که به حرفه چشم‌پزشکی برگردد و عرصه سیاسی را ترک کند ولی این امر را به مردم خود واگذار کرد و گفت مردم باید برای ماندن و ترک قدرت تصمیم بگیرند و هر آنچه آنها بگویند می‌پذیرد. این انتخاب در واقع رأی به صداقت و وفاداری یک رهبر به ملت خود و ایستادگی و پایداری بود و مردم پی بردند که رهبری سوریه آنها را در این جنگ نابرابر به حال خود تنها رها نکرده است.

اکنون دمشق غرق در شادی و پایکوبی است و جوانان با شور و شوق فراوان به خیابان‌ها ریختند و به جشن و پایکوبی مشغولند و ترافیک سنگین و خیابان‌ها کاملاً قفل شده است. اگر بشار اسد بین مردم کشورش محبوب نبود این‌قدر مردم و جوانان با این شور و شوق به خیابان‌ها نمی‌ریختند و ابراز شادی نمی‌کردند، این همان سوریه‌ای است که رژیم‌های عربی برای سرنگونی این کشور میلیاردها دلار هزینه کردند.

رژیم‌های عربی با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود جنگ ویرانگری را علیه سوریه ــ به این تصور که نظام سوری طی چند هفته سقوط خواهد کرد ــ به راه انداختند ولی در این راه شکست خوردند و نه‌تنها نظام سوریه سقوط نکرد بلکه با برگزاری انتخابات در فضای امن و سالم بیش از گذشته نیرومندتر شد و با انتخاب رئیس جمهور خود به‌سمت ثبات و امنیت و وفاق و آشتی ملی گام برخواهد داشت و در صدد بازسازی ویرانه‌های جنگ برخواهد آمد.

با این انتخابات و رأی ملت به نظام سوریه قدرت چانه‌زنی این کشور نیز در عرصه بین الملل بالاتر خواهد رفت و کشورهای غربی و برخی از رژیم‌های عربی چاره‌ای جز پذیرش رأی ملت سوریه ندارند، چرا که زیر سؤال بردن انتخابات سوریه به‌معنای نادیده گرفتن رأی ملت و شعور سیاسی مردم است و در واقع مدعیان دموکراسی و مدافع رأی ملت زیر سؤال خواهند رفت.

رأی ملت سوریه به بشار اسد در یک کلام "رأی به گزینه مقاومت و پایداری بود"، ایستادگی مقابل جنگ جهانی نابرابر و ویرانگر.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چون مرد بود ایستاد و مقاومت کرد
اشتباهی منفی زدم،...جهان به غفکری به حال این مثبت و منفیا بکن
گودرز
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد قهرمان مبارزه با تروریزم شده است ، تروریزمی که نظام سلطه برعلیه کشورهای مستقل به راه انداخته است . مردم سوریه در مبارزه آبدیده شده اند .
افرین مردم سوریه...افرین!زنده باد مقاومت
رضا
United States
پیام تبریک روحانی به بشار چی شد؟
ح-منصوری
سلام بر بشار اسد قهرمان، حقا که پسر آن شیر مرد زنده یاد حافظ اسد خدا بیامرز هستی. کاش بعضی از افراد انقلابی منحرف واستحاله شده از راه امام خمینی(ره) از بشار اسد درس ادامه راه نیک پدر علیه استعمار وصهیونیست خصوصا مبارزه با آمریکا وتبعیت از ولایت امام خامنه ای(دامت برکاته) را یاد بگیرند.
شرمتان باد سران فتنه واعوان وانصار فتنه گر که اگر یک جو معرفت دینی و علوی را می داشتید آلت دست جاسوسان صهیونیستی مثل جورج سوروس ، نمی شدید وآن 8 ماه کشور رادچار بحران نمی کردید ودل دشمنان نظام اسلامی را شاد نمی کردید ودل مردم مسلمان ایران اسلامی را خون نمی کردید.