شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

سکوت تبریزی درباره سرزمین کهن شکست

يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 362976
کمال تبریزی که پخش سریال «سرزمین کهن» او از شبکه سه سیما به دلیل اعتراض عده‌ای از مردم قوم بختیاری متوقف شده است، درباره آخرین وضعیت سریال و انجام رایزنی‌ها برای حل مشکل پیش‌آمده صحبت کرد.
به گزارش جهان؛ کمال تبریزی کارگردان سینمای ایران درباره حرف و حدیث هایی مبنی بر اینکه وی برای حل مشکلات سریال «سرزمین کهن» در سازمان صدا و سیما حاضر نمی‌شود به مهر گفت: من نمی‌دانم که ریشه این حرف ها کجاست. مشکلی که ما امروز با تلویزیون داریم بر سر اصلاحات و تشکیل جلسه های مختلف و عدم حضور من در این جلسات نیست بلکه مشکل این است که تهیه‌کننده این سریال مبلغ قابل توجهی را از صدا و سیما طلبکار و به همان میزان به عوامل این سریال بدهکار است.

کارگردان سینمای ایران ادامه داد: اولین اتفاقی که باید بیفتد این است که صدا و سیما مطالبات تهیه‌کننده را تسویه کند تا او بتواند برنامه‌ریزی کند و پول عوامل و بازیگرانی را که آمدند و در این پروژه همکاری کردند، پرداخت کند. در واقع مدیران سیما از ما در خواست می کنند که در جلسات حاضر شویم برای تعیین تکلیف و ادامه ساخت این سریال ولی تا وقتی که زمینه تولید فراهم نباشد چه طور می توان به ادامه ساخت پروژه «سرزمین کهن» فکر کرد.

کارگردان فیلم «لیلی با من است» به جلساتش با مدیران رسانه ملی اشاره و بیان کرد: طی جلسات مختلفی که با مدیران سیما داشته‌ایم، پس از ساعت ها بحث و گفتگو به این نتیجه رسیدیم تنها راهی که باقی می ماند این است که تلویزیون پول را به تهیه‌کننده پرداخت کند تا این پروژه دوباره به جریان بیفتد اما در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد. به زعم من این امر طبیعی است و صدا و سیما با بحران های مالی فراوانی مواجه شده و پولی ندارد تا پرداخت کند.

تبریزی بار دیگر تاکید کرد:‌ اولین قدمی که باید برداشته شود این است که مدیران سیما پولی را در اختیار تهیه‌کننده قرار دهند تا او دستش باز شود و بتواند با عوامل تسویه حساب کند. تهیه کننده هزینه های لازم را مکتوب و به سازمان ارائه کرده است و همه چیز منوط به تصمیم گیری مدیران سیما خواهد بود. زمانی که این اتفاق بیفتد می توان درباره سرنوشت «سرزمین کهن» حرف زد.

وی ادامه داد: همه عوامل این سریال پراکنده شدند و در گروه های مختلف مشغول به کار هستند و جمع کردن دوباره این بازیگران کنار هم کار بسیار دشواری است. شهاب حسینی بازیگر اصلی این سریال برنامه های کاری خود را تا پایان سال ۹۳ بسته است، اگر بخواهیم برای حضور در قسمت های بعدی این کار حرف بزنیم، اول باید با او تسویه حساب کنیم و بعد ببینیم که در چه تاریخی آزاد است تا بتوانیم قرارداد خود را برای سال آینده تثبیت کنیم.

کارگردان فیلم «طبقه حساس» تصریح کرد: نکته اصلی این جا است که دوستان کمی فرافکنی می کنند و مساله را طوری بازگو می کنند که انگار ما نمی خواهیم اتفاق تازه ای برای این سریال بیفتد. دوستان اول باید اصل مطلب را برطرف کنند.

تبریزی در پایان درباره اصلاحاتی که قرار است به این مجموعه تلویزیونی وارد شود، گفت: «سرزمین کهن» با اصلاحات درست خواهد شد و به تازگی فرآیندی برای آن پیش آمده است که من معتقدم به زودی همه مسائل آن حل خواهد شد.

به گزارش مهر، سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی است که چندی پیش پخش آن از شبکه سه سیما به دلیل اعتراض قوم بختیاری به برخی دیالوگ‌ها و شخصیت‌پردازی‌های آن متوقف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این آقا کار جنجالی و غیر ارزشی زیاد داشته. از فیلم لیلی با من است گرفته تا مارمولک و سریال سرزمین کهن و فیلم طبقه حساس و غیره