جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

«شیخ شریف» به شبكه دو می‌آید

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 361841
برنامه «شیخ شریف» درباره نخستین روحانی مجروح و اسیر جنگ تحمیلی و نخستین روحانی شهید دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر روی آنتن شبكه دو می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در دفتر تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی، گمنامان و بی نشانان بسیارند؛ بزرگ مردانی که نشان در بی‌نشانی دارند و شیرمردانی که مخلصانه زندگانی خویش را وقف خدمت به خلق و انسانیت کردند و فارغ از هیاهوی سیاسی و دنیوی، تنها برای رضای خدا وارد عرصه مبارزه شدند. رادمردانی که با پایداری و ایثار در حفظ ارزش‌ها و تمامیت ارضی ایران اسلامی و ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود، حماسه‌ای بزرگ آفریدند. حجت الاسلام والمسلمین شریف قنوتی، نخستین شهید روحانیت در دفاع مقدس، از شمار این گمنامان تاریخ انقلاب اسلامی است.
 
«شیخ شریف» عنوان برنامه‌ای است كه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از شبكه دو پخش می‌شود و به نقش حجت الاسلام و المسلمین شیخ شریف قنوتی كه در هشت سال دفاع مقدس و بالاخص واقعه آزادسازی خرمشهر حضور داشته و رشادتهایی از خود به یادگار گذاشته‌اند، می‌پردازد. همچنین در این برنامه به بزرگواری‌های آن شهید بزرگوار از زبان همرزمان شهیدش اشاره خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن شریف طبع» معروف به «شریف قنوتی» اولین شهید روحانی آزاده انقلاب اسلامی است كه در روز 24 مهر ماه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
او نخستین روحانی مجروح و اسیر جنگ تحمیلی، نخستین روحانی شهید دفاع مقدس، نخستین نماینده امام خمینی(ره) كه در جنگ به شهادت رسید، نخستین فرمانده شهید جنگ‌های چریكی و پارتیزانی، تشكیل دهنده گروه‌های مسلح به امر امام خمینی(ره) در سال 1342، نخستین برگزار كننده تظاهرات در شهرستان بروجرد تا جایی كه به عنوان رهبر انقلاب بروجرد معرفی شد، نخستین تشكیل دهنده ستاد پشتیبانی از جبهه های جنگ و حمایت از جنگ زدگان در بروجرد، نخستین ارسال كننده محموله‌های تداركاتی از بروجرد به مناطق جنگی به ویژه خرمشهر، نخستین گروه اعزامی از بروجرد به خرمشهر جهت دفاع از شهر و نخستین گروه مدافع در خرمشهر به نام «لشكر الله اكبر» به حساب می‌آید كه همراه برادران ارتشی و سپاهی به مدت 35 روز مقاومت كردند.
 
در این برنامه تک قسمتی كه كاری از گروه سیاسی شبكه دو سیما به تهیه كنندگی حسین زارع زاده است، مخاطبان با این شهید بزرگوار بیشتر آشنا می‌شوند. «شیخ شریف» شنبه سوم خرداد ساعت 19:30 روی آنتن شبكه دو می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *