جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نوبخت: تورم را تا پایان سال کاهش می‌دهیم

به دنبال گسترش روابط با عربستان هستیم
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب: 360277
سخنگوی دولت با بیان اینکه دنبال گسترش روابط با عربستان هستیم گفت: سفر روحانی به چین هم در راستای تقویت روابط انجام می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از 3 میلیون نفر از مردم بصورت رایگان دفترچه بیمه دریافت کرده‌اند گفت: 3 مورد از 8 مورد طرح تحول درمانی را اجرا کرده‌ایم و 40 تا 70 درصد قیمت تجهیزات پزشکی کاهش یافته است.
 
وی بر همین اساس گفت که برای اینکه این اقدامات به درستی انجام شود، نهاد نظارتی تعریف شده که در بیمارستان‌ها حسن اجرای این کار را کنترل می‌کنند. در خود بیمارستان‌ها نیز واحد بستری و ترخیص بر این امر نظارت دارد و اگر کسی غیر از این موارد مشاهده کرد و با مشکلی مواجه شد، می‌تواند از طریق شماره تلفن 1590 یا پیامک 20001590 این مسائل را منتقل کند.
 
وی با بیان اینکه طبق برنامه اعلام شده، منابع حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به همراه یازده هزار و 300 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی صرف امور تولید و اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها می‌شود، افزود: اجرای طرح سلامت در بیمارستان‌ها آغاز شده و از هشت اقدامی که باید در راستای اجرایی شدن طرح تحول سلامت انجام شود، سه مورد آن اجرایی شده است.
 
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه در روزهای گذشته بعد از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی، بیش از سه میلیون نفر از هموطنان بصورت رایگان دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کردند، یادآور شد: هر فردی که از مسیر نظام ارجاع به بیمارستان‌ها مراجعه کند و همچنین روستائیان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، فقط پنج درصد از هزینه درمان اکنون از آنها دریافت می‌شود و برای سایر افراد فقط 10 درصد دریافت می‌شود.
 
وی ادامه داد: مکانیزم تعیین میزان یارانه بخش تولید در دست تدوین است ،نرخ تورم را تا پایان سال کاهش می‌دهیم و برای ایجاد اشتغال هم برنامه‌هایی داریم.
 
نوبخت همچنین گفت که مبالغ ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی به حساب خزانه واریز نمی‌شود و مبلغ حاصل شده به همراه یازده هزار و 300 میلیارد تومان در راستای اقداماتی که دولت اعلام کرده بود، صرف می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه دنبال گسترش روابط با عربستان هستیم افزود: سفر روحانی به چین هم در راستای تقویت روابط انجام می‌شود.
 
سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود یادآور شد: بیش از 140 هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و 57 میلیارد دلار به صورت ارزی طی 10 ماه آینده در کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد و این تولید را افزایش می‌دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه وزارت دادگستری و اطلاعات مامور شده‌اند اطلاعات لازم را درخصوص اوین را به دولت ارائه کنند گفت: تا ما وظیفه نظارتی خود را انجام دهیم.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه پرداخت یارانه به تمام کسانی که ثبت‌نام کردند ادامه خواهد یافت اظهار داشت: به تدریج به وظایف خود عمل می‌کنیم فعلا از حذف کسی صحبت نمی‌کنیم چون هر وقت از این موضوع صحبت می‌شود خانواده‌های کم‌درآمد نگران می‌شوند.
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه آیا دولت پاسخی به نامه جدید توکلی نماینده مجلس درباره رانت 650 میلیون یورویی می‌دهد، اظهار داشت: قطعا پاسخ داده می‌شود چرا که خود دولت بیش از هر یک از آحاد جامعه به جهت مسئولیتی که دارد در خصوص رانت‌خواری مقاوم و حساس است.
 
نوبخت در ادامه سخنان خود افزود: رسیدگی به دارایی‌های مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است، در حال حاضر همه همکاران بنده در هیئت وزیران همه دارایی‌های خود را به ریاست قوه قضائیه اعلام کردند و ما از اینکه همه چیز شفاف باشد استقبال می‌کنیم و اگر در سایه این شفافیت پیش برویم تخریب‌هایی که ناجوانمردانه بعضاً صورت می‌گیرد می‌توان جلو آنها را گرفت چون همه چیز برای ریاست قوه قضائیه که دارایی‌های همه مسئولان را دارد، مشخص است.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال ‌که چندی پیش رییس‌جمهور از وزارت صنایع بازدید کردند و وزیر صنعت نیز اعلام کرد که ارز مبادله‌ای به خودروسازان اختصاص داده خواهد شد، ولی با توجه به این اقدامات مباحثی در مورد گران شدن قیمت خودرو همچنان مطرح است، گفت: در هیات وزیران این موضوع مطرح شد و دولت مخالفت سریع خود را با هرگونه افزایش غیرقانونی این‌چنینی بیان کرد و مقرر شد وزیر صنعت نظارت لازم را داشته باشد و ما نیز بتوانیم از مردم در برابر افزایش قیمت حمایت کنیم.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه قوه قضاییه اعلام کرده در صورتی که دولت موارد تخلف مستند من روحانی نیستم را اعلام کند و در این ارتباط شکایت کند پیگیری خواهد کرد، افزود: دولت با کناره‌گیری از هرگونه حاشیه‌سازی‌ تمام همت خود را در راستای خدمت به مردم به کار می‌گیرد و خود را موظف به خدمت به مردم می‌داند، شاید عده‌ای تلاش داشته باشند که همت و ذهن دولت را از خدمت به مردم منحرف و به این دعواها معطوف کنند، ولی مردم دولت تدبیر و امید را در این راستا انتخاب کردند که با پرهیز از حاشیه‌ و توجه به حاشیه‌ها به خدمت به مردم بپردازد و ما نیز تمام تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیریم.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیش از 90 درصد مردم در فرم خوداظهاری دریافت یارانه‌ها درآمد خود را به زیر یک میلیون تومان قید کرده‌اند، اظهار داشت: آنچه که مردم عزیز و خوبمان بیان کردند، با بانک‌های مختلف چک خواهد شد و گزارش نهایی آماده خواهد شد که آن را به وقت اطلاع رسانی می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره ارائه دوباره سبد کالا به مردم اظهارداشت: در این که ما علاوه بر پرداخت یارانه‌ نقدی که خودمان را متحد می‌دانیم همان‌طور که در 22 اردیبهشت و 22 فروردین ماه یارانه نقدی را به همه کسانی که ثبت نام کردند واریز کردیم این امر صورت خواهد گرفت.
 
نوبخت با بیان اینکه درباره کسانی که آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که وضعیتشان به گونه‌ای است که حتما به حمایت‌های غذایی و امنیت کالایی نیاز دارند برای آن عده هم دولت به صورت خاص علاوه بر پرداخت نقدی یارانه‌ها سبد کالایی نیز در نظر گرفته و مبالغی نیز برای این موضوع صرف شده است. 
 
وی افزود: اینکه این سبد کالایی به چه شکلی ارائه شود روش ما بر این محور است که کمترین زحمت را به مردم بدهیم و انشاءالله اقشار ضعیف بتوانند از آن برخوردار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *