يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

ارتش آزاد: یا باید عقب می‌رفتیم یا می‌مردیم!

جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 359342
یکی از فرماندهان افراد مسلح وابسته به گروهک «ارتش آزاد» در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی، با اشاره به عقب‌نشینی افراد مسلح از حمص سوریه، اذعان کرد که این عناصر راهی نداشتند جز عقب‌نشینی یا مرگ.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دو روز پس اجرا شدن توافق خروج افراد مسلح از شهر حمص، مهم‌ترین پایگاه گروه‌های مسلح در سوریه، یکی از فرماندهان گروهک «ارتش آزاد»، به نام «سرهنگ زیاد حج عبید» اذعان کرد که افراد مسلح در حمص چاره‌ای جز مرگ یا عقب‌نشینی نداشتند.

حج عبید که روزنامه «عکاظ» عربستان، او را «فرمانده لشگر ۷۷ ارتش آزاد» معرفی کرد، در گفت‌وگو با این روزنامه سعودی گفت: آتش‌بس حمص، فرصتی به انقلابیون شهر داد تا نفسی تازه کنند و صفوف خود را مرتب کنند.

این سرکرده گروهک ارتش آزاد، در حالی مدعی «تازه کردن نفس افراد مسلح در حمص شد» که بر اساس توافق ارتش سوریه و افراد مسلح، این افراد حمص را به شهری در شمال و خارج از این استان، در منطقه‌ای میان استان حمص و حماة، ترک کردند و قرار نیست در حمص باقی بمانند.

حج عبید در ادامه سخنان قابل تأمل خود به عکاظ گفت: عقب‌نشینی تاکتیکی [از حمص] به زبان نظامی، نوعی از انواع جنگ است. ما به مرحله‌ای رسیدیم که یا باید برادران انقلابی‌مان را از داخل شهر عقب‌ می‌کشیدیم [و فرار می‌کردیم] یا اینکه به دلیل قطع کمک نظامی می‌مردیم.

این سخنان از آنجا اهمیت پیدا می‌کند، که تا پیش از این ارتش سوریه هر گاه افراد مسلح را در نقطه‌ای محاصره می‌کرد یا مقابل پیشروی آنان را می‌گرفت، با انتشار اعلامیه‌هایی از آسمان آن نقطه بر روی مواضع افراد مسلح، برای آنان مهلت تعیین می‌کرد که یا تسلیم شوید یا مرگ را انتخاب کنند و گروهک‌های مسلح در پاسخ، حملات خود را تشدید و بر آنچه آن را «انقلاب» می‌نامیدند، تأکید می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *