چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴

اینترپل کدام متهم اختلاس بزرگ را دستگیر کرده است؟

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب: 359117
در تازه ترین اخبار منتشرشده گفته شده است که یکی از متهمان پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی توسط پلیس بین‌الملل ایران دستگیر شده است.
اینترپل کدام متهم اختلاس بزرگ را دستگیر کرده است؟
به گزارش جهان، افکارنیوز نوشت: آنطور که روابط عمومی پلیس بین الملل اعلام کرده است به دنبال پیگیری این پرونده، موضوع در دستور کار پلیس اینترپل ایران قرار گرفت و بر همین اساس یکی از متهمان که به خارج از کشور متواری شده بود با استفاده از توان این پلیس و صدور اعلان قرمز، در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس شناسایی و بازداشت شد.

البته پلیس ناجا این را هم گفته است که متهم مذکور، محمود خاوری نیست و بدین ترتیب امید دستگیری جنجالی ترین شخصیت فراری این پرونده باز هم ناامید شد. درحال حاضرایران درخواست دستگیری تنها ۶نفر را به پلیس بین الملل ارائه کرده است که از این ۶نفر، تنها دو نفر آنها به پرونده سه هزار میلیاردی ارتباط دارند.

در آخرین اقدام پلیس بین الملل در سال ۹۱، این سازمان بین المللی به درخواست ایران، نام محمود رضا خاوری، رییس سابق بانک ملی و از متهمان پرونده «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

بعد از محمودرضا خاوری، نوبت مهرگان امیرخسروی برادر مه آفرید خسروی، متهم ردیف اول پرونده اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی بود که در این فهرست قرار گیرد. درحال حاضر مسئولان می گویند فرد دستگیر شده محمودرضا خاوری نیست بنابراین این گمانه زنی تقویت می شود که نامبرده، مهرگان امیرخسروی یا همسر او باشد. البته در فهرست اینترپل نام دو متهم دیگر که یکی از آنها زن است به جرم اختلاس دیده می شود. زهرا حیدری مورچه خورتی، تنها زنی که توانسته است از دست دستگاه قضایی ایران فرار کند، ۳۷سال سن دارد و متولد تهران است. جرم او اختلاس، پولشویی و جعل اسناد است. محسن سالاروند نیز جوانترین مجرمی است که از ایران خارج شده و اینترپل در تعقیب اوست. او که ۳۲ساله است به جرم مشارکت در اختلاس، پولشویی و جعل اسنادتحت تعقیب است.

مهرگان امیرخسروی، برادر سوم و نفر دوم به لحاظ تصمیم‌گیریهای اقتصادی در این خانواده است. وی متولد ۱۳۴۲ و ساکن شهر رشت بود. مهرگان امیرخسروی، در مرداد ماه سال۹۰ که برادرش به اتهام اختلاس تاریخی زندانی شد، در ترکیه به سر می‌برد. او از همان‌جا به کانادا رفت و به همسرش طوبی عبدلله‌زاده سیاهکلی و دختر و پسرش هیوا و هیراد پیوست. طبق گفته ها و اسناد ثبت شده، دختر مهرگان که در آن زمان ۱۹سال داشت، توانست ویلایی به مبلغ ۱میلیون دلار در ساختمان شماره ۲۱۷ خیابان Dali در وست آیلند مونترال خریداری کند.

گفته می شود، بخشی از پول اختلاس به خارج از ایران منتقل شده است. از این رو با توجه به اینکه همسر و فرزندان «مهرگان امیرخسروی» و «مسعود امیرخسروی» در کانادا و آمریکا ساکن هستند، مقدار قابل توجهی از سرمایه اختلاس شده از طریق برادران مه افرید در طی این سالها به این دو کشور انتقال یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *