کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مطهری: زهر مار! / روحانی هیچ اشتباهی نداشته است

16 ارديبهشت 1393 ساعت 14:57

عصر دوشنبه جلسه ای به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم با حضور علی مطهری در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد که این مراسم حاشیه‌هایی را داشت.


به گزارش جهان به نقل از فارس، جلسه رأس ساعت ۱۳:۴۵ با قرائت کلام‌الله مجید از سوی محمدرضا صلح‌جو معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی شروع شد و پس از آن صلح‌جو بلافاصله و بدون اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، فرصت را در اختیار سید ابوالحسن نائینی سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین قرار داد تا به عرض خیر مقدم‌گویی بپردازد.

نائینی گفت: همواره در روز و هفته معلم به شهید مطهری می‌پردازیم ولی هرگز افکار این استاد فرزانه را عمل نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: چه خوب است که افکار و اندیشه‌های شهید مطهری در متن جامعه بیاید و همه به این افکار عمل کنیم و امروز جای شخصیتی چون شهید مطهری در جامعه کم است.

پس از صحبت‌های نائینی، صلح‌جو از مطهری خواست که به روی جایگاه بیایید که این امر با تشویق حضار همراه بود.

در ادامه علی مطهری با بیان کردن برخی نکات از اندیشه‌های شهید مطهری در خصوص نسل جوان گفت: نسل جوان متعلق به آینده است و نسل فعلی متعلق به گذشته است و بیشتر کشورها بر روی این نسل جوان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی به بیان ویژگی‌های نسل جوان با توجه به اندیشه‌های شهید مطهری پرداخت که پس از گذشت ۴۵ دقیقه صلح‌جو با اشاره به اینکه وقت محدود است و دانشجویان می‌خواهند سئوالات خود را مطرح کنند به بخش نخست سخنان علی مطهری پایان داد.

لازم به ذکر است در بین سخنرانی مطهری برخی از دانشجویان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

با اتمام بخش نخست سخنان مطهری، دانشجویان برای پرسش‌های شفاهی نام‌نویسی کردند و برگه‌هایی هم در میان دانشجویان پخش شد که سئوالات خود را مطرح کنند.

جلسه با پرسش‌های کتبی ادامه پیدا کرد که حضار هرگز پاسخ منطقی از مطهری دریافت نکردند و باز هم شعارها ادامه پیدا کرد تا اینکه نفر دوم حاضر شد تا پرسش خود را از مطهری بیان کند.

مطهری در پاسخ به مشخص شدن جرم سیاسی در مجلس شورای اسلامی گفت: تعریف و احکام جرم سیاسی باید تبیین شود و این امر سازنده است و باید بین مجرم سیاسی و متهم سیاسی تفاوت قائل بود.

وی ادامه داد: قبول دارم که هشت سال گذشته تندروی‌ها در جامعه زیاد بوده و ما باید سعی کنیم که این افراطی‌گری‌ها را کاهش دهیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که چرا با برگزار کنندگان برنامه دلواپسیم هیچ برخوردی نمی‌شود، گفت: اگر آزادی بیان را قبول داریم باید به آن‌ها هم حق دهیم که به صورت آزادانه حرف‌های خود را بزنند و آن‌ها هم با هدف برپا نگاه داشتن نظام این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند ولی باید با آن‌ها بحث کرد.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که چرا رفع حصر صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: ادامه این وضعیت معقول نیست و اینکه نزدیک به سه سال و نیم کسی را در حصر قرار بدهیم، منطقی نیست و نیز درخواست توبه از کسی که کارش را قبول دارد و به آن اعتقاد دارد، منطقی نیست و یا باید دوطرف از خطاها بگذرند یا اینکه باز هم دو طرف مجازات شوند.

این صحبت‌های مطهری با واکنش دانشجویان همراه بود که صلح‌جو آن‌ها را به آرامش دعوت کرد.

مطهری در پاسخ به این سئوال که در زندان اوین چه گذشته است، گفت: بارها از نمایندگان خواستم که برای بازدید به اوین بروند و وضعیت را مشاهده کنند تا معلوم شود که حق با چه کسی است ولی متأسفانه هیچ یک از نمایندگان حاضر نمی‌شوند.

وی باز در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان خاطرنشان کرد: حصر بدون محاکمه منطقی نیست و قوه قضائیه نباید بدون محاکمه موسوی و کروبی را حصر می‌کرد.

این نماینده مجلس گفت: ژنو به نفع کشور است و به نتیجه هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ چه کسی مقصر بود، عنوان کرد: همه تقصیرها به گردن موسوی و کروبی نبود و اینها را به این سمت هل داده بودند؛ موسوی باید مصلحت نظام و اسلام را می‌دید و می‌گفت که من هم مانند امام علی(ع) از حقم گذشتم.

این مسئله با واکنش شدید دانشجویان روبه‌رو شد که مطهری در یک اقدام جالب با اهانت به دانشجویان از واژه «زهر مار» استفاده کرد که دانشجویان در مقابل این عمل شعار «آزادی بیانش همینه ‌همینه» سردادند.

مطهری هنگام خروج از سالن با سؤال یکی از دانشجویان که آیا روحانی هیچ خلافی را انجام نداده است، مواجه شد و گفت: خیر!


سپس یکی از دانشجویان گفت پس چرا خود روحانی از مردم عذرخواهی کرده است که مطهری پاسخ وی را نداد.

در پایان مطهری به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص شخصیت شهید مطهری پاسخ نداد.


کد مطلب: 358924

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/358924/مطهری-زهر-مار-روحانی-هیچ-اشتباهی-نداشته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com