پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۷

دعا کنید گرانتر از این نشود!

شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 358313
غلامعلی حدادعادل گفت: اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با ممیزی درست است، ولی کامل نیست. مردم حتماً باید نظارت کنند و مسئولین دولتی که مشغول نظارت هستند منتخب مردم بوده و رفتار وزارت ارشاد در ممیزی رفتاری است که مردم دوست دارند.
دعا کنید گرانتر از این نشود!
به گزارش جهان به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی دقایقی پیش از شبستان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگاران در رابطه با تماشای مستند «من روحانی هستم» گفت: مستند «من روحانی هستم» را ندیدم و چون ندیدم اظهارنظری نمی‌کنم.

وی در ارتباط با اظهارات رئیس‌جمهور در رابطه با ممیزی توضیح داد: این حرف درست است، ولی کامل نیست. مردم حتماً باید نظارت کنند و مسئولین دولتی که مشغول نظارت هستند منتخب مردم بوده و رفتار وزارت ارشاد در ممیزی رفتاری است که مردم دوست دارند. کتاب باید در ارشاد بررسی و ممیزی شود، مردم نیز باید نظارت کنند. نظارت باید عاقلانه و حکیمانه باشد. نباید به صرف یک کلمه که در کتابی است، اجازه دهیم یا ندهیم کتاب منتشر شود.

حداد عادل در پاسخ به وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور گفت: اگر تلویزیونی‌ها اجازه دهند،‌مردم مطالعه هم می‌کنند. تلویزیون با راه‌اندازی کانال‌های گوناگون و ایجاد برنامه‌های مختلف و مسابقات متنوع، اجازه کتابخوانی به مردم نمی‌دهد. سابق که اینها نبود مردم بیشتر مطالعه می‌کردند. تلویزیون در برنامه‌های خود به کتاب بیشتر بپردازد و پیشنهادم این است که یک شبکه تلویزیونی مختص کتاب راه‌اندازی شود و به جریان نقد عمومی کتاب کمک کند.

رئیس فرهنگستان زبان افزود: من به طور متوسط روزانه ۱۰ جلد کتاب به کتابخانه‌ام اضافه می‌کنم که ماهانه رقمی نزدیک به ۳۰۰ جلد کتاب می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال ارزان شدن کتاب گفت: بعید است چیزی ارزان شود و دعا کنید گرانتر از این نشود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کنم، حتی در ماشین هم مشغول مطالعه می‌شوم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مـرتـضـی
فکر می کنید بعدِ این 4سال چیزی جز بهونه جویی تحویلمون می دن؟؟
s
احسنت به این اخلاق و ادب دکتر حداد عادل.
در عین احترام به فرد، نظر نقد و تکمیلی خودش رو هم بیان میکنه.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
درمورد توافق ژنو ودولت شفاف سازی کنید
نورالدین
United States
اینایی که منفی دادن نظرشون اینه که نباید شفاف سازی بشه و هیچ کس حق حرف زدن نداره دیگه؟؟؟
آقای دکتر ! اندازه کتابخانه تان چقدر است ؟ اندازه خانه تان چقدر ؟
مطمئنا به اندازه ویلاها و خونه ی بعضی نمیشه!
وقتی کتاب تاریخ شعر رمان سانسور میشود چه انتظاری دارید که کتابخوان زیاد شود