کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گاف پادشاه عربستان

13 ارديبهشت 1393 ساعت 1:51

پادشاه عربستان در مراسمی رسمی با اشتباه لفظی خود سوژه جدیدی به فعالان در شبکه‌های اجتماعی برای تمسخر داد.


به گزارش جهان به نقل از العالم، عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، در مراسم گشایش یک استادیوم در شهر جده، مردم کشور خود را «ملت برادر ِ سعودی» خواند که این اشتباه لفظی پادشاه، در یک نوار ویدیویی ۴ ثانیه ای، بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شد و واکنش های مختلف و متفاوت زیادی را در بین کاربران سعودی به همراه داشت.

این اشتباه لفظی شاه ۹۰ ساله سعودی به سرعت به پایگاه اجتماعی توییتر کشیده شد؛ به طوری که هشتگی تحت عنوان «ملت برادر ِ سعودی» ایجاد شد. کاربران سعودی به دو گروه معترض و طرفدار شاه سعودی تبدیل شدند و هریک نقطه نظرات خود را درباره این اشتباه عبدالله بن عبدالعزیز مطرح کرد.

معترضان و مخالفان پادشاه عربستان، این گاف را نشان دهنده کهولت سن و ضعف حافظه پادشاه سعودی دانستند و در مقابل طرفداران او، سوء استفاده مخالفان از این گاف را نشان دهنده سوء نیت آنان برشمردند.

گفتنی است که در یک کشور عربی، برای خطاب کردن ملت های سایر کشورهای عربی، از عبارت «ملت برادر» استفاده می شود.

حرف و حدیث درباره وضع سلامتی پادشاه عربستان مساله تازه ای نیست؛ به ویژه که حال این پادشاه کهنسال، روز به روز بدتر می شود و وجود شواهد و قرائنی نظیر تعیین جانشین برای ولیعهد نیز از نشانه های جدی شدن نابسامانی وضعیت سلامتی او به شمار می رود.


کد مطلب: 358235

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/358235/گاف-پادشاه-عربستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com