جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۲
وزیر امورخارجه عمان ادعا کرد؛

عربستان با سفر ظریف به ریاض مخالفت کرد

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 355931
یوسف بن علوی در مصاحبه با رونامه الحیات تاکید کرد آمریکا و ایران با این نتیجه رسیدند که گفتگو کنند و به توافق دست یابند.
عربستان با سفر ظریف به ریاض مخالفت کرد
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "یوسف بن علوی" در مصاحبه با روزنامه الحیات چاپ لندن پیرامون تلاش سلطنت عمان برای میانجی‌گری برای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ و درخواست میانجی‌گری از ناحیه واشنگتن و یا تهران برای این کار اظهار داشت : عمان مانند کشورهای دیگر در شورای همکاری خلیج فارس خواستار فراهم سازی ثبات در منطقه است.

وی در ادامه با بیان اینکه آنچه که رخ داده این است که ایالات متحده آمریکا و ایران به این نتیجه رسیدند که گفتگو کنند و به توافق دست یابند گفت : اراده توافق بین طرفین به دلیل آنکه وقتش رسیده بود ، وجود داشت و هر گونه جایگزین برای گفتگو مصیبت بار خواهد بود و این موضوع یک فرصتی بود که ثبات در منطقه تحقق یابد.

وزیر امورخارجه عمان در بخش دیگری از مصاحبه خود پیرامون عدم اطلاع رسانی این کشور به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درمورد مذاکرات ایران و آمریکا اظهار داشت : این موضوع به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مربوط نمی‌شد بلکه اختصاص به طرف ایرانی و آمریکایی داشت و این دو کشور با کشورهای حوزه خلیج فارس در ارتباط هستند. تهران و واشنگتن هستند که در مورد مسکوت و محرمانه ماندن مذاکرات پس از اینکه به مرحله‌ای رسیدند که یا ورود به گفتگو و یا ورود به درگیری را انتخاب کنند ،تصمیم می‌گیرند.

"یوسف بن علوی" همچنین مخالفت عربستان سعودی با سفر وزیر امورخارجه ایران به این کشور را منکر نشد و گفت : اما با این وجود نیازی به میانجی‌گری بین ریاض و تهران نمی‌بینم.

وی با ابراز آمادگی برای میانجی‌گری بین ریاض و تهران با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور افزود : عمان به شرطی به میانجی‌گری بین عربستان و ایران دست می‌زند که طرفین آماده آن باشند.

وزیر امورخارجه عمان همچنین تشکیل شورای اقلیمی به جای شورای همکاری خلیج فارس با حضور ایران و عراق را رد کرد و مدعی شد : ایران این امکان را ندارد که به بستن تنگه هرمز مبادرت کند و به نفع این کشور نیست که به این کار دست بزند به دلیل ایکنه تجارتش با جهان از طریق این تنگه انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناسسسسسسسسسس
بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی.......!!
Iran, Islamic Republic of
الان کامنت میذارن ه زمان احمدی نژاد عزت داشتیم