سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

زمان پرداخت قسط دوم حج تمتع۹۳ اعلام شد

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 354715
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زائران حج تمتع ۹۳ قسط دوم هزینه سفر خود را در هفته اول اردیبهشت ماه پرداخت کنند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، سعید اوحدی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار هزینه سفر حج در دو قسط از زائران دریافت می‌شود، افزود: زائران قسط اول سفر حج آتی را که مبلغ آن پنج میلیون تومان بود در بهمن و اسفند پارسال پرداخت کردند که مبلغ دریافتی از زائران بابت قسط اول با کسر یک میلیون تومان ودیعه در بانک و سود سپرده حج دو و نیم تا سه میلیون تومان بوده است.

وی گفت: طبق اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، قسط دوم هزینه سفر حج تمتع هفته اول اردیبهشت ماه از زائران دریافت خواهد شد که مبلغ قسط دوم برابر با قیمت تعیین شده برای هر کاروان بر اساس گروه قیمتی با کسر پنج میلیون تومان مربوط به قسط اول خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت، حداقل و حداکثر هزینه سفر حج آتی را هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: کف قیمت ها نسبت به پارسال هیچ تغییری نکرده است، اما سقف قیمت ها با توجه به افزایش کیفیت هتل ها حدود ۲۵۰ هزار تومان نسبت به حج گذشته افزایش داشته است.

اوحدی ادامه داد: هزینه حج تمتع ۹۳ در اصل بایستی مبلغ ۶۵۰ هزار تومان افزایش می‌یافت که با مدیریت خوب هزینه ها و حضور بهنگام در بازار عربستان و صرفه‌جویی‌های صورت گرفته هزینه سفر صرفاً در برخی گروه ها تا مبلغ ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی گفت: ظرفیت کاروان‌های حج ۹۳ در سراسر کشور تکمیل شده است و به زودی کلاس آموزشی مناسک حج برای زائران در کاروان‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: نخستین گروه از زائران حج تمتع آتی ۱۸ شهریورماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *