سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

مرگ یک امریکایی عضو جبهه النصره در امریکا

جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 354291
جنازه یک جوان آمریکایی عضو شورشیان موسوم به ارتش آزاد سوریه که با گروه تروریستی جبهه النصره در این کشور نیز ارتباط محکمی داشت، روز گذشته در خانه پدری اش در ایالت آریزونا کشف شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا به نقل از شبکه خبری ای بی سی، هنوز علت مرگ ˈاریک هارونˈ ۳۱ ساله که به ˈامریکایی جهادیˈ شهرت داشت، معلوم نشده است.

او در پایگاه های ایالت میزوری و کانزاس تعلیم دیده بود و مدتی نیز در صفوف شورشیان ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای دولتی این کشور می جنگید.

بر اساس این گزارش، هارون که در شهر فینیکس در ایالت آریزونا زندگی می کرد، طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ به عضویت ارتش ملی آمریکا درآمده بود. وی چند سال پس از اتمام خدمت در ارتش آمریکا، به عضویت جبهه النصره درآمد که در جامعه بین المللی به عنوان یکی از خشن ترین گروه های تروریستی شناخته می شود.

وی پس از چند ماه نبرد در کنار ارتش آزاد سوریه و مشهور شدن به ˈآمریکایی جهادیˈ برای ملاقات با مقامات آمریکا و جلب حمایت بیشتر واشنگتن از نیروهای مخالف دولت سوریه به کنسولگری آمریکا در استانبول سفر کرد اما در آنجا به اتهام کمک و عضویت در گروه تروریستی النصره دستگیر شد.

هارون، پس از گذراندن ۶ ماه در سلول انفرادی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ از زندان رهایی یافت و دولت آمریکا را به خیانت علیه خود متهم کرد. او همچنین هرگونه همکاری با گروه النصره را رد کرد.

خبر مرگ هارون روز گذشته در اطلاعیه ای از سوی پدرش اعلام شد که مرگ وی را ناگهانی خواند.

بنا به گزارشها، هارون پس از آزادی از زندان همچنان برای برگشت به سوریه تلاش می کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *