جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۰
۴

طنزهاي تلخي براي انصراف از دریافت يارانه

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 353823
داستان پر حاشيه دريافت يا انصراف از دريافت يارانه ها موضوعي ست كه به تازگي بازار محافل را به شدت گرم كرده به نحوي كه كمتر مجلس و جمعي مي توان يافت كه به اظهار نظر در اينباره پرداخته نشود. از انتقادها و حمايت ها از طرح هدفمندي يارانه ها گرفته تا تحليل هاي اقتصادي و بيم و اميدهاي پس از آن.
طنزهاي تلخي براي انصراف از دریافت يارانه
به گزارش جهان به نقل از رویش نیوز، اما در حاشيه اين اتفاق مهم، رخداد فرهنگي ديگري هم در حال وقوع است، و آن ناديده گرفتن شان افرادي است كه يارانه مي گيرند. اين موضوع تا حدي است كه در برخي تبليغات و حتي اطلاع رساني هاي رسمي از الفاظي استفاده مي شود كه لزومي ندارد اين الفاظ را به متقاضيان دريافت يارانه اطلاق كنيم و در مقابل افرادي را كه از دريافت يارانه انصراف مي دهند را قهرمان و پهلوان بناميم. در تازه ترين مورد هم دكتر مسعود نيلي - مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور - در گفتگوي ويژه خبري گفت: نام انصراف دهندگان به‌عنوان قهرمانان توسعه و پیشرفت کشور درج می‌شود.

اگر در شبكه هاي اجتماعي و سايت هاي خبري و غير خبري، چرخي بزنيم متوجه خواهيد شد كه موجي طنزگونه در اين رابطه به راه افتاده كه خواندن برخي از مطالب خالي از لطف نيستند. رويش نيوز گلچيني را براي مطالعه فراهم نموده است:

* ابن سوبسيت بلخي مي گويد ،چند وقتي بود که غذا از مري ام پايين نمي رفت وهر چه در دهان مي نهادمي ، در گلو گير همي کرد ،به نزد طببيان همي رفتم و نسخه ها دادند و افاقه نکرد ،تا شبي پير طريقتي فرمود از گرفتن يارانه انصراف همي ده ،بهبودي حاصل همي آيد ،فردا انصراف همي دادم و از آن روز ، مسير مري تا معده گشوده همي گشت و بهبود حاصل همي آمد.

* شيخ را گفتند به جز صدقه ،چه چيز ديگري رفع بلا همي کند فرمود انصراف از گرفتن يارانه

* آورده اند که يارانه بگيري را ديدند که در قعر جهنم ، گرفتار چهل و پنج اژدهاي دو سر همي بود و فرياد کنان کمک همي طلبيد و کسي به فرياد او نرسيد و صالحان همي گفتند که اين چهل و پنج اژدها همان چهل و پنج هزار تو مان يارانه اي است که وي در طول حيات مي گرفته است و از گرفتن آن انصراف نداده است.

* بزرگي مي گويد خواب همي ديدم که به بهشت همي رفته ام . اما دست هايم به سوي جهنم همي دراز است و در آتش مي سوزد ،خواب خويش نزد معبران همي بردم .گفتند اين دستاني است که در دنيا به سوي يارانه گرفتن دراز بوده است و هم اينک به آتش جهنم گرفتار همي شده است.

* آيا مي‌دانيد بر اساس آخرين تحقيقات پزشکي، احتمال ابتلا به سرطان معده در کساني که يارانه مي‌گيرند بيست و هشت درصد بيشتر از کساني است که دست‌شان توي جيب دولت نيست؟

* خيزيد و خز آريد كه هنگام خزان است
يارانه نگيريد كه دولت نگران است

دخل همه را كرده طرف خرج عطينا
اين كار ز موجودي صندوق عيان است

فيكس است حقوق من و تو در همه سال
نرخ همه اجناس ولي در نوسان است

يارانه نگيريد اگرچند بميريد
در روز جزا اجر همه باغ جنان است

يارانه نگيريد كه چرك كف دست است
چركي كه پر از ميكروب و آسيب و زيان است

اين چرك ولي بهر فلاني شده نعمت
بابك همه جا در پي اين چرك روان است

طي دو سه سالي شده در چرك شناور
دارايي او گُنده تر از حدس و گمان است

* ﺭﻭﺍﻧﮑﺎﻭﺍﻥ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻤﺘﺮ ﺑﻪ ﺍﻓﺴﺮﺩﮔﯽ ﻭ ﺩﭘﺮﺷﯿﻦ ﻣﺒﺘﻼ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ ﺭﻭﺍﻧﮑﺎﻭﺍﻥ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺁﻟﺰﺍﯾﻤﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺯﯾﺮﺍ ﻫﻮﺵ ﻭ ﺣﻮﺍﺱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﻣﯽﺑﺮﺩ.
ﺳﺘﺎﺩ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﻧﺼﺮﺍﻑ ﺍﺯ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ

* الا ايرانيان، فصل اميد است/ بيا بگذر از اين چرک کف دست/ بيفروزان چراغ خانه‌ات را/ رها کن مبلغ يارانه‌ات را

* انصراف از دريافت يارانه هشتاد نوع بلا را دفع مي‌کند يا لااقل به تعويق مي‌اندازد.

* آيا مي‌دانيد نگرفتن يارانه موجب افزايش قد، کاهش وزن، کنترل قند و چربي خون و افزايش طول عمر مي‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عالییییییییییییییی بود.افرین.
زیر نویس صدا و سیما: کسانی که از گرفتن یارانه انصراف دهند از پرهیزکارانند.
علی
بسیار بی مزه بود!
با تشکر
عیار دولت یازدهم در نحوه تطمیع و تهدید مردم به انصراف از یارانه ها پیدا شد! آیا این است اعتقاد به مردم