دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

اولین پیروزی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب: 352646
تیم فوتبال استقلال که در دور رفت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته بود نتایج قابل قبولی کسب کند، در شروع دور برگشت به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کرد تا برای بازی های آینده امیدوار بماند. شاگردان امیر قلعه نویی در شرایطی برابر الجزیره به پیروزی رسیدند که از سه بازی گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده بودند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در آغاز دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا شامگاه امروز چهارشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه محمد زاید شهر ابوظبی امارات به مصاف تیم الجزیره رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. محمد قاضی در دقیقه ۷۰ زننده گل استقلال در این دیدار بود.

شاگردان امیر قلعه نویی که نتوانسته بودند در سه بازی دور رفت نتایج قابل قبولی کسب کنند و با یک امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار داشتند، با هدف رسیدن به پیروزی و بازگشت شانس صعود راهی میدان شدند اما این تیم الجزیره بود که در دقایق ابتدایی استقلال را تحت فشار گذاشت.

هر چند الجزیره موقعیت های خوبی را روی دروازه استقلال ایجاد کرد و می توانست در نیمه اول به گل برسد اما در چند صحنه مهدی رحمتی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با اینکه نتیجه تساوی با الجزیره در امارات نتیجه قابل قبولی برای استقلال محسوب می شد، اما از آنجایی که این تیم برای زنده ماندن شانس صعودش تنها به پیروزی نیاز داشت، ناگزیر به پیروزی بود. به همین خاطر امیر قلعه نویی با گذشته دقایقی از نیمه دوم دست به تغییراتی زد که پاسخ مثبت هم گرفت.

شاگردان قلعه نویی که به اهمیت سه امتیاز این دیدار نیاز داشتند در اواسط نیمه دوم نبض بازی را در اختیار گرفتند و خود را به دروازه حریف نزدیک کردند و بالاخره در دقیقه ۷۰ موفق شدند به گل برتری دست پیدا کنند. در این دقیقه مهدی نظری از گوشه محوطه جریمه تیم الجزیره به عمق مدافعان که پاس عرضی او به ایمان مبعلی رسید و او هم محمد قاضی را در موقعیت گل قرار داد و قاضی با ضربه ای زیبا دروازه حریف را باز کرد.

بعد از این گل بازهم استقلال می توانست دروازه حریف را باز کند اما مهاجمان کم دقت بودند. در دقایق پایانی تیم الجزیره فشار زیادی وارد کرد تا بتواند از یک شکست خانگی فرار کند اما مدافعان استقلال خصوصا دروازه بان این تیم یعنی سیدمهدی رحمتی با هوشیاری و عملکرد قابل قبولی که داشتند، اجازه ندادند تیم الجزیره به گل برسد تا سه امتیاز ارزشمند نصیب شاگردان امیر قلعه نویی شود.

استقلال با این پیروزی ۴ امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد. در دیگر دیدار همزمان این گروه تیم الشباب برابر الریان به پیروزی ۲ بر صفر دست پیدا کرد تا همچنان صدرنشین گروه باشد.

جدول رده‌بندی گروه A:
۱ - الشباب عربستان ۹ امتیاز
۲ - الجزیره امارات ۷ امتیاز
۳ - استقلال ایران ۴ امتیاز
۴ - الریان قطر ۳ امتیاز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *