چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

انتشار گزارش تکراری احمدشهید علیه ایران

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 349787
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران با انتشار گزارشی جدید ادعاهای قبلی خود نسبت به نقض حقوق بشر در ایران را تکرار کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران متن گزارش ۲۳ صفحه ای ماه مارس خود را در سایت شخصی اش منتشر کرد.

وی در این گزارش با اشاره به برخی اقدامات مثبت دولت جدید ایران از جمله پیشنهاد منشور حقوق شهروندی و نیز آزادی ۸۰ نفر از زندانیان مدعی شد این اقدامات هنوز پاسخگوی نگرانی های سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی نیست.

در این گزارش با دخالت آشکار در امور داخلی و مباحث قضایی کشورمان نسبت به عدم تطابق قوانین ملی ایران با قواعد بین المللی و تعهدات دولت انتقاد شده است.

احمد شهید در ادامه تحولات اخیر در روابط ایران را برای فرصتی برای همکاری های آینده خوانده است. بعلاوه وی از تعداد بالای اعدام ها در ایران انتقاد کرده است. وی در بخشی از این گزارش مدعی شده است ارگان های دیگر در تصمیمات قضات دخالت کرده و آنها استقلال رای ندارند.

وی افزوده است برای تهیه گزارش با ۷۲ ایرانی در کشورهای هلند، فرانسه و آلمان مصاحبه کرده است.

احمد شهید در حالی مدعی شده است که داده های خود را بر اساس گفتگو با منابع معتبر جمع آوری کرده است که اکثر منابع موثق وی اعضای گروهک های ضد انقلاب و معاندان جمهوری اسلامی ایران هستند. مقامات کشورمان پیش از این اعلام کرده بودند گزارش های وی سیاسی و به دور از بی طرفی و بر اساس اطلاعات مخدوش تهیه می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دکترحاتمی
آقای احمدشهیدبه ایران دعوت شوندوباایشان مذاکره شود.