شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
لزوم رعایت فرهنگ زیست محیطی در جامعه؛

توسعه با مديريت زيست‌محيطی همراه باشد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 348730
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست کشور تاکید کرد: توسعه بايد با مديريت زيست محيطي صورت گيرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، معصومه ابتکار عصر شنبه در شورای اداری استان گیلان افزود: در همه مولفه هاي توسعه اي بايد به محيط زيست توجه شود.

وی اظهارداشت: شرايط در بهره برداري از منابع متناسب با ميزان منابع نيست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در سياست هاي زيست محيطي نيازمند تحول اساسي است و توسعه بايد با مديريت زيست محيطي صورت گيرد.

استاندار گيلان نیز در این نشست گفت: فرآيند توسعه در بستر محيط زيست خط مشي کلان دولت تدبير و اميد است.

محمد علي نجفي با بيان اينکه در چند سال اخير روند تخريبي محيط زيست افزايش يافته است، افزود: بدون تعقل و ارتقاي پايداري زيست محيطي توسعه نامتوازن تشديد و هزينه هاي جامعه براي مقابله با تهديدات زيست محيطي افزايش مي يابد.

وي اظهارداشت: دولت تدبير و اميد در اين باور است که سرنوشت انسان ها در گرو توجه به مسائل زيست محيطي است و اگر توازن در محيط زيست کشور ايجاد نشود تا امنيت ملي را دچار مشکل کند.

نماينده عالي دولت در گيلان کاهش ذخاير آب، آلودگي هوا و چراي بي رويه دام را از مشکلات زيست محيطي اين استان دانست و گفت: دولت يازدهم مصمم است توسعه فرهنگي و اجتماعي را در سايه توسعه زيست محيطي کشور گسترش دهد.

وی همچنین خواستار توجه ويژه به لايروبي رودخانه ها و احياي تالاب بين المللي بندر انزلي شد و اذعان داشت: براي تکميل اين طرح ها نيازمند اعتبارات ويژه ملي است.

نجفی با اشاره به اينکه شهر صنعتي رشت جزء هشت شهر صنعتي بزرگ کشور است، گفت: در هفت شهرک صنعتي استان تصفيه خانه صنعتي ساخته شده است.

وی با اشاره به پسماندهاي شهري و روستايي تصريح کرد: عليرغم اينکه گيلان استاني با فرهنگ و پيشينه تاريخي، پاکيزه و ميهمان نوازي است متاسفانه چهره خوبي در شهرهاي استان ديده نمي شود و شهرداران به پاکيزگي شهرهاي استان توجه ويژه اي بايد داشته باشند.

استاندار گیلان افزود : يکي از روزهاي هفته آخر سال در استان روز پاکسازي گيلان نامگذاري شده که اين امر با همکاري همه مديران دستگاه هاي اجرايي، فرمانداران، بخشداران، دهياران، شهرداران و شوراهاي اسلامي شهر و روستا به اجرا در مي آيد.

وي با تاکيد براينکه بايد فرهنگ پاکسازي محيط نهادينه شود و دغدغه جوانان و مردم باشد، اظهار داشت: اين مسئله را براي ميهمانان و مسافراني که به استان مي آيند باید نهادينه کنيم که کنار سواحل و خيابان ها جاي زباله نيست.

نجفی ادامه داد: اگر نتوانيم فرهنگ پاکسازي محيط را اشاعه دهيم در آينده ديگر شاهد شهرهاي پاک و زيبا و سبز نخواهيم بود.

غلامعلی جعفرزاده از نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي هم با بيان اينکه گيلان داراي محروميت هاي زيادي است، گفت: جنگل سراوان رشت از مناطق گردشگري استان است متاسفانه محلي براي دفن زباله ها وشيرابه ها تبدیل شده است که احداث کارخانه زباله سوز براي رفع اين مشکل زيست محيطي بسيارداراي اهميت است.

ايرج نديمي نماينده لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي نيز با تاکيد براينکه محيط زيست بايد در خدمت توسعه باشد، افزود: محيط زيست يک مسئله فرابخشي بوده و سازمان حفاظت محيط زيست نمي تواند هيچگاه با هيچ سازماني ادغام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *