دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ولایتمداری ویژگی بارز شهید باکری بود

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 348211
همرزم سردار شهید مهدی باکری گفت: ولایتمداری و پیروی کامل از منویات رهبری از ویژگی های بارز فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود.
به گزارش جهان، سردار سیدحجت کبیری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه شهید باکری انسانی ارزشمند با ابعاد شخصیتی متعالی بود، افزود: این شهید تمام سخنرانی های امام خمینی(ره) را به دقت گوش می داد و سپس با تشکیل شورایی به تبیین ابعاد سخنرانی ها و انتظارات رهبری از مردم می پرداخت.

وی تاکید کرد: شهید باکری با این اقدام به دنبال جاری و ساری کردن منویات ولایت فقیه در زندگی فردی، اجتماعی و نظامی همرزمانش بود.

سردار کبیری گفت: انتقال خواست های رهبری به دیگر آحاد جامعه به ویژه بسیجیان از دیگر خواست های اصلی این شهید راه اسلام بود که همواره در جلسات متعدد به آن تاکید داشت.

وی با اشاره به برگزاری یادواره سردار شهید مهدی باکری در تبریز اظهارکرد: همچون سال های گذشته این آیین فردا /پنجشنبه/ در دو نوبت در تالار مصلی امام خمینی(ره) و مسجد جامع تبریز برگزار می شود.

سردار کبیری با بیان اینکه اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی از علاقمندان شهید مهدی باکری و از فرماندهان لشکر عاشورا است، گفت: بنا به تاکیدات وی، یادواره این شهید امسال با شکوه بیشتر و همکاری و تعامل تمام ادارات استان در تبریز برگزار می شود.

وی اظهارکرد: در آیین های فردا که از ساعت ۱۹ پس از نماز مغرب و عشاء در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود، برنامه های ویژه ای همچون قرائت قرآن توسط قاریان بزرگ کشور، اجرای تئاتر فرم و سرود ویژه شهدای عملیات بدر و خیبر توسط استاد قره باغی اجرا می شود.

سردار کبیری سخنرانی، مداحی، خاطره گویی، حضور خانواده شهید مهدی باکری، شهید زین الدین و سردار شهید ناصر کاظمی را از دیگر ویژگی های مراسم فردا عنوان کرد.

وی اظهار کرد: همچنین در یادواره فردا احسان باکری فرزند شهید حمید باکری نشان شهروند افتخاری تبریز را دریافت می کند.

این همرزم شهید حضور دانشجویان و جوانان در یادواره شهدای انقلاب را از اهداف مهم اینچنین آیین هایی عنوان و اضافه کرد: تبیین جایگاه شهدای انقلاب به عنوان الگوهای بزرگ جوانان از دیگر اهداف برگزاری این یادواره هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *