دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

رویارویی ایران با ماکت نیجریه در آزادی

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 347800
تیم ملی فوتبال کشورمان فردا (چهارشنبه) در دیداری دوستانه میزبان تیم گینه است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، تیم ملی ایران که در آخرین دیدارش در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با پیروزی مقابل کره جنوبی به عنوان صدرنشین گروه A آسیا صعود کرد، بعد از مدت‌ها چند روزی است که اردویی تشکیل داده و بعد از بازی عصر روز دوشنبه مقابل کویت در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا۲۰۱۵ استرالیا، میزبان تیم ملی گینه در دیداری دوستانه خواهد بود. این دیدار فردا ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.


با توجه به فاصله زمانی کم بین این ۲ مسابقه، کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت مقابل کویت به بازیکنان اصلی استراحت بدهد و تیم ملی را با ترکیبی از نفرات دوم و سوم (ذخیره‌ها و جوان‌ها) به میدان بفرستد. با این حساب دیدار با گینه را باید اولین گام جدی ملی‌پوشان ایران در مسیر آماده‌سازی برای جام جهانی پیش‌رو دانست. تیم ملی در حالی نخستین دیدار دوستانه‌اش در این زمینه را برگزار می‌کند که دیگر نمایندگان آسیا در برزیل ۲۰۱۴ تا امروز بازی‌های دوستانه متعددی را برگزار کرده‌اند و در این بین با چند قدرت اول فوتبال دنیا هم دیدار داشته‌اند.



طبق فهرست اعلام شده، «میشل دسویه» سرمربی فرانسوی تیم ملی گینه ۲۲ بازیکن را برای رویارویی با شاگردان کی‌روش به اردوی تیمش دعوت کرده که چهره‌های شاخص فوتبال گینه همچون «کوین کونستانت» بازیکن میلان ایتالیا، «ایساگا سیلا» که در تیم تولوز فرانسه توپ می‌زند، «فلورنتین پوگبا» مدافع سنت اتین و «سادیو دیاله» هافبک لوریان فرانسه و «بانگورا آلهاسان» که در تیم رایو وایکانو اسپانیا بازی می‌کند هم در این فهرست حضور دارند. گینه در آخرین رده‌بندی فیفا با یک پله سقوط در رده شصت‌ودوم قرار دارد.

تدارک بازی با گینه در حقیقت نهایت تلاش کی‌روش و فدراسیون فوتبال بوده برای آشنا کردن ملی‌پوشان با سبک بازی حریف آفریقایی تیم ملی در گروه F جام جهانی یعنی نیجریه که بی هیچ حرف و حدیثی چند سر و گردن از گینه بالاتر است با این حال در چنین شرایط نامساعدی عملی شدن همین مسابقه را هم باید غنیمت شمرد. در حالی که فدراسیون فوتبال ما گرفتار ضعف مالی و ارتباطات بین‌المللی است، حضور گینه در ایران برای شروع خوب اما لازم است خاطرمان باشد حریفان ما در جام جهانی در رده‌های سوم (آرژانتین)، هفدهم (بوسنی و هرزه‌گوین) و چهل‌وهفتم (نیجریه) رنکینگ فیفا قرار دارند.



در هر حال کنار هم بازی کردن نفرات اصلی تیم ملی بعد از مدت‌ها و در حالی که تمرین چندانی هم با هم نداشته‌اند موجب افت کیفی در عملکرد تیمی آنها خواهد شد به نحوی که نمی‌توان انتظار داشت شاهد یک بازی هماهنگ و تاکتیکی از تیم ملی باشیم. بازی با گینه فقط یک شروع است و در حقیقت مرحله اول نقشه آماده‌سازی تیم ملی محسوب می‌شود. در نهایت باید دید کی‌روش چه اهدافی برای این بازی در نظر گرفته و بعد از بازی چند درصد از هدف‌گذاری او برآورده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *