کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرگزاری دانشجو، «ستاره‌دار» شد!

12 اسفند 1392 ساعت 16:03

چیزی نگذشت که دیدیم دولت محترم، رسانه دانشجویان را ستاره دار کرد و با برخورد گزینشی خود، آن را به حاشیه کشید و از حضور این رسانه در جلسات و سفرهای هیئت دولت محروم کرد.


به گزارش جهان، خبرگزاری دانشجو در مطلبی نوشت: یکی از وعده های انتخاباتی دکتر روحانی لغو ستاره دار کردن دانشجویان بود که با استقبال قشر دانشجو روبرو شد، اما چیزی نگذشت که دیدیم دولت محترم، رسانه دانشجویان را ستاره دار کرد و با برخورد گزینشی خود، آن را به حاشیه کشید و از حضور این رسانه در جلسات و سفرهای هیئت دولت محروم کرد. البته نه تنها خبرنگاران این رسانه به جلسات رسمی دولت دعوت نمی شوند بلکه در برنامه جشنواره خوارزمی که توسط وزارت علوم و با حضور رئیس جمهور برگزار شده بود عکاس «خبرگزاری دانشجو» با کم لطفی و بی احترامی برگزار کنندگان جشنواره روبرو و در اقدامی غیر اخلاقی از مراسم اخراج شد.

این در حالیست که «خبرگزاری دانشجو» یکی از رسانه های موفق و پربازدید کشور است که اکثر مخاطبین آن را دانشجویان و اصحاب علم و دانش تشکیل می دهند و در طول یک دهه کار و فعالیت خبری خود هیچ زمانی رنگ و بوی سیاسی به خود نگرفته و از سیاست زدگی به دور بوده است و همانطور که در منشور اخلاقی خود نوشته معتقد به نقد منصفانه و دلسوزانه از دستگاههای اجرایی کشور است.

همچنین در سفری که دولت به نیویورک و بعد از آن دستگاه دیپلماسی دولت به ژنو داشت، تنها چند رسانه مورد حمایت دولت برای پوشش اخبار دعوت شدند و از هیچ کدام از رسانه های منتقد و بی طرف استفاده نشد. در چند ماه گذشته که دولت روحانی روی کار آمده و طبق روال مرسوم سفرهای بسیار مهم بین المللی و داخلی رئیس جمهور آغاز شده است، متاسفانه شاهد برخوردهای نامناسب دولت و اطرافیان آن در قبال حضور رسانه ها برای پوشش خبری و شفاف سازی جزئیات سفرها بوده ایم که این امر شبهه برخورد گزینشی با رسانه ها را بشدت تقویت کرده است.

در دو سفر استانی دولت که با تاخیر قابل توجهی انجام شد، شیوه متفاوت دولت مشخص شد. حضور کمرنگ رسانه ها در اولین سفر هیئت دولت به استان خوزستان و دومین سفرش به استان هرمزگان از نکات بارز این سفر بود که با انتقادات شدید رسانه های خبری روبرو شد. بعد از اولین سفر استانی، رسانه ها توقع داشتند تا شاید در دومین سفر این مشکل حل شود و شاهد حضور رسانه ها در سفرها و سرکشی ها باشیم، اما این انتظار محقق نشد و در سفر دوم نیز وضعیت به همان شکل سفر اول بود.

دعوت نکردن از بسیاری رسانه ها برای حضور در سفر دولت به استان هرمزگان، حرکتی در ادامه رفتار گزینشی و ضد رسانه ای دولت بود که به نحوی رویکرد مخفی کارانه و عدم شفاف سازی اقدامات دولت را می رساند. این حرکت که از اولین سفر خارجی رسمی دولت شروع شد و به سفرهای استانی هم رسیده، تبعات منفی زیادی در کشور داشته که به ابراز نگرانی و انتقاد بسیاری از اصحاب رسانه منجر شده است.

بعضی از رسانه های نسبتاً منتقد، نه تنها به سفرهای خارجی و استان های داخلی هیئت دولت، بلکه به جلسات قوه مجریه نیز دعوت نمی شوند. «خبرگزاری دانشجو» که هدف و مشی خود را بر حمایت از دولت و در عین حال انتقاد سازنده از اقدامات دولت گذاشته است در یک اقدام تعجب برانگیز و کاملاً گزینشی از حضور در جلسات هیئت دولت محروم شد. گویا دولت تدبیر و امید قصد دارد بانی ستاره دار کردن رسانه ها باشد.


کد مطلب: 347659

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/347659/خبرگزاری-دانشجو-ستاره-دار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com