سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

انتقاد از قانون‌شکنی در لوایح دولت قبل

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 347158
رییس دیوان عدالت اداری با انتقاد از قانون‌شکنی‌ها در دولت گذشته، گفت: تنها باید قانون ملاک عمل مدیران باشد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای اداری استان ایلام اظهار کرد: هدف از سفر به ایلام افتتاح بیست و نهمین دفتر دیوان عدالت اداری در مرکز این استان بود و این مهم بهانه‌ای شد که در جمع مدیران استان باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید بدانند همه در قوای قضاییه، مجریه و مقننه خدمت‌گذار مردم بوده و دیوان عدالت اداری به عنوان جزیی از قوه قضاییه یک افتخار برای نظام اسلامی ایران است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رعایت عدالت در دستگاه تاکید دارند و این امر یک امر عقلانی بوده و مدیران باید این مهم را به عنوان یک وظیفه قانونی و دینی مدنظر قرار دهند.

منتظری ادامه داد: خوشبختانه در معارف دینی، دستورات اسلامی و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دستورات ارزشمندی داریم که بر می‌گردد به مقوله مدیریت که مدیران دستگاه‌ها باید به آن توجه جدی کنند؛ چرا در دوران حکومت ائمه به عدالت در راستای برخورد با مردم و رسیدگی به شکایات آنها تاکید شده است.

منتظری با تاکید بر اینکه مدیریت یک مسئولیت سنگین بوده است، تصریح کرد: گاهی به دلیل مشکلات و موانع قانونی مدیر نمی‌تواند کاری برای شخص انجام دهد که این طبق قانون اشکال ندارد اما آنچه که می‌تواند باید انجام دهد و وقت خودش را برای مردم وقف کند.

منتظری با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز با توطئه‌های بی‌شماری از طرف دشمنان مواجه است برای اینکه با اساس نظام مشکل دارند و می‌خواهند آن را از بین ببرند بیان کرد: اگر آمریکا این همه دغدغه علیه ایران دارد به دلیل حضور مداوم در صحنه و پشتیبانی آنها از ولایت فقیه است.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه گفتن این حرف از سوی آمریکا که گزینه نظامی روی میز است یک مشت حرف مسخره و بلوف است، ادامه داد: بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب مردم در ۲۲ بهمن امسال باز به دشمن نشان دادند که همیشه پای انقلاب خود هستند و این مهم مسئولیت مدیران را بسیار خطیرتر می‌کند و باید در راستای خدمت به آنها تلاش شبانه روزی کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه اگر اعتماد مردم به دستگاه‌ها کم شود و ناراضی باشند چه کسی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کند؟ تصریح کرد: مدیران باید صبح به صبح خدمت به مردم را در ذهن ، فکر و عمل خود مرور کنند؛ چرا که اینجا ایران جایگاه عدالت است.

وی با اشاره به اینکه رعایت عدالت وظیفه همگان بوده و همه مسئولان باید در استای عدالت گام بردارند و نه فقط دستگاه قضایی بلکه همه دستگاه‌ها اجرایی باید عدالت را رعایت کنند، گفت: اگر کار امروز یک مراجعه کننده را بدون دلیل قانونی به فردا موکول شود ظلم بزرگی انجام شده اما اگر طبق قانون مشکل وجود داشته باشد اشکال ندارد و مدیران باید به صورت جدی در تکریم ارباب رجوع تلاش کنند.

منتظری ادامه داد: اگر قانون ملاک کار مدیران شود در انجام آنها مردم ناراضی نمی‌شوند، اما اگر مدیران به رعایت عدالت و تکریم ارباب رجوع اهمیت ندهند قطعا از مدیر و دستگاه ناراضی می‌شوند و از همه مهمتر آنچه که باعث از هم گسیختگی مدیریت در کشور می‌شود بی‌قانونی است.

رییس دیوان عدالت اداری با انتقاد از قانون شکنی و بی‌قانونی در لایحه‌های دولت گذشته خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ارشد قانون‌شکنی کنند وای به حال مردم عادی، یکی از ضربه‌های جدی که بر پیکره مدیریت در کشور وارد آمد در دولت قبل بوده است.

وی با بیان اینکه ما هیچ قانونی نداریم که به بن بست برسد و راه‌های قانونی در کشور باز است خاطرنشان کرد: حرکت دولت قبل در قانون‌شکنی اثرات سویی در جامعه برجای گذاشت.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه باید ملاک عمل مدیران قانون باشد و یکی از مهمترین مسائل که متوجه مدیران است رفع مشکلات و از همه مهمتر رفع مشکل اقتصادی و معیشتی مردم است افزود: اگر بگوییم شرایط و پتانسیل رفع مشکلات مردم در کشور وجود ندارد یک دروغ بزرگ گفته‌ایم.

وی ادامه اداد: با حضور گسترده مردم در انتخابات و ۲۲ بهمن حماسه سیاسی محقق شد و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید مسئولان تلاش کنند که این خواسته رهبری، دولت، رئیس جمهور و قوه قضاییه محقق شود.

منتظری با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان نباید جنایات صدام در دوران دفاع مقدس را فراموش کنند چرا که هنوز معنویت خون شهدا در خاک استان ایلام مشهود است، خاطرنشان کرد: دیروز جنگ نظامی بود امروز جنگ اقتصادی است که استکبار علیه ایران به راه انداخته است و مدیران سربازان جنگ اقتصادی با دشمن هستند که باید با رهکار و برنامه درست و دقیق و در راستای اقتصاد مقاومتی دشمن را ناکام بگذارند.

منتظری با بیان اینکه دفاتر نمایندگی دیوان مرجع رسیدگی به شکایات مردم نیستند، خاطرنشان کرد: این دفاتر فقط کار مشاوره و راهنمایی مراجعین را نجام می‌دهند اما رسیدگی در تهران انجام می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه دفتر نمایندگی در استان‌ها این دستگاه باید با کمال احترام و عزت با مردم رفتار کنند و با دستگاه‌ها تعامل داشته باشد و دستورات سازمان مرکزی را به مدیران ابلاغ کند، خاطرنشان کرد: اگر مدیر با این دفاتر تعامل داشته باشند قطعا ثمره آن را خواهیم دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *