پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاکید مهم رهبر انقلاب به سران قوا

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 346797
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ‌در جلسه با سران سه قوه آقا بیان کردند اگر می‌خواهید از این گردنه عبور کنیم باید نگاهتان به خارج نباشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی صبح امروز در دومین روز از اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: رضاخان تمام آنچه مربوط به اباعبدالله بود را از بین برد و همین روش را پسرش نیز در پیش گرفت و مجالس وعظ، مدیحه‌سرایی، تعزیه و عزاداری را از میان برداشت.

وی افزود: هستند از بزرگانی که یادشان هست رضاخان در مدرسه فیضیه تکیه به دیوار حرم داد و هر چه ناسزا داشت به حوزه و روحانیت گفت و حاج شیخ محمدتقی بافقی یزدی را کتک زد.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: این زمانی بود که زن و بچه رضاخان بی‌حجاب به حرم حضرت معصومه(س) آمدند و شیخ محمد بافقی اعتراض کرد، به تهران اطلاع دادند رضاخان از تهران آمد با چکمه وارد حرم شد و این شیخ پیرمرد بزرگوار را در مقابل حرم حضرت معصومه آنچنان مضروب کرد که در اثر کسالتی که حادث شد از دنیا رفت.

وی اضافه کرد: امام به ما عزت داد و هویت از دست رفته روحانیت را احیا کرد، در حال حاضر فرماندهی بیش از یک‌میلیون نیروی مسلح سپاه، بسیج، نیروی انتظامی به دست یک روحانی، مجتهد، مرجع تقلید و یک فرزند پیامبر است و این چیز کمی نیست.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: آن ذلت‌ها را ما در آن زمان دیدیم و با تمام وجود لمس کردیم، آن مراکز آموزشی، آن دانشگاه، آن لب دریا و ... که همگی غرق فساد بود و الان چگونه است.

وی ابراز داشت: نمی‌گوییم شرایط کشور اکنون مدینه فاضله شده اما بزرگان ما و مسئولان حکومت کار را به پیش می‌برند و برای آن که مفاسد باقی مانده از گذشته اصلاح شود زمان نیاز است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: حتی در زمان امیرالمومنین علی (ع) که معصوم و مطلق حق بود در مرکز حکومت یکی از ارادتمندان حضرت در ماه رمضان شرابخواری کرد و امیرالمومنین وی را حد زد و این نشان می‌دهد که فساد به سادگی ریشه‌کن نمی‌شود اما سمت و سوی حرکت جامعه ما درست است.

وی تصریح کرد: قدرتی که امروز کشور ما دارد را مقایسه کنید با برخی از روسای همسایگان ایران که در سازمان ملل در راهرو می‌ایستند تا رئیس جمهور آمریکا عبور کند و سر تعظیم فرود آورند.

وی ابراز داشت: آمریکا التماس می‌کند که به نوعی با ما ارتباط برقرار کند اما رهبر عظیم‌الشان که یک سر و گردن از تمام دولتمردان جهان بالاتر است با یک سخنرانی تمام توطئه‌ها و بافته‌های آنان را نقش بر‌آب می‌کند.

محمدی‌گلپایگانی افزود: این برنامه اقتصاد مقاومتی که این روزها مطرح شده از تفکرات ناب مقام معظم رهبری است که در جلسه با سران سه قوه آقا بیان کردند اگر می‌خواهید از این گردنه عبور کنیم باید نگاهتان به خارج نباشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سردمداران حکومت آمریکا علنی گفت آن ایرانی خوب است که مرده باشد، بیان کرد: این اروپاییان که مدعا دارند و قدرت‌نمایی می‌کنند در مذاکرات عبد ذلیل آمریکا هستند و یک خانم کریه‌المنظر در حالی بر راستی‌آزمایی تاکید دارد که خودشان کذاب هستند و به عهد و قرارداد خود پایبند نیستند.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: این‌ها جهان‌خواران و حیواناتی هستند که با کراوات و لباس اتو کرده جهان را چپاول می‌کنند چنانکه در اوکراین می‌بینید چه خبر است و از چند هزار کیلومتر آنسوتر در تظاهرات اوکراین شرکت کرده و آن را به آشوب می‌کشانند.

به گفته وی در سوریه و افغانستان نیز وضع این‌گونه است و قراردادی مانند کاپیتولاسیون را دارند بر مردم افغانستان تحمیل می‌کنند که اگر امضا کنند ذلت ابدی را برای خود خریده‌اند.

وی در ادامه گفت: می‌بینید که در افغانستان مردم مجلس عروسی دارند و شادی می‌کنند و هواپیمای بدون سرنشین آمریکا می‌آید و همگی را قتل عام می‌کند و سئوال این است که آیا اینها می‌خواهند حقوق بشر را اجرا کنند که سرزمین خود را با قتل عام سرخپوستان و بومیان آن به دست آورده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: ما امروز در دنیا از نظر آمار بالاترین ذخیره‌های نفتی و گازی را داریم که چیز کمی نیست و آینده بشریت به انرژی بستگی دارد.

وی افزود: هر کشوری که نفت و گاز دارد ثروتمند است و امید داریم روسای سه قوه با رویه توصیه شده مقام معظم رهبری حرکت کنند تا از این مرحله به سلامتی عبور کنیم.

وی در پایان سلام گرم مقام معظم رهبری را به حضار ابلاغ کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *