دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱

انصراف فتح‌اله‌زاده از خريد سهام استقلال

دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 346066
اين روزها بحث خصوصي شدن استقلال و پرسپوليس به موضوع اصلي فوتبال ما تبديل شده است.
به گزارش جهان به نقل از نود، اين روزها بحث خصوصي شدن استقلال و پرسپوليس به موضوع اصلي فوتبال ما تبديل شده است. تأکيدي که مجلس روي عدم هزينه از سوي دولت در ورزش دارد باعث شده تا وزارت ورزش و جوانان تحت فشار قرار بگيرد. از يک طرف باشگاه ها فشار مي‌آورند تا بودجه دريافت کنند و از طرف ديگر مجلس به طور کامل عملکرد وزارتخانه را زير نظر دارد تا برخلاف مصوبات اقدامي صورت نپذيرد. به اين شکل است که محمود گودرزي مي‌خواهد به هر نحو خصوصي‌سازي انجام شود تا خود نيز از اين فشار خارج شود. در اين ميان بسياري اعتقاد دارند که فتح‌اله‌زاده با توجه به سابقه بالا و موفق در مديريت باشگاه استقلال مي‌تواند گزينه مناسبي براي خريد امتياز اين تيم باشد. اين عده معتقدند حاجي طي اين سال‌ها آنقدر تجربه‌ اندوخته که بتواند استقلال را به صورت خصوصي اداره کند و منابع مالي لازم را تأمين کند، اما برخلاف انتظارات فتح‌اله‌زاده هيچ علاقه‌اي به خريد استقلال ندارد و دقيقا به علت تجربه‌اي که دارد نمي‌خواهد خود را وارد بحث خريد امتياز اين تيم کند.



درست رد حاجي به سينه دوستان

طي چند وقت اخير بسياري از دوستان متمول فتح‌اله‌زاده به او پيشنهاد داده‌اند که از همين حالا براي خريد سهام استقلال خود را معرفي کند. آنها پيشنهاد داده‌اند که حاجي از طريق رابطه‌هايي که دارد بخشي از مبلغ مورد نياز براي خريد سهام را فراهم کند و بخش ديگر را آنها هزينه کنند تا با تشکيل ائتلاف قدرتمند، امور باشگاه استقلال را در دست بگيرند. اما فتح‌اله‌زاده به اين درخواست‌ها جواب منفي داده است و براي خود استدلال‌هايي دارد که استقلال در صورت خصوصي‌شدن و فروش امتياز موفق نمي‌شود.



دوري از استقلال به ظاهر خصوصي!

يکي از استدلال‌هايي که فتح‌اله‌زاده براي وارد نشدن به بحث خريد سهام استقلال دارد اين است که اعتقاد دارد اين تيم به ظاهر خصوصي مي‌شود و در باطن همانند گذشته دولتي است و نمي‌شود اقدام خاصي در آن انجام داد. مديرعامل کنوني آبي‌پوشان در گفت‌وگو با دوستانش به اين موضوع اشاره کرده است که وقتي قرار است ۴۹ درصد سهام واگذار شود و ۵۱ درصد آن در اختيار وزارت ورزش باقي بماند به نوعي اين تيم فقط در ظاهر خصوصي شده و در اصل وزارت ورزش باتوجه به اينکه درصد بيشتري سهام در اختيار دارد مي‌تواند در امور باشگاه دخالت داشته باشد و به اين شکل همانند روال گذشته طي مي‌شود با اين تفاوت که اين بار ديگر وزارتخانه موظف به در نظر گرفتن بودجه نيست و پولي به اين تيم نمي‌دهد.



اجاره باشگاه تنها پيشنهاد حاجي

فتح‌اله‌زاده چند وقت پيش طي جلسه‌اي که با وزير ورزش داشت پيشنهاد داد که استقلال و پرسپوليس به مدت ۲ تا ۵ سال اجاره داده شوند. مديرعامل آبي‌پوشان معتقد بود که به اين شکل دولت از دخالت در امور دو باشگاه کنار مي‌رود و گروهي که بر سر اجاره باشگاه با وزارت ورزش و سازمان خصوصي‌سازي به توافق مي‌رسند طي قراردادي که مدت آن مشخص است به اداره باشگاه مي‌پردازند و تمام هزينه‌هاي آن را متقبل مي‌شوند و در پايان اين مدت در صورتي که در اداره باشگاه موفق بودند قرارداد تمديد مي‌شود و در غير اين صورت اجاره به فرد يا گروه ديگري واگذار مي‌شود. فتح‌اله‌زاده مدعي شده که فقط به اين شکل حاضر است براي اداره باشگاه مذاکره کند و به هيچ نحو ديگري براي مالکيت استقلال اقدام نخواهد کرد.



سرمايه‌گذاري بي‌نتيجه در استقلال

آنچه باعث شده فتح‌اله‌زاده براي خريد سهام استقلال بي‌انگيزه شود اين است که سرمايه‌گذاري در آن بي‌نتيجه به نظر مي‌رسد و هزينه‌ها بازگشتي ندارد. عدم پرداخت درست و اصولي حق پخش تلويزيوني، بليت‌فروشي و تبليغات محيطي سبب شده فتح‌اله‌زاده به اين نتيجه برسد که عده‌اي مي‌خواهند با خصوصي‌سازي فقط استقلال را در اختيار کساني قرار بدهند که توان مالي بالايي دارند و به فکر برگشت پول خود نيستند که پيدا کردن چنين فردي به نوعي غيرممکن است.



حاجي مي‌رود براي هميشه

باتوجه به اينکه گفته مي‌شود براي فصل بعد به طور قطع استقلال و پرسپوليس خصوصي خواهند شد و در شرايط موجود فتح‌اله‌زاده علاقه به خريد سهام ندارد بايد گفت که اين فصل آخرين سال حضور اين مدير توانمند در استقلال است و او چند وقت ديگر براي هميشه مي‌رود. البته فتح‌اله‌زاده قبلا اعلام کرده بود که از کار کردن در استقلال خسته شده و در هر شرايطي آخر فصل از اين تيم مي‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دیگه سیر شدن.....انگار تا حالا از جیبشون خرج می کردن