کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حذف اجباری اولین بانوی جودوکار محجبه مدال‌آور جهانی از مسابقات کشوری

فشار عصبی حیدری را راهی بیمارستان کرد

2 اسفند 1392 ساعت 17:15

سمیه حیدری اولين مدال آور بانوان ایران در مسابقات کوراش قهرماني جهان که با چادر و با در دست گرفتن قران مجید و تمثالی از مقام معظم رهبری بر روی سکوی سوم جهان ایستاد از مسابقات قهرماني کشور جودو بانوان به دلیل تصمیم شورای فنی فدراسیون جودو حذف شد.


سمیرا حیدری خواهر سمیه حیدری درباره تصمیم شورای فنی فدارسیون جودو در گفتگو با خبرنگار ورزشی جهان نیوز گفت: پنج شنبه شب به همراه تیم چهار محال و بختیاری به محل برگزاری مسابقات کشوری رفتیم که آقای اخگر رئیس هیئت جودو استان مرکزی گفت که خانم زهره میری نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو و محمد بلوطي دبير فدراسيون جودو در تماسی تلفنی به من گفتند که خانم سمیه حیدری را برای شرکت در مسابقات قهرماني کشور جودو بانوان پذیرش نکنم.

وی افزود: خانم نگین اسلامی سرپرست تیم چهارمحال وبختیاری به آقای اخگر گفت که شما باید برای عدم پذیرش خانم سمیه حیدری یک نامه کتبی به من بدهید تا بتوانم پاسخگوی استانم باشم که آقای اخگر در پاسخ می گوید که چون ما از طرف فدراسیون جودو نامه کتبی نداریم فعلا خانم سمیه حیدری را پذیرش می کنیم تا از طرف فدراسیون نامه کتبی صادر شود.

سمیرا حیدری با بیان اینکه من و خواهرم پذیرش شدیم و وزن کشی انجام دادیم، گفت: در اواخر قرعه کشی حدود ساعت دوازده شب خانم میری نایب رئیس فدراسیون جودو به محل برگزاری مسابقات قهرماني کشور جودو بانوان آمد و اعلام کرد که باید جلسه شورای فنی فدراسیون جودو تشکیل شود.

وی افزود: بعد از تشکیل جلسه شورای فنی اعلام کردند که خانم سمیرا و سمیه حیدری باید از مسابقات حذف شوند و دلیلشان هم این بود که این موضوع، تصمیم شورای فنی فدراسیون جودو است. خانم اسلامی سرپرست تیم چهار محال و بختیاری نیز به نشانه اعتراض با اعلام انصراف تیم چهار محال و بختیاری از مسابقات قهرماني کشور جودو بانوان، خوابگاه را ترک می کند.

خواهر سمیه حیدری ادامه داد: واقعا با این توهینی که به ما کردند اصلا یک لحظه هم نمی شد که در خوابگاه بمانیم اما حراست مانع انجام این کار شد و گفت باید تا صبح در خوابگاه بمانید.

وی با بیان اینکه در ساعت دو بامداد خواهرش تحت فشار عصبی، بیهوش شد افزود: بلافاصله خواهرم را به بیمارستان ولی عصر استان مرکزی بردیم. دکتر پس از معاینه گفت که سمیه به علت شوک عصبی، بیهوش شده است. پس از مداوا خواهرم ساعت چهار صبح از بیمارستان مرخص شد که بعد از بهبودی حال وی به سمت تهران حرکت کردیم.

سمیرا حیدری با بیان اینکه سه شنبه ۲۹ بهمن ماه خواهرم با خانم رباب شهریان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد، گفت: در این دیدار خانم شهریان گفته بود در جلسه ای که با مسؤولین فدراسیون جودو داشتم، آقای رستگار رئیس فدراسیون جودو به من گفتند که از خانم سمیه حیدری به خاطر اینکه مصاحبه می کند ناراحت است که خواهرم در پاسخ گفته بود چون مشکلاتم را حل نکردند و حتی یک تماس هم با من نگرفتند مجبور شدم که با اصحاب رسانه مشکلاتم را در میان بگذارم.

وی افزود: خانم شهریان هم به سمیه حیدری گفتند که شما دیگر مصاحبه نکنید تا من با فدراسیون جودو صحبت کنم تا قبل از مسابقات قهرماني کشور جودو بانوان یک جلسه ای تشکیل بدهند و مشکلاتتان را حل کنند که اگر رسیدگی نکردند، من پیگیری می کنم.

سمیرا حیدری در پایان گفت: سمیه حیدری به جز دو دوره که مدال برنز کشوری گرفت، پنج دوره قهرمان کشور شده است و سه دوره هم مثل امروزی فدراسیون وی را حذف کرد. واقعا چرا باید کسی که چند دوره قهرمان مسابقات کشوری است و امسال در مسابقات جهانی و آسیایی درخشید که رهبر معظم انقلاب هم از وی تشکر کردند از مسابقات آن هم به این نحو حذف شود، من خواهش می کنم که مسؤولین پیگیری کنند.


کد مطلب: 345404

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/345404/حذف-اجباری-اولین-بانوی-جودوکار-محجبه-مدال-آور-جهانی-مسابقات-کشوری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com