پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

موضع رسایی در برابر اقدام روزنامه آسمان

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب: 345278
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم اتفاقات دوم خرداد و هتاکی به مقدسات تکرار شود؛ عبور از آقای جنتی وزیر ارشاد برای مجلس کار سختی نیست.
به گزارش جهان، حمید رسایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: روندی که در حال حاضر بر مطبوعات حاکم است به دلیل سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر محترم است که در واقع نوعی تساهل و تسامح دوره آقای مهاجرانی را تداعی می‌کند.

وی افزود: بدیهی است که در این شرایط باید منتظر هتک حرمت‌هایی از این دست باشیم. چرا بسیاری از روزنامه‌نگاران و نویسندگانی که در نشریات زنجیره‌ای دوم خرداد فعالیت می‌کردند با فضای ایجاد شده در حال حاضر مجددا عرصه مطبوعاتی را برای فعالیت خود آماده دیده و پایگاه‌های دشمن در عرصه جنگ نرم دارد خود را بازسازی می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ سوال از وزیر ارشاد در مجلس بنده مستنداتی ارائه کردم و به آقای جنتی گفتم چون با روزنامه بهار برخورد نکردید بلکه مماشات کردید و از توقیف روزنامه بهار اظهار تاسف کردید باید منتظر هتک حرمت‌هایی از این دست باشیم و پیش‌بینی بنده در روز سوال اتفاق افتاد.

رسایی اظهار داشت:‌ یک روز بعد از آن جلسه و پاسخ منفی مجلس به وزیر ارشاد آقای روحانی اصحاب هنر را جمع کرده و از سیاست‌های وزیر ارشاد دفاع کردند و گفتند ما از کارت زرد مجلس واهمه‌ای نداریم.

وی بیان کرد: هر هتاک بی‌دین که این اظهارات را بشنود برای ماموریت خود فعال می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطر نشان کرد: ما این روند را بررسی می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم اتفاقات دوم خرداد و هتاکی به مقدسات تکرار شود؛ عبور از آقای جنتی وزیر ارشاد برای مجلس کار سختی نیست و اگر لازم باشد ما آقای جنتی را استیضاح می‌کنیم.

رسایی افزود: انتشار این مطلب برگرفته از خطی است که از ابتدای انقلاب بود اما جریان ملی مذهبی از همان روز نخست انقلاب قصاص را از موارد نقض حقوق بشر می‌دانست در حالیکه بر اساس قرآن قصاص مایه حیات است. این ادبیات برای زیر سوال بردن قصاص موضوع جدیدی نیست به همین دلیل کسانی را که قصاص را غیرانسانی دانسته بودند مرتد اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *